הפסטיבל הבינלאומי ה־11 לקולנוע גאה בתל אביב ייפתח בסרט "אוריינטד", סרטו של הבמאי ג'ייק וויצנפלד, על שלושה פלסטינים הומואים המתגוררים בתל אביב וסובלים מזהות מינית ולאומית חצויה. מייסד הפסטיבל, יאיר הוכנר, שייך לגלריית דמויות, שאם הן לא היו קיימות, מישהו היה חייב להמציא אותן. רק בזכות האמונה, ההתמדה והעיקשות שלו, פסטיבל TLVFest, שהחל בקטן ב"אוזןבר", שרד כנגד כל הסיכויים, ועם השנים צבר מוניטין.



"השיא השנה הוא הקרנת בכורה ארצית לסרט 'מרחוק', בנוכחות הבמאי, לורנצו ויגאס, שיגיע במיוחד ארצה. אני גם גאה מאוד שהסרט 'קיקי', שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדנס 2016, יוקרן בפסטיבל בנוכחות הבמאית שרה יורדנו ושניים מגיבורי הסרט", מעדכן הוכנר.
 
"מרחוק", זוכה "אריה הזהב" בפסטיבל ונציה 2015, מתאר מערכת יחסים בין גבר מבוגר ואמיד לעבריין צעיר; והסרט הדוקומנטרי "קיקי" (KIKI), זוכה פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בתחרות ה־Teddy של פסטיבל ברלין, עוקב אחר צעירות וצעירים המשתתפים בתחרויות Voguing צבעוניות בניו יורק, מתמודדים עם HIV, אפליה של בחורות טרנס־ג'נדריות והתמכרות לסמים. 
 

סרטים מסקרנים נוספים: "אריאנה", על נערה מתבגרת שמגלה כי נולדה כאינטרסקס; "בתוככי הארון הסיני", סרט תיעודי סיני שבמרכזו סיפורם של זוגות הומואים ולסביות סיניים, המתחתנים ומביאים לעולם ילדים רק כדי למנוע בושה מהמשפחה.
 
בנוסף כ־30 סרטים ישראליים קצרים שיוצגו השנה בפסטיבל, בהם בכורה עולמית לסרטו של אמיר סטולר, "אפילו דקה" והסרט "גולדן בויז", שבמרכזו קבוצת קשישים להט"בים הנפגשים מדי שבוע במרכז הגאה בתל אביב.
 
הסרט שינעל את הפסטיבל יהיה "נשיקה אחת" של איוון קונטרונאו, על שלושה תלמידי תיכון בעיר קטנה בצפון איטליה שנשיקה גורלית אחת משנה את עתידם ומדגישה את התוצאות הקשות של אלימות ברשת החברתית, דעות קדומות והומופוביה. 
הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה ה־11. 29.5־7.6. סינמטק תל אביב