ריקי בליך: "העולם ואנחנו הולכים לאזורים חשוכים וקיצוניים"

השחקנית מדברת על הכניסה לעידן טראמפ "איש תאב בצע וכוח קיבל את המפתחות לצוללת"; ומספרת על הקשר האישי לתפקיד כחרדית ב"תיקון": "באה ממשפחה של חוזרים בתשובה"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
ריקי בליך
ריקי בליך | צילום: ג'ראר אלון
2
גלריה

במרכז "תיקון", סרטו של אבישי סיוון, סיפורו של חיים־אהרון (אהרון טרייטל), בחור ישיבה חסידי ממאה שערים, שערב אחד מתמוטט ומאבד את הכרתו. אחרי אין ספור ניסיונות החייאה הוא חוזר לחיים, אך נחשף כאדם בעל יצרים חייתיים שתשוקתו בוערת להשחית. עד כדי כך שאביו (ח'ליפה נאטור), מתחיל להתייסר ממעשה ההחייאה שביצע בבנו, שאולי הפר את רצון הבורא בביצועו.

"הסרט עוסק במשפחה חרדית מקבילת חסידי גור, שהם קהילה מובדלת ונוקשה מאוד", מספרת בליך, "אבל עולם הדת בהחלט לא זר לי. לא פחות מזה, מעניין ומרתק אותי. אני חושבת שהרשמתי את אבישי סיוון, במאי הסרט, כשהגעתי לאודישן עם פאה ולא עם שביס, כיאה לחרדית מזרם אשכנזי. את זה ידעתי, כמובן, מהמשפחה. משם גם הייתה לי פאה אמיתית של אחותי. זאת לא הפעם הראשונה שאני משחקת אישה דתייה. בכל פעם שאני עושה את זה, אני מתרגשת במיוחד, כאילו זה מותח איזה קו מחבר ביני לבין אמי ואחותי, וזה מרגש אותי מאוד. זה בהחלט הסרט הכי מעניין, יפה וייחודי שלקחתי בו חלק. כמובן, סרט באורך מלא הוא הדובדבן בקצפת של המקצוע שלנו. לספר סיפור שיש לו זמן להתפתח, וזה תמיד יעשה אותו מורכב ומעניין יותר. זה הכי מעורר תיאבון. גם מבחינת ההפקה יש בפיצ'ר הכי הרבה זמן לחזרות וזמן לצלם, כדי להגיע לתוצאה הכי טובה שאפשר. אם היה אפשר, הייתי מצלמת סרטים כל היום".

ריקי בליך
ריקי בליך | מימין
תגיות:
ריקי בליך
/
"תיקון"
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף