היקום הקולנועי של DC קומיקס: DC קומיקס – חברת הוצאה לאור מהמצליחות בעולם שאחראית לפרסום חוברות קומיקס שונות ובהן דמויות גיבורי־על כמו באטמן וסופרמן – הוציאה בעבר סרטים כגון "באטמן מתחיל", "האביר האפל" ועוד, אך אלה היו סרטים בודדים שלא קשורים זה לזה. ב־2013 החלה DC

צילום: יחצ
צילום: יחצ
DC קומיקס, ובזמן זה יש עוד תשעה סרטים שנמצאים בשלבים שונים של פיתוח, הפקה או צילומים, ובהם "יחידת המתאבדים" בכיכובם של ויל סמית' וג'ארד לטו (2016), "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות כמובן (2017), "הברק" (2018), "אקווהמן" (2018), "שאזאם" (2019) ו"סייבורג" (2020). 



סופרמן/קלארק קנט: יתום מהכוכב קריפטון שנשלח לכדור הארץ לאחר שהכוכב שלו הושמד. קנט גדל בעיירה הבדיונית סמולוויל שבקנזס, ובבגרותו הפך לעיתונאי וגילה כי הוא בעצם גיבור־על בעל שליחות. כמו ב"איש הפלדה", גם בסרט החדש מגלם אותו השחקן הבריטי הנרי קאביל (למעלה), שהתפרסם בסדרה "שושלת טיודור". קאביל הוא השחקן הלא אמריקאי הראשון שנכנס לנעליו של סופרמן, הדמות המזוהה בעיקר עם השחקן כריסטופר ריב (בתמונה הקטנה)

צילום: יחצ
צילום: יחצ

 באטמן/ברוס ויין: "איש העטלף" או "האביר האפל" הוא למעשה האלטר־אגו המחופש של איש העסקים והפלייבוי המיליונר ברוס ויין, שהיה עד לרצח הוריו בילדותו ומאז נשבע להילחם בפשע, דבר שהוא עושה כשהוא מחופש לעטלף. אם לא סופרים את הבאטמנים המוקדמים יותר, הרי שבעשורים האחרונים גילמו את באטמן בין היתר כוכבים כמו מייקל קיטון (בסרטיו של טים ברטון), ואל קילמר, ג'ורג' קלוני וכריסטיאן בייל (בתמונה הקטנה). "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" יסמן את הפעם הראשונה שבן אפלק (למעלה) יהפוך לאיש העטלף, והוא הולך לעשות זאת שוב בשורה של סרטים עתידיים מהיקום הקולנועי של DC קומיקס. מן הסתם יופק גם סרט שיוקדש לבאטמן עצמו, אך עדיין לא ידוע מתי זה יקרה.

וונדר וומן/דיאנה: נסיכת האמזונות המבוססות על המיתולוגיה היוונית היא אשת הפלא, שרובנו זוכרים בדמותה של השחקנית בעלת עיני התכלת לינדה קרטר (בתמונה הקטנה)

צילום:יחצ
צילום:יחצ

בשנה הבאה נראה את גל גדות (למעלה) בסרט "וונדר וומן" שיוקדש כולו לדמותה החזקה והנאווה, שלנעליה היא נכנסה לאחר שבעה חודשים של אימונים פיזיים קשים. בינתיים היא מתאמנת על הדמות ב"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ומפעילה את קסמיה על ג'ימי קימל (שזכה לשמוע שגדות זה עברות של גרינשטיין ונשאל על ידי הישראלית החצופה מה דעתו על הציצים שלה) ועל אלן דג'נרס (שלה היא הראתה תמונה של הבת שלה והסבירה לה את הערכים הפמיניסטיים של וונדר וומן).

לקס לות'ור: בכל סרט גיבורי־על חייבים גם נבל־על, ולקס לות'ור הוא האויב הנצחי של סופרמן. בסרט החדש מגלם את דמותו ג’סי אייזנברג (בתמונה)

צילום:יחצ
צילום:יחצ

לויס ליין: הסיידקיק הנשית של סופרמן. ליין היא עיתונאית אמביציוזית ורצינית שעובדת לצד קלארק קנט בעיתון "הדיילי פלאנט". היא מכירה גם את סופרמן וגם את קלארק, אך במשך רוב העלילה היא לא יודעת שהם אותו אדם. באיזשהו שלב, כמובן, היא מגלה את זהותו האמיתית של עמיתה לעבודה, שביניהם מורגש מתח מיני קבוע, משל היו מאלדר וסקאלי מ"תיקים באפלה", ובעולם הקומיקס הם אפילו התחתנו.

בסרט "איש הפלדה" גילמה את דמותה של לויס ליין השחקנית איימי אדמס (בתמונה)

צילום:יחצ
צילום:יחצ

מטרופוליס: העיר האמריקאית הבדיונית שבה גר סופרמן. מטרופוליס מתוארת בתור אחת הערים הגדולות והעשירות בעולם, שבה חיים 11 מיליון תושבים.

