תחילת שנות ה־90 התרחשה מלחמת המפרץ, אבל מה שאותנו עניין היה “משמר המפרץ”. Baywatch היא אחת מסדרות הטלוויזיה הנצפות ביותר בכל הזמנים. בימיה הטובים היא רשמה מעל ל־1.1 מיליארד צופים בכל שבוע בקרוב ל־150 מדינות. לא שדרמת אקשן על מצילים קליפורנים בהובלת דיוויד הסלהוף נשמעת כמו הצעה טלוויזיונית כל כך מפתה, אבל לפני שהפורנו האינטרנטי הפך לזמין בכל בית, לראות את פמלה אנדרסון רצה על החוף בסלואו-מושן לובשת בגד ים אדום וזעיר היה סיבה מספיק טובה לפתוח טלוויזיה. כן, גם לנשים. 


הסדרה שהולידה סמלי סקס ככרמן אלקטרה ויסמין בלית’, שודרה במקור במשך עשר שנים, מ־1989 עד 1999, ועוד שנתיים כ”משמר המפרץ הוואי”. אחר כך הגיעו סדרת הספין־אוף “לילות משמר המפרץ” ושלושה סרטים שהופצו הישר לווידאו. השלישי והלא ייאמן מכולם היה סרט האיחוד “משמר המפרץ: חתונת הוואי” שיצא ב־2003, ושבו התגלה כי גיבור הסדרה, המציל מיץ’ ביוקנן (הסלהוף) כלל לא מת בסוף העונה העשירית, כפי שחשבנו עד לאותו רגע, אלא רק סבל מאמנזיה.

ועתה, כשכל סדרת אייטיז־ניינטיז שמכבדת את עצמה (וגם רבות שאף אחד מעולם לא כיבד אך כולם צפו בהן) זוכה לתחייה בפורמט זה או אחר, גם “משמר המפרץ” חוזרת כסרט קולנוע חדש שיעלה היום על המסכים. הסרט, הנושא את שם הסדרה הנושנה, הופק בתקציב של 69 מיליון דולר, ובו קאסט חדש לחלוטין. הסלהוף ואנדרסון פינו את מקומם בתור הדמויות האהובות מיץ’ ביוקנן וסי. ג’יי פרקר, ולנעליהם נכנסו הפעם השרירן דוויין “דה רוק” ג’ונסון והדוגמנית קלי רורבאך. את צוות המצילות היפהפיות משלימות הפעם אלכסנדרה דדריו מסדרת סרטי הפנטזיה לבני הנעורים “פרסי ג’קסון” ופריאנקה צ’ופרה, מיס עולם ההודית.


בעוד הסדרה המקורית התרחשה בקליפורניה, הסרט החדש מתקיים בפלורידה, ואל צוות ההצלה של ביוקנן מצטרף מאט ברודי (זאק אפרון), שחיין אולימפי מפורסם ומתנשא, שבטוח שהוא מתנת האנושות לעולם. סת’ גורדון (“איך להיפטר מהבוס”) ביים, והסלהוף ואנדרסון מגיחים בתפקידים אורחים, כדי להראות שהם לא מתבאסים מזה שהם הוחלפו במודלים צעירים יותר. ברור שאנחנו מאמינים להם.

מנדנדת לפוטין
עברו לא מעט שנים מאז ימי הזוהר מלאי החול והאולטרסול של "משמר המפרץ", ונשאלת השאלה מה אנדרסון והסלהוף עושים בימים אלה. ובכן, בתחילת יולי ימלאו לאנדרסון 50, והיא דואגת להישאר בעניינים. בשנה שעברה הפתיעה כשהשתתפה במותחן האינדי המסוגנן The People Garden, אבל מרבית ההצעות שהיא מקבלת בימים אלה מגיעות מאזורים נמוכים יותר על מפת התרבות. 

משמר המפרץ המקורית. צילום Getty images


כבר מעל לעשור שאנדרסון מקפידה לא להגיד לא לאף הצעה שמגיעה מעולם הריאליטי, שכמובן, תפור למידותיה ולכישוריה. היא הספיקה לשהות בכמה וכמה בתי “האח הגדול” – באוסטרליה, אנגליה, הודו, בולגריה וגרמניה, שם היא כמעט חלקה מקלחת עם הסלהוף, שעזב את הבית כמה ימים לפני כניסתה אליו, לאחר שהודיעו לו כי אביו חולה. חוץ מנסיעותיה לכל קצוות תבל כדי להשתתף ב”אח הגדול”, חוותה אנדרסון עוד מיני סוגים של ריאליטי. היא התארחה בריאליטי של מלכת הדראג רופול, השתתפה ב”רוקדים עם כוכבים” האמריקאי והארגנטינאי וגם ב”רוקדים עם כוכבים על הקרח” הבריטית. היא מעולם לא זכתה באף ריאליטי, לא הוכיחה כשרון ריקוד מרשים ובדרך כלל הסתפקה בהופעות אורח VIP תמורת ניפוח חשבון הבנק שלה.

