1.ב-1776 חתם ג'ון וית'רספון על הכרזת העצמאות של ארצות הברית. האישה שנולדה ב־22 במרץ 1976, 200 שנה אחר כך, בבית החולים הדרום בפטיסטי בניו אורלינס, טוענת שהיא קרובת משפחה שלו.



2. שמה המלא הוא לורה ג'ין ריס וית'רספון.



3. ג'ון, אביה, היה מנתח בצבא ארצות הברית, ובטי, אמה, אחות בחדר לידה. הם נפרדו לפני 20 שנה. הסיבה: בטי טענה שג'ון אלכוהוליסט.



4. חכו, זה נעשה מכוער מרגע לרגע: כשאבא ג'ון התחתן מחדש, אמא בטי הכריזה שהיא עדיין נשואה לו חוקית, ולכן הוא, לא פחות ולא יותר, ביגמיסט.



5. ריס תמכה בצד של אמא. בקשה שהגישה לקבל שליטה בנכסיו התבססה על ההערכה שאבא ג'ון לקה בדמנציה. העיקר שאשתו החדשה לא תקבל גרוש. ועכשיו, משפחה יקרה, נא לחייך למצלמה.



6. אולי הכל תוצאה של המעבר לגרמניה, לעיר ויסבאדן, שם בילו ריס הקטנה ואחיה הבכור ג'ון ג'וניור ארבע שנות ילדות, בשל הקריירה הצבאית של אביה.



7. אחר כך עברה המשפחה לבירת הקאנטרי נאשוויל.



8. האהבה הגדולה של ריס בילדותה הייתה ספרים. “אני משתגעת בחנות ספרים”, הודתה פעם. “זה גורם לי לדפיקות לב חזקות, כי אני רוצה לקנות הכל”.



9. זה ההסבר המתבקש לעובדה שבתום לימודיה התיכוניים בחרה בחוג לספרות אנגלית באוניברסיטת סטנפורד היוקרתית. אחרי שנה בלבד נשרה והתמסרה לאהבתה הגדולה באמת: משחק.



10. כבר בגיל 7 הופיעה הילדה הבלונדינית בעלת החיוך הכובש בפרסומת לסידורי פרחים. כעבור ארבע שנים זכתה בתחרות כישרונות צעירים במדינת טנסי שבה התגוררה.



11. נקודת המפנה הייתה בגיל 15, כשהשחקנית הנהדרת דיאן קיטון ביימה את ריס. זה קרה ב־1991, בסרט טלוויזיה בשם Wildflower.



12. באותה השנה זכתה בתפקיד בסרט הקולנוע “האיש על הירח”, שם גילמה את דמותה של דני טרנט, קאנטרי גירל בת 14, שחווה אהבה ראשונה עם שכנה בן ה־17.



13. המבקר הנודע רוג'ר אברט יצא מגדרו כשהגדיר את הנשיקה הראשונה שלה בסרט כ”אחת מהסצנות הקטנות המושלמות ביותר שראיתי אי פעם בקולנוע”.



14. ב־1994 שיחקה עם סטיבן דורף בסרט “לא דופק חשבון”. שנתיים אחר כך הייתה החברה של מארק וולברג ב”פחד”. אלה לא היו, בלשון המעטה, סרטי מופת. אבל ריס, לפי הצהובונים, נהנתה מאוד מהחברה. לטענתם, היו לה רומנים גם עם סטיבן (מימין) וגם עם מארק (משמאל).



15. אחרי עוד מספר סרטים זניחים, התרחשה הפריצה הגדולה באמת בפנטזיה המתוקה “פלזנטוויל” מ־1998. ריס הייתה שם ג'ניפר השטחית, שנקלעת עם אחיה התאום והביישן דייוויד (טובי מגווייר) לתוכנית הטלוויזיה בשחור־לבן “פלזנטוויל”. ריס זכתה לשבחים רבים ולפרס השחקנית פורצת הדרך ב־


Young Hollywood Awards.



16. שנה אחר כך ריס כבר הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסרט “בחירות”.



17. 1999 הייתה בהחלט אחת השנים המאושרות בחייה. בתחילת השנה נכנסה להריון מראיין פיליפה, הגבר שבו התאהבה במסיבת יום ההולדת ה־21 שלה, וביוני נישאה לו. שלושה חודשים אחר כך נולדה אווה, בתה הבכורה. וב־2003 הצטרף גם דיקון.



18. ריס וראיין שיחקו זה לצד זה באותה שנה בסרט הקאלט “משחקי פיתוי”. ריס הייתה שם אנט, התיכוניסטית הבתולה, וראיין היה סבסטיאן, הצעיר ההולל שמצליח לפתות אותה ואחר כך גם מתאהב בה, אבל מת באופן טרגי.



19. במציאות, האושר לא נמשך זמן רב. פיליפה כנראה התקשה לפרגן לאשתו על הצלחתה, ובגד בה עם שחקנית אוסטרלית בשם אבי קורניש. כשריס חיטטה בנייד של בעלה, היא מצאה הודעות שלא הותירו מקום לספק והחליטה להיפרד. פיליפה נפרד בסופו של דבר גם מקורניש. הסיבה? הוא בגד גם בה.



20. השנה שאחרי הייתה מייסרת. החיוך המפורסם נמחק. וית'רספון: “הייתי קמה מהשינה שבר כלי ורק בוכה ומקיאה. הרגשתי מאוד בודדה”.



