הסערה הגדולה סביב סצנת האונס בסרט הישראלי "מלכת הכביש", ממשיכה להסעיר את עולם התרבות, גם בעקבות החשיפה על ההתנהגות שתוארה בסצנת האונס בסרט "הטנגו האחרון בפריז", עליו פורסם בשבוע שעבר כי הבמאי ברנרדו ברטולוצ'י, בכיכובם של מריה שניידר ומרלון ברנדו. סצנות העירום ששודרו בסרט עוררו סערה וגרמו לסנסציה בינלאומית. כעת, יותר מ-40 שנים מאז שהסרט שודר, במאי הסרט חושף פרט מחריד מאחורי הקלעים.



בסרטון וידיאו שעלה לאינטרנט, ברטולוצ'י מספר ומודה כי הוא וברנדו תכננו מראש לצלם סצנת אונס בסרט המדובר - המוכרת כ"סצנת החמאה" - ללא ידיעתה והסכמתה של שניידר. הבמאי אמר את הדברים ב-2013 במהלך מפגש שאלות ותשובות, כשנתיים לאחר מותו של ברנדו. הסצנה המדוברת מציגה את מרלון ברנדו (שהיה בן 48 בעת הצילומים) מנסה להשתמש בחמאה כחומר סיכה על מנת לקבל מין אנאלי ללא הסכמה משניידר (שהייתה בת 19). כשברטולוצ'י מספר על כך הוא מביע חרטה עמוקה, אך זה לא מה שיהפוך את המעשה לפחות נוראי.



טל ואביעד התייחסו בתכניתם ב-"eco99" לראיון שהעניק אריה מוסקונה בתכנית של רפי רשף אתמול בערוץ 10, ובו סיפר על סצנת האונס בסרט "מלכת הכביש" שבו שיחקה גם גילה אלמגור. "הוא יושב עם כוס יין, מחקה את מנחם גולן ומספר איך לקח חלק בתקיפה מינית", תיאר טל את תחילת הראיון. אריה מוסקונה סיפר שמנחם גולן אמר לפני צילום הסצנה "אתם עכשיו אונסים אותה, מורידים ממנה את הבגדים, מתנפלים עליה". גילה אלמגור צעקה במהלך הסצנה "מנחם די!" בשביל להפסיק את הסצנה. גם מעצב התפאורה אמר שמנחם גולן אמר: "תזיין אותה".





אביעד גם הזכיר את אמירותיו של אריה מוסקונה בפרשת איבגי, כאשר כינה שחקנית "שווה". טל הסביר כי "המציאות של פעם השתנתה וטוב שכך. צריך להסתכל בביקורתיות, איך יכול להיות שלא עושים התאמה לעכשיו?". אביעד הגיב: "כמו בסרטים של דנוטה שהיא הייתה מוציאה את השד שלה. איך אפשר להתנהג ככה לבן אדם? לגילה אלמגור?". טל סיכם: "מבינים במבט לאחור שזה אסור. אבל גברים כמו אריה מוסקונה אומרים שהיום אי אפשר להחמיא לבחורה ולא מבינים שזה אסור".