הודעה מפתיעה בעולם הקולנוע. הזוכה בשלושה פרסי אוסקר, שחקן הקולנוע והתיאטרון, דניאל דיי לואיס הודיע הערב (שלישי) כי הוא פורש ממשחק פעיל, כך נמסר מהדוברת של השחקן, דיי לואיס, הוא השחקן היחיד בהיסטוריה שזכה בשלושה פרסי אוסקר על תפקיד ראשי. כמ וכן, הכוכב לא ציין סיבה מיוחדת כלשהי שהביאה להחלטתו המפתיעה לפרוש ממשחק.

"דניאל דיי לואיס לא יעבוד יותר כשחקן, הוא אסיר תודה לכל הקולגות ששיתפו איתו פעולה ולקהל שליווה אותו במשך השנים", נאמר בהודעה. השחקן הבריטי-יהודי בן ה-60 זכה בעברו באוסקר על משחקו בתפקיד הראשי בסרטים "כף רגלי השמאלית", בו גילם צייר הסובל משיתוק מוחין, "זה יגמר בדם" ב-2008, עליו זכה גם בגלובוס הזהב באותה שנה ועל משחקו בסרט "לינקולן" ב-2013, שמספר על חודשי חייו האחרונים של הנשיא האמריקאי המיתולוגי.

הופעת הבכורה שלו בקולנוע הייתה בסרט "Sunday Bloody Sunday" בשנת 1971. אחר כך המשיך להופיע בתיאטראות בלונדון ובבריסטול, כאשר הסרט הבא בו השתתף היה "גנדי" ב-1982. סרטים נוספים בהם השתתף הם "המוהיקני האחרון", "עידן התמימות", ו"בשם האב" שעליו היה מועמד לאוסקר כשחקן ראשי.

 דיי-לואיס נשוי מאז 1996 לשחקנית והבמאית האמריקאית ממוצא יהודי רבקה מילר, בתו של המחזאי ארתור מילר, אשר ביימה אותו בשנת 2005 בסרט "הבלדה על ג'ק ורוז". הם מתגוררים באירלנד ולהם שני בנים.