גות'אם סיטי: עיר בדיונית בארצות הברית שבה מתרחשים סיפורי באטמן. זו עיר אפלה ומאיימת, בעלת אדריכלות גותית ומזג אוויר קפוא. אף שהיא לא רחוקה ממטרופוליס, שתי הערים שונות מאוד זו מזו. יוצר הקומיקס פרנק מילר אמר פעם שאם מטרופוליס היא ניו יורק בשעות היום, גות'אם סיטי היא ניו יורק בלילה.

מפגש הפסגה: השוס של הסרט הוא העובדה ששלוש הדמויות של ליגת הצדק – סופרמן, וונדר וומן ובאטמן – ייפגשו לראשונה על המסך הגדול. ולא רק שסופרמן ובאטמן יפגשו, הם גם יילחמו זה בזה – דבר שהם עשו בחוברות קומיקס, אך מעולם לא בקולנוע.

העלילה: בסרט החדש נוסע באטמן מגות'אם סיטי למטרופוליס במטרה להילחם בסופרמן, בזמן שאיום נוסף מסכן את האנושות. מבחינה עלילתית "שחר הצדק" הוא סרט המשך ל"איש הפלדה", שאירועיו הפכו את סופרמן לדמות שנויה במחלוקת. בעוד רבים רואים בסופרמן גיבור־על נערץ, אחרים רואים בו איום על האנושות, וביניהם, מסתבר, גם באטמן, שלא מאמין שכוונותיו של סופרמן טהורות. עד מהרה מתפתחת בין השניים יריבות מרה, בזמן שהעולם מתחבט בשאלה האם להמשיך ולהאמין באמונה עיוורת בגיבורי־העל בעלי הכוח הבלתי מוגבל או שמא יש למצוא דרך לרסן אותם לטובת האנושות. בנוסף לכל זה, איום חדש, בדמות מפלצת "יום הדין", הנוצרת על ידי לקס לות'ור, מאיים על המשך קיומו של המין האנושי. עכשיו הכל תלוי בסופרמן ובאטמן שיישבו את הסכסוך ביניהם, ויאחדו כוחות עם וונדר וומן כדי לעצור את לקס לות'ור מלהחריב את העולם. 

אורך הסרט: הסרט נמשך לא פחות מ־151 דקות. מה שנקרא – תפנו לכם ערב.

תקציב הסרט:

צילום:יחצ
צילום:יחצ

ההשפעה: עלילת הסרט בהחלט מושפעת מהרומן הגראפי האפל של פרנק מילר מ־1986, "האביר האפל חוזר" (למעלה), המתרחש בעתיד ובו באטמן חוזר  כגבר בגיל העמידה, אחרי שלא נלחם בפשע לפחות עשר שנים.

זאק סניידר (בתמונה): הבמאי שעומד מאחורי "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" עבד בעבר בתור במאי קליפים (בין היתר ביים קליפים למוריסי וללהקת מיי כמיקל רומנס), וכיום מתמחה בסרטי אקשן, מדע בדיוני, גיבורי־על וקומיקס. הסרט הראשון שביים היה רימייק לסרט האימה "שחר המתים" מ־1978. אחר כך הוא שבר קופות עם סרט הפנטזיה "300" – עיבוד לרומן גרפי מאת פרנק מילר, ששימש גם כמפיק ויועץ לסרט. סניידר ביים גם את "איש הפלדה" ובעתיד הקרוב הוא אמור לביים עוד שני סרטים מהיקום הקולנועי של DC

צילום:יחצ
צילום:יחצ

השמועות: כבר שנים שמסתובבות שמועות על הפקת סרט המאחד את באטמן וסופרמן. במותחן המדע הבדיוני "אני אגדה" מ־2007 עובר ויל סמית' בכיכר טיימס, ושלט חוצות (למעלה) מפרסם סרט של באטמן וסופרמן. על פי הפוסטר, הסרט עתיד לעלות ב־15.5.2010. כיום אנחנו כבר יודעים שהפוסטר לא באמת ניבא את צאתו של הסרט החדש, אלא היה קריצה לתסריט על סרט המאחד את שני גיבורי־העל שעקיבא גולדסמן, אחד ממפיקי "אני אגדה", כתב בזמנו. התסריט לא אושר, הפרויקט נפל, ובמקומו קיבלנו את טרילוגיית "האביר האפל" של הבמאי כריסטופר נולאן, בכיכובו של כריסטיאן בייל בתפקיד באטמן – ללא זכר לסופרמן – ונאלצנו לחכות עוד כמעט עשור לאיחוד המיוחל. בסופו של דבר הודיע הבמאי זאק סניידר ב־2013 בכנס חובבי הקומיקס הענק "קומיק קון" בסן דיאגו שבאטמן וסופרמן אכן עומדים להתאחד תחת שרביטו, והנה היום הגדול הגיע סוף־סוף.