מותה של השחקנית והבמאית רונית אלקבץ התקבל אתמול בהפתעה גמורה לא רק בישראל. הבשורה על מותה התקבלה בתדהמה גם  בצרפת, שם היא השתתפה בהפקות של סרטי קולנוע, סדרות טלוויזיה והצגות תיאטרון. 
 
 “רונית אלקבץ הייתה נדיבה, היוותה השראה והייתה חברה טובה מאוד של צרפת”, אמרה שרת התרבות של צרפת, אודרי אזולאי. 
 
השרה הוסיפה: “שחקנית, תסריטאית ובמאית, היא הייתה אחת הדמויות הזורחות ביותר של הקולנוע הישראלי, אחת השגרירות הגדולות ביותר שלו ברחבי העולם. היא אהבה לעבוד עם הקולנוע הצרפתי והיו עוד תוכניות גדולות. היא הגנה על רעיון מסוים של הקולנוע, עצמאי ומעורב, מביט על העולם ומדבר אליו בסוגיות שנטועות בעולם האמיתי".

הבמאי ז’אן פול סאלומה, נשיא אולפני יוניפראנס, צייץ בטוויטר: “התחלה עצובה ליום. נוחי בשלום על משכבך, אלקבץ”. השחקן רפאל פרסונז הוסיף כי “אלקבץ נאספה מוקדם מדי”, בעוד הסופרת קארין טוי כתבה: “הערצתי את אלקבץ. אהבתי את אישיותה החזקה, את העמדות הפוליטיות שלה, את הצבעוניות שלה, את העונג המתפרץ שלה. אהבתי הכל”.
 

 גם כלי התקשורת בצרפת הקדישו הספדים לשחקנית והבמאית הישראלית  והעלו על נס את הקריירה העשירה שלה שנגדעה באיבה.

"המבט האינטנסיבי, הפנים המסולעות, הרעמה השחורה הראוותנית. אלקבץ היתה הפנים של הקולנוע הישראלי החדש”, נכתב ב"לה מונד". "היא סימנה את הגל החדש השופע, המגוון והמלהיב הזה, שמאז תחילת שנות האלפיים סוחף את העולם, עם תפקידים עזים של נשים, נאבקות בנתיב התלול של החופש, כאשר הלחץ של החברה הגברית לא משך אותן לעבר סף חוסר השפיות”.