בקרוב מאוד ייאלץ ג’וני דפ להתמודד עם שינוי הסטטוס שלו מכוכב קולנוע לאבא־של. בסוף יולי אמור לצאת הסרט שיהפוך את הבת שלו ושל בת זוגו לשעבר, הזמרת והשחקנית הצרפתייה ונסה פאראדי, לכוכבת. לילי רוז דפ בת ה־16, שכבר מדגמנת ועושה כותרות בעניין זהותה המינית (אותה הגדירה כ”נזילה”), עומדת לככב לצד החברה הכי טובה שלה, הארלי קווין סמית, בסרט החדש של אבא של החברה, קווין סמית. 



קומדיית האימה “Yoga Hosers”, שגם אבא ג’וני משתתף בה, נחשפה בהקרנת בכורה בפסטיבל סאנדאנס האחרון. הביקורות הראשונות לסרט לא נשמעו נלהבות, בלשון המעטה, אבל לדפ־ג’וניור כבר יש עוד שלושה סרטים בקנה, ואין ספק שעוד נשמע עליה רבות בשנים הקרובות. “לילי היא לגמרי עם הרגליים על הקרקע”, אמר דפ על בתו.

"חכמה ממני ומרוב החברים שלי" לילי רוז דפ. צילום: רויטרס
"חכמה ממני ומרוב החברים שלי" לילי רוז דפ. צילום: רויטרס


“היא ילדה חדה ואחד האנשים החכמים ביותר שפגשתי אי פעם. היא עברה אותי בהרבה בתחום הזה, וגם את החברים שלי”. אבל בינתיים דפ קשישא, בן ה־53, עדיין פעיל כתמיד. בשנה הבאה הוא יקשור שוב את המטפחת האדומה לראשו וייכנס לנעליו של קפטן ג’ק ספארו, בפרק החמישי בסדרת סרטי שודדי הקאריביים, “המתים לא מדברים”. עוד לפני כן דפ יפתיע בהופעת אורח קצרה במותחן “London Fields”, המבוסס על ספר הקאלט הבריטי של מרטין איימיס. לצדו תופיע אשתו, השחקנית והדוגמנית אמבר הרד, הצעירה ממנו ב־23 שנה. רק בסוף השבוע האחרון פורסם כי לאחר 15 חודשים בני הזוג מתגרשים, ימים ספורים אחרי שאמו של דפ הלכה לעולמה לאחר תקופת מחלה ארוכה.

מעריץ ותיק


בינתיים, בסוף השבוע האחרון עלה אצלנו הסרט “אליס מבעד למראה”, סרט ההמשך של “אליס בארץ הפלאות” משנת 2010, שבו מככב דפ שוב לצד אן האתוויי, הלנה בונהם קרטר ומיה וסיקובסקה. טים ברטון כידוע ביים את הסרט הקודם – את החדש הוא רק הפיק, כשג’יימס בובין קיבל את תפקיד הבמאי. 

מפרגן לתסריטאית, ג'וני דפ. צילום: רויטרס
מפרגן לתסריטאית, ג'וני דפ. צילום: רויטרס

 
דפ, שחוזר בסרט החדש לגלם את דמותו של הכובען המטורף, מגדיר את עצמו כמעריץ ותיק של עבודתו של לואיס קרול. “לערוך את לואיס קרול זה כמעט בלתי אפשרי”, אומר דפ, שהתרשם מעבודתה של התסריטאית לינדה וולברטון. “אתה צריך לגשת לזה מזווית אחרת, אבל עדיין לשמור את המיקוד שלך על המקור, מה שלינדה עשתה בצורה מבריקה”. 

בקשר טוב עם האקסית

רבים מתרגשים מהסרט, שיוצג בארץ בתלת־ממד ובדו־ממד באנגלית בליווי בכתוביות בעברית, ומדובב לעברית בדו־ממד. אבל האמת היא שדפ מזמן לא גילם תפקיד חדש חשוב, והסרטים שלו שהכי מלהיבים את הקהל הם סרטי המשך, שבהם הוא חוזר לתפקידים מוכרים, כמו ג’ק ספארו או הכובען המטורף. למעשה התפקיד הכי מדובר של דפ מהתקופה האחרונה הוא סרט הפרודיה הסאטירי “ Donald Trump’s The Art of the Deal: The Movie”, בהפקת האתר הקומי Funny Or Die. בסרט, שיצא בחודש פברואר האחרון, במהלך הקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית, מגלם דפ את טראמפ בצורה גרוטסקית, מוגזמת ומטורללת, כלומר נאמנה לחלוטין למקור. הסרט כמובן יכול היה להיות קורע מצחוק, אלמלא טראמפ האמיתי היה מצחיק שבעתיים. 
 
כשנשאל לאחרונה בראיון ל”דיילי מייל” הבריטי מה גורם לו אושר בימים אלו, ענה דפ: “פשטות, שזה מצרך נדיר כבר הרבה שנים. להתעורר בבוקר ולראות את השמש נכנסת מבעד לתריסים, להרים את העיתון ולעלעל בו, ואז להישען אחורה ולהתחיל לקרוא ספר מעולה. פשוט לחוות את הרגעים הפשוטים האלה, שבהם אני לא צריך לשחק את המשחק ההוליוודי. אלה הרגעים שבסופו של דבר מצילים אותי ושומרים על שפיותי”. 
 
דפ סיפר שהוא שומר על קשר טוב גם עם האקסית. “ונסה ואני מסתדרים מצוין”, הוא אמר. “אין שום מוזרות בינינו ואין עוינות. החיים קורים, בילינו 14 שנים נהדרות ביחד וגידלנו שני ילדים ששנינו גאים בהם בצורה מדהימה”.