מי צפויים לקחת את הפסלון הנכסף הביתה? ספויילר: התוצאות המלאות


סרט הדרמה הטוב ביותר

מועמדים: "קרול", "מקס הזועם: כביש הזעם", "האיש שנולד מחדש", "חדר" ו"ספוטלייט". 


מי יזכה? "ספוטלייט". 


למה? בקטגוריה הזאת לתא העיתונאים הזרים של הוליווד יש נטייה לזרום עם הכיוון הכללי של כל טקס פרסים אחר, ומאחר ש"ספוטלייט" מסתמן כזוכה מובטח וכבר קטף לא מעט פרסים בפסטיבלים השונים, קרוב לוודאי שגם מכאן הוא יצא עם פסלון. הסרט עתיר הכוכבים הזה (מארק רופאלו, מייקל קיטון, רייצ'ל מקאדמס, ליב שרייבר, ג'ון סלאטרי, בריאן דרסי ג'יימס וסטנלי טוצ'י) בבימויו של טום מקארתי מבוסס על סיפור אמיתי של צוות עיתונאים ותחקירנים מ"הבוסטון גלוב" שחשפו את פרשת ההתעללות המינית בילדים על ידי כמרים בכנסייה הקתולית במסצ'וסטס וזכו בפרס פוליצר. הסרט הוקרן לראשונה בספטמבר האחרון בפסטיבל ונציה וזכה כבר בטקס פרסי האינדיפנדנט ספיריט, פרם גותהאם, פרס מבקרי הקולנוע של ניו יורק לכוכב הסרט מייקל קיטון, והרשימה עוד ארוכה.



"ספוטלייט". צילום מסך
"ספוטלייט". צילום מסך



סדרת הדרמה הטובה ביותר

מועמדות: "אימפריה", "משחקי הכס", "מר רובוט", "נרקוס" ו"זרה".


מי תזכה? "מר רובוט".


למה? בעבר גלובוס הזהב היה מצוין בזיהוי מדויק של המגמות הנוכחיות בטלוויזיה, אבל השנה הקטגוריה הזו איכשהו נותרה מפוספסת לגמרי, ועושה רושם שתא העיתונאים הזרים לא ממש הבין מה היה כל כך נהדר בטלוויזיה של שנת 2015. "מר רובוט" הוא ההימור של רוב מבקרי הטלוויזיה במקרה הזה, בעיקר כי הסדרה מדברת מאוד את השפה של הדור הנוכחי, יותר משאר המתחרות.



"מר רובוט". צילום מסך
"מר רובוט". צילום מסך



הסרט הקומי הטוב ביותר

מועמדים: "להציל את מארק וואטני", "מכונת הכסף", "מרגלת", "אסון מהלך" ו"ג'וי".


מי יזכה? "מכונת הכסף".


למה? רק שניים מהמועמדים ברשימה הזאת הם קומדיות טהורות - "אסון מהלך", סרטה הכה מדובר של איימי שומר, ו"מרגלת" בכיכובה של מליסה מקארתי המעולה. אבל לאף אחד מהם אין סיכוי אמיתי לזכות. בקטגוריה הזאת יש לתא העיתונאים הזרים הזדמנות לפרגן לקומדיה חתרנית ובולטת, אבל איכשהו גם הם תמיד נופלים למלכודת היוקרה ומעניקים את הפרס לסרטים מדוברים מאוד, שהם סוג של מצחיקים. לכן התחרות האמיתית פה היא בין "להציל את מארק וואטני", סרט ההרפתקה מז'אנר מדע בדיוני ובין "מכונת הכסף", שטומן בחובו שיעור חשוב על כלכלה. ל"מכונת הכסף" יש גם פן יצירתי יותר – הוא מבוסס על ספרו של מייקל לואיס, המתאר את התפתחות משבר הסאבפריים, המשבר הכלכלי שפרץ בארצות הברית ב־2007, ואת האנשים שניצלו אותו כדי להתעשר. מככבים בו סטיב קארל, כריסטיאן בייל, ראיין גוסלינג ובראד פיט וביים אותו אדם מקיי, או בקיצור, אנשים שייתנו יופי של נאומי זכייה.



"מכונת הכסף". צילום מסך
"מכונת הכסף". צילום מסך



הסדרה הקומית הטובה ביותר

מועמדות: Casual, "מוצרט בג'ונגל", "כתום זה השחור החדש", "עמק הסיליקון", "טרנספרנט" ו"ויפ". 


