1. ב-24 במרץ 1975 ישב סילבסטר סטאלון באולם קולנוע וצפה באליפות העולם באגרוף במשקל כבד בין מוחמד עלי השחור לצ’אק וופנר הלבן. וופנר שרד 15 סיבובים לפני שהובס בידי עלי, אבל איש לא האמין שהוא יחזיק כל כך הרבה זמן. מיד עם תום המשחק התיישב סטאלון לכתוב תסריט, וסיים אותו בשלושה ימים. כעבור שנה יצא לקולנוע הסרט “רוקי”.



2. עלילת "רוקי" היא פשוטה ואפקטיבית, וסיפורו של רוקי בלבואה הוא תמצית החלום האמריקאי. בחור איטלקי־אמריקאי ממעמד הפועלים עובד כגובה חובות אצל מלווה בריבית, אך כשרון האגרוף שלו והמוטיבציה שלו מוציאים אותו בסופו של דבר משכונות העוני של פילדלפיה, והוא מקבל הזדמנות להתחרות נגד אלוף העולם במשקל כבד, אפולו קריד (קארל וות'רס).



3. “רוקי” היה מועמד לעשרה פרסי אוסקר, וזכה בשלושה: בפרס הסרט הטוב ביותר, בפרס הבמאי הטוב ביותר לג'ון ג'י אבילדסן ובפרס העריכה.



4. “רוקי” היה סרט הספורט הראשון שזכה באוסקר לסרט הטוב ביותר.



5. סילבסטר סטאלון סירב למכור את הזכויות לתסריט שכתב, אלא אם כן הוא יככב בסרט בעצמו. גם כשהוצעו לו 350 אלף דולר עבור התסריט, מתוך כוונה ללהק כוכב מוכר כמו רוברט רדפורד או ברט ריינולדס לתפקיד רוקי, הוא עמד בסירובו, וזאת אף שהיו לו בסך הכל 106 דולר בבנק, לא היה לו אוטו והוא ניסה למכור את הכלב שלו כי לא היה לו כסף להאכיל אותו.



סילבסטר סטאלון ב"רוקי". צילום: Getty



6. המתאגרף צ'אק וופנר טען שדמותו של רוקי מבוססת עליו, וכעבור כמעט 30 שנה הוא פנה לבית המשפט כדי לתבוע פיצויים מסטאלון, והאחרון כל העת הכחיש. התביעה הסתיימה מחוץ לכותלי בית המשפט, אך לפני כמה שנים שידרה רשת ESPN סרט תיעודי בשם “רוקי האמיתי”, על הקריירה של וופנר. כיום וופנר מנהל חנות למשקאות אלכוהוליים בניו ג’רזי. עוד מתאגרפים אמיתיים ששימשו השראה לדמותו של רוקי: רוקי גרציאנו וג'ו פרייזר.



7. מרבית הסצנות שבהן רוקי רץ ברחבי פילדלפיה צולמו בשיטת גרילה, ללא תכנון וללא אישורים.



8. "רוקי" נולד כסרט צנוע, שצולם ב־28 יום והופק בתקציב של מיליון דולר בלבד. בסופו של דבר הוא גרף 225 מיליון דולר מסביב לעולם והפך לסרט הרווחי ביותר של 1976.



9. לאור התקציב הנמוך, בני משפחתו של סטאלון השתתפו בסרט בתפקידים קטנים.



10. הליהוק של אדריאן, אהובתו של רוקי, לא היה פשוט. בהתחלה רצו את קארי סנודגרס, אך היא הייתה יקרה מדי. סוזן סרנדון עשתה אודישן אך נפסלה כי הייתה מושכת מדי. בסופו של דבר נבחרה לתפקיד טליה שייר, אחותו של פרנסיס פורד קופולה.



אפולו קריד ב"רוקי 4". צילום: באדיבות יס



11. מכון הסרטים האמריקאי הכתיר את "רוקי" במקום השני ברשימת סרטי הספורט הגדולים ביותר בכל הזמנים, אחרי "השור הזועם" של מרטין סקורסזה, בכיכובו של רוברט דה נירו.



12. סרטי ההמשך של "רוקי", באופן טבעי, לא אחידים ברמתם. המוצלח ביותר, בכל אופן לפי הקופות, הוא "רוקי 4", שהוא סרט חובה לכל חובב טראש אייטיז. זה הסרט שבו אפולו קריד – יריבו הראשון של רוקי שהפך עם הזמן לחברו הטוב – נהרג בזירה בידי הרוסי הענק איוון דראגו, בגילומו של דולף לונדגרן השוודי, ורוקי, שכבר מזמן הפך מבחור וורקינג־קלאס מפילדלפיה לגיבור לאומי, יוצא לנקום את דמו של חברו ומנסה במו ידיו להפסיק את המלחמה הקרה.



13. הסרט האחרון בסדרה, שיצא בסוף שנה שעברה, נקרא "קריד". אף שרבים מחשיבים אותו כ"רוקי 7", הוא למעשה יותר ספין־אוף מאשר סרט המשך. עלילת "קריד" מתמקדת בסיפורו של בנו של אפולו קריד המנוח, אדוניס “דוני” ג’ונסון קריד, אותו מגלם מייקל בי ג'ורדן. ונחשו מי הוא רוצה שיאמן אותו, אם לא רוקי בכבודו ובעצמו. “קריד” הוא הסרט הראשון של “רוקי” שסטאלון לא כתב, אבל הוא חתום כמפיק ואף נכנס לנעליו של בלבואה כשחקן בפעם השביעית.



14. דמותו של אפולו קריד מבוססת על אלוף האגרוף מוחמד עלי. עלי וסילבסטר סטאלון הלכו מכות בצחוק בטקס האוסקר ב־1977, כדי להראות שעלי לא נעלב מהסרט וגם לא מתכוון לתבוע.



15. לכבוד יום ההולדת ה־40 של "רוקי" יצא מארז בלו־ריי מפואר תחת השם Heavyweight Collection הכולל את ששת הסרטים הראשונים בסדרה. כמו כן, יום ההולדת ה־40 הוליד עוד מרצ'נדייז חדש, סדרת בובות פלסטיק של דמויות מהסרטים וסדרת קלפי אספנות. ד