חובבי רוברט פטינסון בוודאי ראו את הכותרות האחרונות שמפלרטטות עם הרעיון לסרט חדש, ריבוט אם תרצו, לסאגת “דמדומים”. שמועות נזרקו באוויר, מקורות עלומים צוטטו. פטינסון עצמו אמר שהוא סקרן לדעת איך סרט חדש של “דמדומים” יכול להתפתח. אבל בינתיים הכל דיבורים באוויר, שעוזרים לו, בין היתר, לקדם את סרטו החדש - “העיר האבודה Z” של הבמאי ג’יימס גריי, ובו הוא משחק לצד צ’ארלי הונאם וסיינה מילר. הסרט מספר את סיפורו האמיתי של פרסי פוסט (הונאם), חוקר בריטי, אשר יצא בתחילת המאה ה־20 למסע אל תוך הג’ונגלים הפראיים של בוליביה, כדי לאתר הוכחות לציביליזציה מתקדמת שאינה מוכרת לאדם המערבי. בשנת 1925 נעלמו עקבותיו של פוסט ומעולם לא נודע מה עלה בגורלו. פטינסון מגלם בסרט חוקר שמצטרף לפוסט במסעותיו לג’ונגלים המסוכנים.

פטינסון מחובר לפרויקט “העיר האבודה Z” כבר עשור, רק שאז הוא היה מיועד לגלם את בנו של פוסט. בינתיים הוא התבגר – הוא כבר בן 30 – ולוהק לתפקיד העוזר של פוסט, והליהוק של הונאם לתפקיד הראשי התברר אחרי שבראד פיט ובנדיקט קאמברבאץ’ היו מועמדים לתפקיד בתקופות שונות. שלא כמו בסרטי “דמדומים”, פטינסון הוא לא הכוכב הראשי ב”עיר האבודה”, אלא שחקן משנה. ונראה שהשינוי עושה לו טוב. 

מדורי הרכילות לא מפסיקים לעשות בזוגיות שלהם. רוברט פטינסון ו-FKA twigs. צילום: Getty
“חיי היום־יום שלי הרבה יותר רגועים, בעיקר כי אני נמצא יותר בלונדון, שזה שונה לגמרי”, הוא אמר לאחרונה בראיון ל”דיילי מייל”. “ואני עושה יותר תפקידים שמעניינים אותי. בהרבה מובנים אני לוקח צעד אחד אחורה, פשוט כדי ללמוד ולהשתפר”.

ואף שהוא לא הכוכב הראשי, עיתוני הבידור צהלו לנוכח תמונות של פטינסון עם בת זוגו, הזמרת הבריטית FKA twigs, בפרמיירה הלונדונית של “העיר האבודה Z” – הוא בחליפה אלגנטית, קלאסית ומהוגנת בצבע כחול נייבי של דיור הום, והיא באוברול שחור וצמוד של ג’יבנשי, שנראה כמו תלבושת של גיבורתעל. ב־2014 החל פטינסון לצאת עם FKA twigs. כעבור שנה הם התארסו, ומאז מדורי הרכילות לא מפסיקים לדווח שהם מאוהבים או שהם נפרדו ואחר כך חזרו, שהם כן מאורסים, לא מאורסים, שטבעת האירוסים נעלמה מאצבעה, שהם ביטלו את החתונה, מצפים לתינוק ועוד כהנה וכהנה. ובדרך כלל, לצד העדכון מחזית פטינסון־twigs, מדווח מה חדש בחייה הרומנטיים של האקסית המיתולוגית של הכוכב, קריסטן “דמדומים” סטיוארט – שפוצצה את מערכת היחסים הסופר־מתוקשרת כשבגדה בו ואחר כך החלה לצאת עם בחורות.
לא שוכח את החשבונות 
כזכור, רוברט פטינסון פרץ לחייהם של נערים ונערות ברחבי העולם ב־2008, כשנכנס לנעליו של אדוארד קאלן – ערפד בן 109, שנראה מעולה לגילו אם כי קצת חיוור – בסרט הראשן של “דמדומים”. סדרת “דמדומים” הניבה חמישה סרטי פנטזיה רומנטיים, המספרים את סיפור אהבתם הבלתי אפשרית של תיכוניסטית זועפת בשם בלה (סטיוארט) וערפד חתיך, המבוססים על הספרים הפופולריים לנוער של סטפני מאייר. הסרט החמישי והאחרון בסדרה, “דמדומים 4: שחר מפציע - חלק 2” יצא ב־2012 והעיף את בלה ואדוארד אל הנצח הרומנטי שלהם כבעל ואישה. 
“דמדומים” הראשון הפך את פטינסון לכוכב קולנוע ענק בן לילה. הוא היה אז בן 22, ותמונתו נתלתה בחדריהן של ילדות ברחבי העולם. בתור מי שהקריירה שלו נבנתה על שערים במגזיני נוער, פטינסון מיד חש צורך להוכיח שהוא שחקן רציני, ובמקביל לסרטי “דמדומים” השתתף בשורה של סרטי אינדי וסרטים מהסוג שנתפס כ”איכותי”, בהם שני סרטים של דיוויד קרוננברג, סרט המבוסס על “בל אמי” של הסופר הצרפתי גי דה מופאסאן וסרט אחד שבו הוא גילם את דמותו של סלבדור דאלי. ואם זה לא מספיק כדי להוכיח שהוא אמן רציני, הוא גם עושה מוזיקה אקוסטית ומלנכולית. 
כמו שפטינסון עצמו אמר, מאז סוף “דמדומים” הוא לוקח צעד אחורה. הפרויקטים הבאים שלו הם דרמת הפשע Good Time, שתשתתף בתחרות בפסטיבל קאן הקרוב, והמערבון הקומי Damsel, בו יככב לצד מיה וסיקובסקה, שלצדה כבר שיחק ב”מפות לכוכבים” של קרוננברג. לא בדיוק בלוקבאסטרים. אבל צריך גם לשלם את החשבונות, ולכן פטינסון דבק בדוגמנות. הוא החל לדגמן כבר בגיל 12. בארבע השנים האחרונות הוא מדגמן לדיור הום, מותג הגברים של כריסטיאן דיור, וצולם בידי מיטב הצלמים. ברשת אפשר לרכוש ספר צילומים מרהיב שלו מסשן צילומים לדיור שצילמה נאן גולדין. זה בוודאי יחזיק את המעריצות עד הקאמבק של “דמדומים”, או לפחות עד שהן יגדלו מספיק כדי לראות סרטים של קרוננברג.