מי תזכה? “טרנספרנט".


למה? גם בקטגוריה הזאת הבחירות משונות קצת, בטח כשמסתכלים על כל מה שקרה בטלוויזיה בשנה החולפת. עושה רושם שתא העיתונאים פספס הפעם והתעלם מלא מעט קומדיות מבריקות שנותרו מחוץ לרשימה. ההימור הבטוח מצביע על “טרנספרנט", שזכתה גם בשנה שעברה, במיוחד לאור העובדה שהעונה השנייה היא אפילו טובה יותר מהראשונה.



“טרנספרנט". צילום מסך
“טרנספרנט". צילום מסך



השחקן הטוב ביותר בסרט דרמה

מועמדים: לאונרדו דיקפריו ("האיש שנולד מחדש"), בריאן קרנסטון ("טרמבו"), מייקל פסבנדר ("ג'ובס"), אדי רדמיין ("הנערה הדנית") וויל סמית ("זעזוע מוח").


מי יזכה? לאונרדו דיקפריו.


למה? הוא נחשב כרגע למועמד המוביל לזכייה באוסקר, והגיע הזמן שזה יקרה בקריירה המפוארת שלו. זה יהיה אירוני אם גלובוס הזהב שוב יקדימו את האוסקר, אבל אם יש עוד מועמד שבאמת מגיע לו לזכות, זה כנראה בריאן קרנסטון, כוכב “שובר שורות" המבריק. אם זה יקרה, זו תהיה הפתעת השנה, אבל סביר להניח שליאו ילך הביתה עם פסלון.



לאונרדו דיקפריו. צילום מסך
לאונרדו דיקפריו. צילום מסך



השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה

מועמדים: ג'ון האם ("מד מן"), רמי מאלק ("מר רובוט"), ואגנר מורה ("נרקוס"), בוב אודנקירק ("סמוך על סול") וליב שרייבר ("ריי דונובן").


מי יזכה? בוב אודנקירק.


למה? מכיוון שג'ון האם כבר קיבל את הרגע הגדול שלו בטקס האמי, בוב אודנקירק הנהדר סוף־סוף זוכה בהזדמנות לנצוץ עם "סמוך על סול". התפקיד שלו בסדרה הוא לא משהו שהמצביעים יכולים להתעלם ממנו, אף שהסדרה עצמה לא קיבלה אף מועמדות. וגם האם עדיין יכול לזכות. 



בוב אודנקירק. באדיבות yes
בוב אודנקירק. באדיבות yes



השחקן הטוב ביותר בסרט קומי

מועמדים: כריסטיאן בייל ("מכונת הכסף"), סטיב קארל ("מכונת הכסף"), מאט דיימון ("להציל את מארק וואטני"), אל פאצ'ינו ("דני קולינס") ומארק רופאלו 


(Infinitely Polar Bear). 


מי יזכה? מאט דיימון. 


למה? לכל אחד מהגברברים ברשימה הזאת מגיע לקבל את הפרס – בייל מפתיע בתפקיד גאון כלכלי עם הפרעה חברתית, קארל מפגין קשת רחבה של כישורים, אל פאצ’ינו הוא אל פצ’ינו, וכן הלאה. אלא שדיימון מעולם לא זכה בגלובוס הזהב כשחקן, ולכן יש תחושה חזקה שהשנה זה עומד לקרות, וגם עבור סרט יוצא דופן שלא ממש משתלב כראוי באף קטגוריה. 



מאט דיימון. צילום מסך
מאט דיימון. צילום מסך



השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית

מועמדים: עזיז אנסרי (Masters of None), גאל גרסיה ברנאל ("מוצרט בג'ונגל"), רוב לאו ("הכריש"), פטריק סטיוארט (Blunt Talk) וג'פרי טמבור ("טרנספרנט").


מי יזכה? רוב לאו.


למה? ל"טרנספרנט" יש אולי סיכוי טוב לזכות כסדרה, אבל בכלל לא בטוח שטמבור יעשה פעם נוספת את הטיול לבמה. לרוב לאו יש סיכוי לא רע מכמה סיבות: הוא נראה טוב, הוא כוכב מוכר, הוא היה מועמד כמה פעמים עבור התפקיד שלו ב"הבית הלבן" אבל מעולם לא זכה, והוא פשוט קורע מצחוק ב"הכריש". אז מגיע לו.



