השחקנית רונית אלקבץ נפטרה היום (שלישי) ממחלת הסרטן, והיא בת 51. אלקבץ הייתה שחקנית, במאית ותסריטאית מוערכת, זוכת שלושה פרסי אופיר. אלקבץ זכתה להערכה בחו"ל וניהלה קריירה קולנועית מצליחה גם מעבר לים. אלקבץ הניחה אחריה בעל, אבנר, ושני ילדים, שאלימר ועמרי. ארונה יוצב מחר בסינמטק תל אביב בין אחת-עשרה בבוקר לאחת בצהריים. בשלוש תיערך הלווייתה בבית הקברות קריית שאול. 



אלקבץ ביימה וכתבה את הטרילוגיה עטורת השבחים "ולקחת לך אישה", "שבעה" ו"גט", אשר זכתה לביקורות מצליחות גם בחו"ל.  כיכבה בסרטים המוערכים "ביקור התזמורת" ו"חתונה מאוחרת". אלקבץ, ילידת שכונה ד' בבאר שבע, שיחקה רבות גם בתיאטרון. היא הייתה נשיאת ארגון "אחותי", תנועה חברתית פמניסטית-מזרחית. 





הנשיא לשעבר שמעון פרס ספד לאלקבץ ואמר: "רונית הייתה שחקנית מעולה ואשת תרבות ממדרגה ראשונה. היא הייתה שגרירת תרבות יוצאת דופן של מדינת ישראל. על במות העולם השונות ייצגה רונית את אזרחי ישראל ואת מדינת ישראל בגאווה רבה ביצירתיות וחן. רונית היתה אישיות מיוחדת, היא שילבה כשרון כתיבה ומשחק עם חתימה מיוחדת משלה. יהי זכרה ברוך".



הבמאי עמוס גיתאי, שעבד עם אלקבץ, אמר הבוקר בראיון בגל"צ: "היא דמות יצאת דופן, לא פלא שהיא זכתה בכל ההכרה ובעולם מאוד אהבו אותה. היא מצחיקה, היא כיפית, אתה יכול לבקש ממנה לעשות המון דברים. היא פשוט ספקטקולרית. גם פוליטית - ידעה לומר דברים שצריכים היו להיאמר. שחקנית מאוד אינטיליגנטית, אתה יכול לתת לה מה שאתה רוצה, אתה יכול לאתגר אותה. קשה לי לחשוב שהיא איננה".


שמעון פרס עם רונית אלקבץ, בפסטיבל קולנוע דרום ב-2008. צילום: דוברות בית הנשיא


רונית אלקבץ עם אחיה שלומי, בטקס קבלת פרס אופיר, 2014. צילום: איציק בירן


השחקן משה איבגי, ששיחק אתה ב"שבעה" התראיין גם הוא לגל"צ ואמר: "מכיר את רונית אלקבץ הרבה מאוד שנים. אני בשוק, לא ידענו על המחלה. זו אבידה גדולה, טרגדיה. הן כאדם והן כאמן. היא הייתה נוף חריג, הביאה משהו אחר - היא הייתה מין 'דיווה'. במשחק שלה היה משהו שונה לחלוטין, הייתה לה נוכחות יוצאת דופן. משהו אחר לגמרי ממה שאנחנו מכירים. המשחק היה בשביל כמו מן קודש".