טעות כל כך מביכה ספק אם הייתה במשך כל 89 שנות קיומו של טקס האוסקר. השחקנים וורן בייטי ופיי דאנוויי הקריאו בטקס הלילה (שני) בלוס אנג'לס את שם הזוכה הלא נכון, "לה לה לנד", ובאמצע "נאום הזכייה" של מפיקי הסרט שהיה פייבוריט לזכות, עלו המפיקים כדי לתקן: ״אור ירח״ הוא הסרט הזוכה כסרט הטוב ביותר בטקס היוקרתי. מדובר ברגע שללא ספק יוקרן שוב ושוב. למרות הפאדיחה הגדולה והאכזבה, לה לנד גרף 6 פסלונים בערב הגדול ו"אור ירח", המנצח הגדול זכה בסך הכל בשלושה פרסים. 

טקס האוסקר: לה לה לנד הוכרז בטעות כסרט הטוב ביותר
בייטי טען כי קיבל לידיו בטעות את המעטפה הזוכה בקטגוריה שהוגשה קודם לכן - פרס השחקנית הטובה ביותר, שבה היה כתוב שמה של אמה סטון בצירוף שם הסרט "לה לה לנד". בייטי התבלבל והעביר את המעטפה לדאנווי שהגישה עמו את הפרס, והיא זו שהקריאה בטעות את הזוכה הלא נכון.
 
 
לאחר הפארסה: במאי "אור ירח" עם הפסלון הזוכה
לאחר הפארסה: במאי "אור ירח" עם הפסלון הזוכה


"לה לה לנד" זכה בין השאר גם בקטגוריות הפסקול, השיר המקורי והתפאורה, כאשר במאי הסרט דמיאן שאזל בגיל 32 הוא הבמאי הצעיר ביותר בהיסטוריה לזכות באוסקר לבמאי הטוב ביותר. גם כוכבת הסרט אמה סטון זכתה באוסקר לשחקנית הראשית הטובה ביותר.  והודתה לבני משפחתה שליוו אותה בהחלטתה בגיל עשרה לעבור להוליווד ולנסות ולהצליח בגדול. 



הטקס האוסקר עצמו, שהתקיים בלוס אנג'לס והנחה הקומיקאי ג'ימי קימל, נפתח בהופעתו של הזמר ג'סטין טימברלייק, שביצע את השיר "Can't Stop The Feeling" מתוך פסקול הסרט "טרולים", אשר היה מועמד לפרס בקטגוריית השיר הטוב ביותר. בקטגורית השחקן הראשי זכה קייסי אפלק, אחיו של בן אפלק על הסרט המרגש ״מנצ׳סטר ליד הים״. בקטגוריות שחקן ושחקנית המשנה זכו מהרשאללה עלי על ״אור ירח״ וויולה דייויס על ״גדרות״, בהתאמה, לאחר שנחשבו כפייבוריטים לזכייה. השניים נשאו נאומים מרגשים שהתקבלו לתשואות רבות ומחיאות קהל בעמידה מהקהל. מהרשאללה, אגב הוא השחקן המוסלמי הראשון שזוכה בפרס האוסקר




הטקס כלל לא מעט נאומים מצד כוכבי הוליווד נגד מדיניותו של הנשיא דונלד טראמפ. אחת התגובות החריפות ביותר הגיעה מצידו של אסגר פרהדי - במאי הסרט הסרט האיראני "הסוכן" אשר זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר. הוא החרים את הטקס, בעקבות הדיווחים כי כניסתו לארצות הברית עשויה להימנע, בשל הגבלות הנשיא טראמפ על כניסת מוסלמים למדינה. בהצהרה שהקריאו בשמו כתב "החלטתי לא להגיע מתוך כבוד עם בני עמי שכניסתם לארצות הברית נמנעה".



בפרס שחקנית המשנה זכתה השחקנית האפרו-אמריקאית ויולה דיוויס על משחקה בסרט "גדרות". זו היתה המועמדות השלישית שלה לפרס - שיא לשחקנית שחורה. זו אינה הפעם הראשונה שדיוויס שוברת שיא. בשנת 2015 היא היתה השחקנית האפרו-אמריקאית הראשונה שזוכה בפרס על תפקיד ראשי בסדרת דרמה ("המדריך לרוצח").



שעות לפני הטקס התברר כי גם עיתון "הניו יורק טיימס" החליט לנצל את הרייטינג הגבוה שמושך האירוע הנוצץ ביותר בשנה, כדי לצאת עם תשדיר נדיר נגד התקפות הבית הלבן על התקשורת.

"הניו יורק טיימס" לא שידר פרסומת בטלוויזיה מאז שנת 2010, אולם אחרי שהנשיא טראמפ האשים את העיתון שוב ושוב כי הוא מספק "חדשות מזויפות", ואחרי שכתבי "הטיימס", עם כלי תקשורת בולטים נוספים, הושארו מחוץ לתדרוך של דובר הבית הלבן, החליטו בעיתון להגיב עם תשדיר בשם "האמת קשה" במהלך אחד האירועים המתוקשרים של השנה.

התשדיר, שאורכו 30 שניות, נפתח במילים "האמת היא" ולאחריהן מופיעים משפטים שנשמעו בחודשים האחרונים, כמו "האמת היא שהאומה שלנו מפולגת יותר מאי פעם", "עובדות אלטרנטיביות הן שקרים", "התקשורת אינה הוגנת" ו"נשים צריכות להתלבש כמו נשים". "קשה למצוא את האמת", נאמר בתום התשדיר. "קשה לדעת את האמת. האמת חשובה כעת יותר מאי פעם".

רשימה הזוכים המלאה
הסרט הטוב ביותר: "אור ירח"
 
הזוכה בפרס השחקן הראשי: קייסי אפלק ("מנצ'סטר ליד הים")
 
הזוכה בפרס השחקנית הראשית: אמה סטון ("לה לה לנד")
 
הזוכה בפרס הבמאי הטוב ביותר: דמיאן שאזל ("לה לה לנד")
 
הזוכה פרס שחקנית משנה: ויולה דיוויס ("גדרות")
 
הזוכה בפרס שחקן משנה: מאהרשלה עלי ("אור ירח")
 
הזוכה בפרס הסרט הזר: "הסוכן" (איראן)
 
הזוכה בפרס התסריט המקורי: "מנצ'סטר ליד הים"
 
הזוכה בפרס התסריט המעובד: "אור ירח"
 
פרס האפקטים הויזואליים: ספר הג'ונגל
 
פרס הסרט הקצר: שיר
 
פרס סרט האנימציה: זוטופיה
 
פרס סרט האנימציה הקצר: פייפר
 
פרס עיצוב ההפקה: לה לה לנד
 
פרס האיפור והשיער: יחידת המתאבדים
 
פרס עיצוב התלבושות: חיות הפלא והיכן למצוא אותן,
 
פרס השיר הטוב ביותר: "עיר של כוכבים" – לה לה לנד
 
פרס המוזיקה המקורית: לה לה לנד
 
פרס הסרט התיעודי: O.J.: Made in America
 
פרס העריכה: הסרבן
 
פרס הסרט התיעודי הקצר: The White Helmets
 
פרס הסינמטוגרפיה: לה לה לנד
 
פרס עריכת הסאונד: המפגש
 
פרס המיקס: הסרבן