רוב לאו. באדיבות yes
רוב לאו. באדיבות yes



השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמה

מועמדות: קייט בלאנשט ("קרול"), ברי לארסון ("חדר"), רוני מארה ("קרול"), סירשה רונאן ("ברוקלין") ואליסיה ויקנדר ("הנערה הדנית").


מי תזכה? סירשה רונאן.


למה? מבקרי הקולנוע והטלוויזיה התרשמו מאוד מההחלטה של תא העיתונאים הזרים לשבץ בקטגוריה הזאת את מארה ואת ויקנדר, שהיו אמורות להשתחל דווקא לרשימה של שחקניות המשנה, כפי שאולפני הסרטים קטלגו אותן. התחרות בקטגוריה הזאת מתוחה במיוחד, וכל אחת מהמועמדות יכולה בקלות לקחת את הפרס. ב"רולינג סטון" סבורים שהפרס ינחת אצל לארסון או רונאן, שתי שחקניות עולות ומבטיחות, והנטייה היא לעברה של רונאן משום ש"ברוקלין" הוא סרט מעט יותר קל לעיכול מ"חדר".



סירשה רונאן. צילום מסך
סירשה רונאן. צילום מסך


השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה

מועמדות: קטרינה בלף ("זרה"), ויולה דיוויס ("המדריך לרוצח"), אווה גרין ("פני דרדפול"), טראג'י פ. הנסון ("אימפריה") ורובין רייט ("בית הקלפים").


מי תזכה? קטרינה בלף.


למה? הבחירות של תא העיתונאים בקטגוריות כמו אלה עוזרות להבהיר לאיזה צד נוטים המצביעים ובמקרה הזה, עושה רושם שהם אוהבים מאוד את "זרה". גם לטראג'י פ. הנסון, הלוא היא קוקי שכבר הפכה לאייקון, יש סיכוי לא רע לזכות, במיוחד אחרי שוויולה דיוויס הביסה אותה באמי, אבל כנראה שלבלף יש הסיכויים הגבוהים ביותר, במיוחד כשמסתכלים על מספר המועמדויות הרב שהסדרה קיבלה.



קטרינה בלף. צילום: באדיבות yes
קטרינה בלף. צילום: באדיבות yes


שחקנית הטובה ביותר בסרט קומי

מועמדות: ג'ניפר לורנס ("ג'וי"), מליסה מקארתי ("מרגלת"), איימי שומר ("אסון מהלך"), מגי סמית 


(The Lady in the Van) ולילי טומלין (Grandma). 


מי תזכה? איימי שומר.


למה? הבחירה הקלה תהיה ג'ניפר לורנס כי, ובכן, היא ג'ניפר לורנס והיא מהממת, וגם יש לה כבר גלובוס הזהב בבית. אבל אהבת הקהל נתונה ללא ספק לשומר, ואך מתבקש להעניק לה את הפרס. אם לא לה, אז בהחלט למליסה מקארתי שמכל המועמדות, נתנה את ההופעה הקומית המשובחת ביותר.



איימי שומר. צילום: באדיבות גלובוס מקס
איימי שומר. צילום: באדיבות גלובוס מקס


השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית

מועמדות: רייצ'ל בלום (Crazy Ex-Girlfriend), ג'יימי לי קרטיס ("מלכות הצעקה"), ג'וליה לואי־דרייפוס ("ויפ"), ג'ינה רודריגז ("ג'יין הבתולה") ולילי טומלין ("גרייס ופרנקי").


מי תזכה? רייצ'ל בלום.


למה? זו בדיוק הנקודה שבה טקס גלובוס הזהב מבדיל את עצמו מהאמי: כאן, כישרונות חדשים לעתים גוברים על המוכרים והישנים. רודריגז הייתה פרֶשית בשנה שעברה, ויש לה סיכוי לא רע לזכות גם הפעם, אבל בלום והסדרה הגאונית שלה זקוקות לפרסום שגלובוס הזהב יכול להעניק להן, והיא גם מוכשרת כמו שדה, שרה, רוקדת ויצרה את הסדרה הזו בעצמה. ראויה בהחלט. 



רייצ'ל בלום. צילום מסך
רייצ'ל בלום. צילום מסך