לפני כמה שנים התראיין הקומיקאי הדגול לואי סי.קיי, וצחק על הסטודנטים למשחק בקהל של תוכנית האירוח “סטודיו למשחק”, אלה שמצביעים בעיניים נוצצות ולשון בחוץ, ואז שואלים את הכוכב המרואיין איזו שאלה, בתקווה שתשובתו תפצח עבורם את סוד ההצלחה ותעזור להם להגשים את חלומם הגדול. סי.קיי טען אז שמי ששואל את השחקן שון פן שאלה ב”סטודיו למשחק”, בחיים לא יתפרסם. עקרונית זה נכון, חוץ ממקרה אחד. המקרה של בראדלי קופר. מה שהוליד את אחד הסרטונים הוויראליים המשעשעים ביותר של השנים האחרונות – סרטון שמתחיל בהצהרה של לואי סי.קיי, ממשיך בקטע ארכיון מפרק ישן של “סטודיו למשחק” שבו בראדלי קופר הצעיר, עם תספורת של גולש/כוכב להקת בנים ניינטיזית, שואל את שון פן איזו שאלה מהקהל, ולבסוף הנקמה המתוקה של קופר: סצינה שבה הוא מתעלל בלואי סי.קיי, המגלם את הבוס שלו, בסרט “חלום אמריקאי”. אגב, על הסרט הזה היה קופר מועמד לפרס האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר, באחת מארבע המועמדויות שלו סך הכל לאוסקר.



התקרית האירונית המופלאה הזאת מחזקת את מקומו בעולם של כל אחד משני גיבוריו: לואי סי.קיי יצא לוזר, כמו תמיד, ובראדלי קופר יצא ווינר, כמו תמיד. וכל אחד מהם עושה את מה שהוא עושה הכי טוב. בראדלי קופר הוא דוגמה קלאסית לפריטי־בוי שהצליח להתברג בתעשיית הקולנוע כשחקן לגיטימי ומוערך. כמו פול ניומן או רוברט רדפורד או בראד פיט או טום קרוז, גם קופר – הגבר הסקסי ביותר בעולם לשנת 2011 של המגזין “פיפל” – עשה את הדרך מבחור יפיוף, שהיה מלוהק בשל מראהו המצודד - לשחקן שצובר מועמדויות לאוסקר, ובסוף הוא עוד ייקח פסלון הביתה מן הסתם. אבל המעבר הזה לקח זמן. "כל פעם שהזמינו אותי לאודישנים, הסבירו לי שהמראה שלי חביב מדי ושאני לא נראה כמו אחד שמתאים לשחק את האיש הרע", אמר פעם קופר בראיון, אחרי שתפקידי פרווה בסרטים כמו "לדפוק חתונה" ו"אין כמו בבית" גרמו לו להתייאש. "אחרי ש'אופטימיות היא שם המשחק' יצא, קלטתי שהרבה אנשים לא חשבו שאני בכלל שחקן. פתאום הבנתי שרואים אותי כפרצוף יפה ותו לא, ושאני סתם משלה את עצמי". 
טריילר "משחק באש", בראדלי קופר
 גם על הבמה
 

המפנה הגיע ב־2009 בשני להיטים קופתיים: בהתחלה מצא את עצמו קופר באמצע משולש רומנטי עם ג'ניפר קונלי וסקרלט ג'והנסון ב"הוא פשוט לא בקטע שלך", ואחר כך הפך לכוכב בלוקבאסטרים, בזכות הקומדיה ההיסטרית "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס". ואחרי שביסס את מעמדו כסמל סקס הוליוודי וכוכב קופתי ענק, הגיע הבמאי דיוויד או ראסל, שזיהה את הפוטנציאל של קופר והפך אותו גם לשחקן מוערך. אחרי "אופטימיות היא שם המשחק" ו"חלום אמריקאי", אף אחד כבר לא חשב שהוא לא שחקן. אגב, בקרוב הוא עתיד להתאחד שוב עם ג'ניפר לורנס, הפרטנרית שלו ב"אופטימיות היא שם המשחק" ו"חלום אמריקאי", בסרט נוסף של או ראסל, שנקרא "ג'וי". הסרט מבוסס על סיפורה האמיתי של אם חד־הורית שהמציאה את מגב הקסם והפכה לאחת היזמיות המובילות באמריקה. 
 וכמו כל ווינר הוליוודי, אחרי שצבר מועמדויות לאוסקר גם כשחקן וגם כמפיק, קופר רוצה גם לביים. "אני בן 40. קלינט איסטווד ביים את 'מיסטי' כשהוא היה בן 40", אמר בראיון. "באיזשהו שלב אני צריך או לחרבן או לרדת מהסיר. כי להיות במקום שבו אתה יכול לייצר תוכן ברמה כזאת זה דבר חולף. אני צריך לנצל את זה, כל עוד אני כאן". 
 בינתיים מככב קופר במספר סרטים כל שנה, מטייל על שטיחים אדומים, מצטלם עם אמו האהובה, יוצא עם דוגמניות (בימים אלה הוא עם הדוגמנית הרוסייה והאקסית של רונאלדו, אירינה שייק), ולאחרונה גילם בברודוויי ובלונדון את איש הפיל – תפקיד שעליו גרף מועמדות לפרס הטוני. 
 אלינו מגיע קופר בסרטו החדש שעלה בסוף השבוע האחרון, הדרמה הקומית "משחק באש", שבה הוא מגלם שף־סלב שחצן שהידרדר לסמים, וכעת נאבק להציל את הקריירה שלו ולקבל כוכב מישלן שלישי. בין היתר הוא מנסה גם לזכות באהבתה של סיינה מילר, שלצדה כיכב גם ב”צלף אמריקאי” בבימויו של קלינט איסטווד. הכל מתחבר.