פסטיבל הקולנוע ה-69 בקאן שבצרפת התחיל בתרועה מביכה במיוחד, כאשר וודי אלן, שסרטו החדש "קפה סוסייטי" פתח את הפסטיבל, הפך לנושא לבדיחת אונס משעשעת, שבוטאה בטקס הפתיחה של הפסטיבל אתמול (רביעי) בערב.

"זה מאוד נחמד שצילמת כל כך הרבה סרטים באירופה, למרות שאתה לא מואשם באונס בארצות הברית", אמר מנהל הטקס לורן לפיט. הבדיחה, שגררה תגובות מהקהל באולם, נתקבלה כעקיצה ישירה כלפי אלן, וככל הנראה גם כלפי הבמאי האמריקאי ממוצא פולני רומן פולנסקי. לפיט, קומיקאי צרפתי, מככב בסרט הדרמה של פול ורהובן, "אלן", העוסק באונס, שיעלה בבכורה בקאן בשבוע הבא.
"תודה שבאת הערב, אדוני", המשיך הקומיקאי בצרפתית. "זה מצוין, מפני שאתה משלם גרוע לשחקנים צרפתים שמבליחים בסרטיך לרגעים קצרים, ואם חושבים על כך, זה די שם אותם במקום", חתם. דקות לפני כן, אלן, הבמאי המוערך בן ה-80, קיבל מחיאות כפיים ותשואות סוערות מהקהל. מאוחר יותר בטקס, השחקן הצרפתי המוכר מת'יו שדי, הופיע במחווה מיוחדת לפרינס, ושר את "Purple Rain" על רקע מסך סגול לקול תשואותיו של הקהל.
לוודי אלן הצטרפו השנה להליכה על השטיח האדום השחקנים האמריקאים קריסטן סטוארט, ג'סי אייזנברג ובלייק לייבלי. זוהי הופעתו ה-12 של הבמאי האמריקאי בפסטיבל, והפעם השלישית שבה סרט שביים פתח אותו.

הבמאי המפורסם הואשם על ידי מי שהיתה בתה המאומצת של בת זוגו, מיה פארו, בניצולה המיני כשהיתה בת 7, והותקף עם השנים בנושא כמעט על ידי כל בני משפחת פארו. לפני כשנתיים השיב להאשמות במכתב פתוח ל"ניו יורק טיימס", ובו כתב: "הסיפור נולד ברגע שבו מיה פארו הבינה שאני רוצה לשאת לאישה את סון-יי. אין שום היגיון בסיפור הזה, כמובן שמעולם לא אנסתי את דילן, אהבתי אותה מאוד".