טקס גלובוס הזהב שנערך בשעות הלילה (שני) בלוס אנג'לס נחשב לאחיהם הצעיר והפרוע יותר של האוסקר והאמי, וכתוצאה מכך הנאומים שנושאים זוכי הפרסים, שניתנים גם להצטיינות בקולנוע וגם בטלוויזיה מטעם מועצת העיתונאים הזרים בהוליווד, הם הרבה פעמים נשכניים ופוליטיים יותר. מריל סטריפ, שזכתה בפרס מפעל החיים על שם הבמאי האגדי ססיל ב. דמיל, ניצלה את נאום הזכייה שלה כדי לתקוף את הנשיא המיועד של ארצות הברית דונלד טראמפ וקראה לחבריה השחקנים "להוביל את החברה בעזרת דוגמה אישית".



סטריפ, שכיכבה בין היתר בסרטים "קרמר נגד קמר" ו"בחירתה של סופי" אמרה בנאומה: "אתם, וכולנו כאן בחדר שייכים לחלקים המדוכאים ביותר כרגע בארה"ב. הוליווד, זרים ועיתונאים. אבל מי אנחנו ומה היא הוליווד? היא פשוט אוסף של אנשים ממקומות שונים. אני נולדתי וחונכתי בבתי ספר ציבוריים בניו ג'רזי, ויולה דיוויס נולדה בצפון קרוליינה וגדלה בלונג איילנד, שרה פולסון נולדה בפלורידה, וגודלה על ידי אם חד הורית בברוקלין. שרה ג'סיקה פרקר נולדה למשפחה של שמונה ילדים באוהיו, איימי אדאמס נולדה באיטליה. איפה תעודות הלידה שלהם?", עקצה סטריפ בהקשר ישיר לרדיפת דונלד טראמפ אחרי תעודת הלידה של הנשיא אובמה.



סטריפ המשיכה והוסיפה כי "רות נגה נולדה באדיס אבבה, אתיופיה, גדלה באירלנד והיא כאן מועמדת לפרס על תפקיד של נערה מווירג'יניה. ראיין גוסלינג, כמו כל האנשים הנחמדים ביותר, הוא קנדי. דייב פאטל נולד בקניה, גדל בלונדון, והוא כאן בגלל התפקיד נער הודי שגדל בטנזניה. אנחנו מוצפים באאוטסיידים וזרים, ואם נזרוק את כולם מכאן, יישארו לכם רק פוטבול ואמנויות לחימה, שהם לא באמת אמנות".





בנוסף לסטריפ, גם מנחה האירוע, ג'ימי פאלון, עקץ מספר פעמים את טראמפ והשווה את הנשיא המיועד לדמותו של הנסיך ג'ופרי ממשחקי הכס.



טראמפ לא נשאר חייב לעקיצות, וצייץ סדרת ציוצי תגובה לנאום: "מריל סטריפ היא אחת השחקניות המוערכות יתר על המידה בהוליווד. היא לא מכירה אותי, אבל תקפה אותי אתמול בגלובוס הזהב, היא מעריצת הילרי קלינטון שנכשלה בגדול. ובפעם המאה, אני מעולם לא "צחקתי" על עיתונאי נכה (לעולם לא אעשה זאת), פשוט הראיתי לו איך נראית "התרפסות", אחרי שהוא שינה סיפור בן 16 שנה שהוא כתב רק כדי לגרום לי להראות רע. פשוט תקשורת לא הגונה".



אך בנוסף למריבות פוליטיות, בטקס עצמו הוענקו גם פרסים. בפרס הסרט הדרמטי הטוב ביותר זכה הסרט אור הירח, ובקטגוריה הקומית זכה המחזמר לה לה לנד, שגם כוכביו, ריאן גוסלינג ואמה סטון זכו בפרס לשחקן והשחקנית הקומיים. צ'ייסי אפלק זכה בפרס השחקן הדרמטי על תפקידו בסרט מנצ'סטר ליד הים. ואיזבל הופרט זכתה בפרס השחקנית הדרמטית על תפקידה בסרט "היא".