אכזבה ליוצרי הסרט הקצר "הילד מ־H2", אנשי ארגון זכויות האדם בצלם, בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי שהסתיים אתמול בברלין. הסרט לא זכה בשום פרס בתחרות הסרטים הקצרים שבה השתתף, והוא נחל אכזבה גם בתחום יחסי הציבור לנושא שבמרכז הסרט - יחסם של חיילי צה"ל לילדים המפגינים נגדם.



גיבור סרטה של הלן יאנובסקי, מנהלת הארכיון של בצלם, הוא הילד מוחמד בורקאן מחברון, שהיה בן 12 כשהסרט צולם ב־2011. בסרט הוא נראה משוטט ברחובות, מצליח לעבור את המחסומים הרבים ונעצר על ידי החיילים, לאחר שאלה מזהים אותו כמי שזרק לעברם אבנים.



התנהגות החיילים בסרט דווקא אנושית וידידותית, ככל שמאפשרות הנסיבות. לאחר שהילד פורץ בבכי אומר אחד החיילים, "הוא כבר נענש בזה שנבהל", ואילו חייל אחר לוקח אותו, תחת עין המצלמה, לבית הוריו שנוזפים בו.



בורקאן, כיום צעיר ביישן ונעים הליכות, הגיע להקרנה מלווה בבני משפחתו, הבמאית ותחקירני הסרט. אחרי ההקרנה בחסות אמנסטי הוא נקרא לבמה כדי לענות על שאלותיה של מנחת התחרות ולהציג את המצב המתואר בסרט לקהל.



אלא שלהפתעת הנוכחים והמארגנים, הוא לא סיפק את הסחורה. "האם יש בך גם כיום כעס כלפי החיילים והכיבוש?", שאלה המנחה. "לא", ענה בפסקנות ברקאן. "אבל האם אתה ממשיך לכעוס בשמם של הילדים שהם כיום בגילך?", המשיכה המנחה ללחוץ. "לא", ענה שוב הצעיר.