על אף הגזענות הגואה בארצנו, השנה האחרונה הייתה ללא ספק השנה שבה זוכת "אייל גולן קורא לך", נסרין קדרי, צברה פופולריות ועלתה לכותרות. הזמרת הערבייה האהובה ממשיכה לתחזק את מעמדה ככוכבת ריאליטי, עם השתתפותה בסדרה החדשה "גולסטאר נשים", לצדן של מלכת היופי לשעבר טיטי אינהאו, הזמרת עינת שרוף, פליטת "הישרדות" לירון רביבו, מעצבת האופנה טובל'ה והטרנסג'נדר בל אגם. 



כחלק מצעדיה הראשונים בעולם המשחק, קדרי עוברת בימים אלו סדרת אודישנים לסרט הוליוודי חדש בבימויו של מייק בורנשטיין. בינתיים, לפני שתהפוך לשחקנית מצליחה, היא ממשיכה להופיע יחד עם דודו טסה והכוותים ומשחררת סינגל נוסף מהאלבום החדש. 



אך הזמרת שניצחה את סטיגמת הריאליטי והפכה לסלב של ממש, לא נחה על זרי הדפנה. חמושה בצוות של אנשי יחסי ציבור ומנהלים, היא נוסעת עם רכבה החדש מהופעה להופעה ומצילומים לצילומים. "לעתים, אני מרגישה כמו בובה על חוט, אחת שמנסה לרצות את כל העולם ואשתו", היא אומרת. ומוסיפה שתעשה הכל בדרך לחלום הגדול להיות כוכבת ענקית גם מחוץ לישראל, במיוחד במדינה מפולגת המחולקת לשני מחנות מוזיקליים, שמתנגחים רבות לאחרונה, בעקבות המריבה המתוקשרת בין אייל גולן ואביב גפן. 



כשמסתכלים על שני המחנות, לא קשה לנחש בעד מי את. 
"אני בעד עופרה חזה. נו באמת, העימות בין ערבים ליהודים זה בדיוק כמו העימות בין מזרחים ואשכנזים. אביב גפן אמר מילים קשות אבל אני מבינה אותו. אין לו שמץ של מושג במוזיקה מזרחית. ברגע שהוא ייכנס לזה ויבין מה אני עושה בגרון שלי הוא ישנה את דעתו. אני לא ילדת אור הירח, אבל כמו שיש מוזיקה של אייל גולן, גם המוזיקה של אביב גפן צריכה להיות במדינה. למה אני חייבת להיכנס למסעדה ולטעום רק חומוס? אני רוצה הכל. גם פלאפל, שווארמה וצ'יפס". 



ואם כבר צ'יפס, מי שצפה השבוע בנסרין קדרי כשהגיעה לבית "האח הגדול" להקדיש את שירה, "רציתי לומר לך", לטרנסג'נדרית הערביה תאלין אבו חנא ולאביה, לא יכול היה שלא לשים לב לשינוי הבולט במראה שלה. מסתבר שקדרי, שהשילה בשנתיים האחרונות כ-40 קילוגרם, צבעה את שיערה והחליקה אותו, ממש לא מסתפקת בשינויים קוסמטיים קטנים. במסגרת מסע השיפורים העצמיים שלה, קדרי עברה סדרת טיפולי הזרקה של בוטוקוס לפניה, ובימים אלו ממש היא מתאוששת מניתוח הקטנה והרמה של החזה. 



בקרוב ב"גולסטאר נשים". נסרין קדרי. צילום: אור גפן



אבל את רק בת 30. 
"נכון, אבל אל תשכחי ששקלתי כמעט 100 קילו. מאז 'אייל גולן קורא לך' ניסיתי לשפר את המראה שלי וירדתי במשקל. הכל ירד לי, החזה שלי הפך נפול, הפנים שלי כבר לא נראו כל כך טוב, ורציתי לחזור להיות חיננית. החזה שלי היה גדול מדי, אמא שלי הגיעה איתי לניתוח הקטנת חזה והצדיקה את הבחירה שלי. אני מאוד מרוצה. אני בעד ניתוחים פלסטיים ובעד שכל אישה תשפר את עצמה ואת המראה שלה". 