21. היא התנחמה במערכת יחסים בת שנתיים עם שותפה לסרט “חקירה מעבר לקווים”, ג'ייק ג'ילנהול.



22. אחר כך הגיע בעל מספר 2, סוכן השחקנים ג'ים טות' (הוא עבד בסוכנות שלה וחילץ אותה משיכור שניסה להתחיל איתה במסיבה). הם התחתנו ב־2011, וכעבור מספר חודשים נולד בנם וילדה השלישי טנסי ג'יימס.



23. העשור הראשון של המאה ה־21 הפך את וית'רספון לשחקנית מוערכת ולאחת המרוויחות הגדולות ביותר בתעשייה: 15־20 מיליון דולר לסרט.



ריס ווית'רספון בסדרה "חברים". צילום מסך מיוטיוב



24. בשנת 2000, בין הסרטים “אמריקן פסיכו” ל”שטן על הזמן”, קפצה ריס לביקור בסדרה “חברים”, שם הופיעה, בשני פרקים תמימים, כג'יל גרין המפונקת, אחת משתי אחיותיה של רייצ'ל (ג'ניפר אניסטון).



25. בשנה הבאה גילמה באופן מושלם את התפקיד הססגוני והמשעשע של אל וודס הקלילה, שמחליטה ללמוד משפטים באוניברסיטת הרווארד ומצליחה נגד כל הסיכויים, בסרט הנערות האולטימטיבי “לא רק בלונדינית”.



26. כעבור שנתיים הפציע באופן טבעי “לא רק בלונדינית 2”, ובו הייתה וית'רספון כבר מעורבת כמפיקה.



27. בין סרטים רומנטיים, קומדיות או דרמות, עשתה צעד אחד קדימה, כשמירה נאיר המוערכת (“חתונת מונסון”) ביימה אותה ב”יריד ההבלים”, דרמה תקופתית ארסית על פי ספרו של ויליאם מייקפיס תאקרי.



28. ואז הגיע הפסלון הנחשק מכל. וית'רספון נכנסה ב־2005 לנעליה של הזמרת ג'ון קרטר, אהובתו ואחר כך רעייתו של זמר הקאנטרי האגדי ג'וני קאש. הסרט “הולך בדרכי” היה דרמה אפקטיבית ומשחקה של וית'רספון, שהתמסרה לתפקיד בכל מאודה, המריא לגבהים חדשים והציג אותה כשחקנית דרמטית מעולה. היא זכתה באוסקר וגם בגלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר.



29. באפריל 2013 נסדקה תדמית הילדה הטובה. ג'ים נהג בשכרות ונעצר עם אשתו. ריס איבדה את העשתונות וצרחה על השוטר: “אתה עוצר אותי ושם עלי אזיקים? אתה יודע איך קוראים לי? אתה גם לא רוצה לדעת. כי אתה עומד לגלות את זה מהר מאוד. קוראים לי ריס וית'רספון!”.



30. למרבה הצער, בניידת המשטרה הותקנה מצלמה והסרטון שבו היא משתוללת, למרות ניסיונו הנואש של בעלה להרגיע אותה, דלף לאתר רכילות וחולל שערורייה.



31. טות' ספג שנת מאסר על תנאי ו־40 שעות עבודות שירות. וית'רספון יצאה בזול, עם קנס של 213 דולר, ולמחרת, בפרמיירת הסרט “הסיפור של מאד”, התנצלה.



32. במסיבת עיתונאים בלונדון הגדירה זאת היטב: “זה היה הרגע שבו אנשים הבינו שאני לא בדיוק מי שהם חשבו שאני”.



הכוכבת בסרט "הולכת רחוק". צילום: אן מארי פוקס באדיבות יס



33. ב־2014 הייתה שוב מועמדת לאוסקר על תפקיד הסופרת שריל סטרייד, שיוצאת למסע בן 94 ימים של 1,000 קילומטר במערב ארצות הברית בסרט “הולכת רחוק”.



34. כדי לשמור על אותנטיות, הבמאי ז'אן מארק ואלה פקד עליה: בלי עיצוב שיער ובלי איפור. תגובתה: “רק קצת איפור, מסקרה וקונסילר”. תגובתו: “לא, בלי כלום”.



35. וית'רספון ניפצה סופית את תדמית הילדה הטובה בסרט הזה כשהשתתפה בסצנת סקס בסמטה עם שני זרים.



36. ב־2015 שיחקה את רוז קופר, שוטרת לחוצה, שיוצאת למסע מטורף עם אשתו של טייקון סמים (סופיה ורגרה) בקומדיה “מרדף לוהט”.



37. ההשראה שלה לתפקיד: הולי האנטר בסרט “בייבי אריזונה”: “הולי הייתה הגיבורה שלי. ראיתי את הסרט 600 פעמים”.



38. השתיים גם התנשקו בסרט. ריס התלוננה על כאבי צוואר כי סופיה משכה לה בזמן הנשיקה בשיער. תגובתו של בעלה: “בחייך, מה את מתלוננת?”.



39. הונה של ריס וית'רספון מוערך בכ־80 מיליון דולר. בין השאר, יש לה חברת הפקה בשם “פסיפיק סטנדרד”.



40. “פעם היו בי כל מיני חרטות. ואז, פתאום חשבתי לעצמי, על מה אני מתחרטת? יש לי חיים נהדרים, הייתי בכל מקום אפשרי, והבאתי למסך סיפורים בעזרת עבודה עם אנשים יצירתיים. זה כל מה שרציתי לעשות, מאז מעולם”, אמרה בראיון.