היום, אחרי הניתוחים, את אוהבת את עצמך?
"אישה תמיד תהיה חסרת ביטחון וביקורתית כלפי המראה שלה. את השינויים שלי אני עושה בשביל עצמי. גם ב'האח הגדול' לא הסתכלתי בכלל על איך אני שרה, רק על איך שאני מייצגת את עצמי כלפי חוץ". 



וכלפי פנים?
"יש ימים שאני לא יכולה לנשום בהם, אבל אני מקפידה לעשות ספורט ולרקוד סלסה בשביל הנפש שלי. אני לא חולמת על שמלה כלה או על חתונה מפוארת. מאשר שהייתי ילדה ראיתי את עצמי מופיעה על בימות ענק". 



בשנת 2008, במהלך אחת מהופעותיה של קדרי במועדון ברמאללה, טרם הפיכתה לזמרת מצליחה, נכנסו למקום גברים חמושים שעטו גלביות, והחלו לירות בטענה ש"לנשים אסור לשיר", תוך שהם צועקים "אללה אכבר". האירוע הטראומתי השאיר את חותמו עליה, וזמן רב אחר כך עוד פחדה להופיע. כיום, לאחר שהתגברה על הטראומה, היא מופיעה בעיקר בישראל, אך ממשיכה לחלום על הבימות הגדולות של העולם הערבי. 



עם כל מה שאת עוברת כאן, לא חשבת אף פעם לברוח ולחיות במקום אחר?
"להפך, אני רוצה לחיות כאן כי מוזיקה נשארה אולי הדבר היחיד שנותן כאן תקווה ומחבר בין אנשים. אני עדיין מקבלת טוקבקים בסגנון 'מה אנחנו צריכים לקדם ערבים שהורגים אותנו'. אני לא מתעלמת מזה, אני מבינה מאיפה זה מגיע. כואב לי על הערבים ועל היהודים. אני חושבת שאנשים כאן צריכים להתחיל לאהוב אחד את השני ולהפסיק עם השנאה והגזענות".



המשפחה שלך לא לוחצת עלייך להתחתן?
"מאז שאני ילדה אני מרגישה שכולם מחליטים מה עליי לעשות, אבל בסוף אני עושה מה שאני רוצה. אמא שלי, שהיא הדומיננטית בבית, תמיד אומרת לי 'די מספיק מתי תמצאי חתן ותביאי ילד'. כשחברות שלי מתחתנות ומספרות לי שהן בהריון זה עושה לי צביטה בלב, אבל אני מרגישה שאני רוצה עוד זמן, אין לי רגע של מנוחה לחשוב עכשיו על משפחה וילדים. אני רוצה להקדיש את כל כולי לקריירה". 



בעבר כמעט התגיירת למען האהבה. זוגיות זה לא משהו שחסר לך?
"היום אני מעדיפה להתחתן עם בחור מהמגזר שלי. הייתי עם גבר יהודי ועברתי תהליך גיור כי אני מאמינה שאהבה היא מעל הכל, אבל קרה מה שקרה כי אנחנו חיים במדינה בעייתית עם מציאות קשה ונולדנו על ערכים שהם סתמיים. ההורים שלי מאוד רוצים שאהיה נשואה, אבל כרגע חשוב לי לטעום את הטעם של חיי הרווקות, גם אם זה טעם מר. מסלול חיי היה שבירת מחסומים: יצאתי מבית מאוד שמרני, הופעתי במועדונים, עישנתי והתלבשתי חשוף. גברים נרתעים מאישה מצליחה ועצמאית. הם רוצים את הילדה התמימה שעובדת בבקרים ולאחר מכן חוזרת הביתה. זה ככה גם אצל היהודים וגם אצל הערבים". 



לא פשוט להיות בחורה רווקה ומוסלמית. האם את נתקלת בהטרדות?
"כל בחורה עוברת הטרדות מיניות. אצלי זה התחיל בגיל צעיר. הגרוש של דודתי נתן לי נשיקה על הפה כשהייתי ילדה. הייתי בהלם שהוא העז לעשות את זה, וכשסיפרתי להורים שלי על מה שהוא עשה הם צחקו עליי. ההורים שלי לא באמת הבינו ללבי, אבל המקרה הזה דווקא נתן לי מוטיבציה להתחזק. היום אני יכולה להיות אחלה אישה ואחלה גבר".