סדרות ריאליטי הן, כמובן, לא הדרך היחידה להישאר בתודעה בימינו. גם להילחם למען זכויות בעלי חיים יכול להועיל. בשנים האחרונות מבלה אנדרסון לא מעט ברוסיה ומנדנדת לפוטין, כדי שיחוס על כל מיני חיות חמודות, שגם אותן הוא מסכן. במקביל היא גם משווקת ליין קוסמטיקה שלא נוסה על בעלי חיים, ובתור טבעונית אדוקה היא שותפה הקיץ במיזם פופ־אפ קולינרי, המציע מטבח עילי טבעוני במסעדת שף בסן טרופז. היא כבר הספיקה להנחות סדרת בישול טבעוני באינטרנט, וספר הבישול הטבעוני שלה כבר בדרך.

משמר המפרץ. צילום: גלבוס מקס
משמר המפרץ. צילום: גלבוס מקס


וכמו בחייה המקצועיים, שבהם היא יורה לכל הכיוונים, גם בחייה האישיים של אנדרסון אין רגע דל. מערכות היחסים המתוקשרות שלה עם רוקרים כטומי לי (המתופף של מוטלי קרו) וקיד רוק הן היסטוריה רחוקה, אבל החיים האישיים שלה עדיין סוערים ומפוקפקים כבעבר. בשנים האחרונות היא הספיקה להתחתן פעמיים ולהתגרש פעמיים משחקן הפוקר ריק סלומון, ש”מפוקפק” הוא שמו האמצעי. סלומון ידוע בעיקר בתור הבחור מפרשיית קלטת הסקס של פריס הילטון, שהיה נשוי איזה יומיים גם לשאנן דוהרטי, היא ברנדה מ”בוורלי הילס 90210”. מערכת היחסים הזאת הגיעה לסופה הסופי (כנראה) לפני שנתיים, ולא תאמינו למי שמה של אנדרסון מקושר בימים אלה! ללא אחר מאשר ג’וליאן אסאנג’, מייסד ויקיליקס, המסתתר בשגרירות אקוודור בלונדון כבר קרוב לחמש שנים.

אנדרסון צולמה כשהיא מבקרת את אסאנג’ בבירה הבריטית לא פעם, והיא כתבה לא מעט פוסטים לשחרורו. לפני פחות משבוע היא שוב עלתה לכותרות, כשכתבה מכתב אהבה פומבי לאיש שהפך מלוחם חופש והאקר נערץ לגורם מכריע במערכת הבחירות האמריקאית. במכתב הסבירה אנדרסון למה תרזה מיי היא ראשת הממשלה הגרועה בהיסטוריה (כי היא לא משחררת את אסאנג’), למה אסאנג’ הוא כל כך סקסי (בשל אומץ לבו) ולמה היא אוהבת אותו. כשנשאלה על מהות מערכת היחסים ביניהם בראיונות, היא רק אמרה שהם חברים קרובים ושהיא אוהבת אותו מאוד, אך לא הודתה ולא הכחישה את הפן הרומנטי של יחסיהם.
בלוטות של נוסטלגיה 



הסלהוף, לעומת זאת, יחגוג 65 בחודש הבא וגם הוא לא נח לרגע. בתור דמות קאלט מעוררת חיוך, המביאה איתה ארומה של רטרו הומוריסטי בריא, הסלהוף מרבה בשנים האחרונות להתארח בסרטים בתפקיד עצמו. זאת אולי חלטורה, ובטח קצת מבאס להיות פאנץ' ליין מתמשך, אבל אין ספק שזה משלם את החשבונות. קומדיית הקאלט של בן סטילר ווינס ווהן, “דודג’בול”; סרטו האחרון של ג’ון ווטרס, A Dirty Shame; קומדיית האימה “פיראנה 3DD”; “שומרי הגלקסיה: חלק 2” והסרט של “בובספוג” הם רק חלק מהרשימה האינסופית של סרטים בהם הגיח הסלהוף לכמה שניות בשביל הקטע. כמו אנדרסון, גם הוא קופץ על כל ריאליטי מזרח־אירופי שבנמצא, והוא בעצמו עמד מאחורי ריאליטי בשם The Hasselhoffs, שבו כיכב עם שתי בנותיו, שאחת מהן השתתפה גם בריאליטי “הילדים העשירים של בוורלי הילס” והשנייה היא דוגמנית למידות גדולות. הסלהוף גם כיכב בסדרה קומית־מוקומנטרית בריטית בעלת השם הלא יאמן Hoff the Record, שבה הוא גילם גרסה פיקטיבית של עצמו וניסה להראות (בפעם האלף) שהוא מחזיק בהומור עצמי בריא. הסדרה ירדה בשנה שעברה, אחרי שתי עונות ו־12 פרקים.

משמר המפרץ. ציום: יח"ץ גלובוס מקס
משמר המפרץ. ציום: יח"ץ גלובוס מקס


אף שהשמועה אומרת שהוא מצליח מאוד כזמר בגרמניה (כולנו זוכרים את ההופעה שלו אחרי נפילת חומת ברלין), עדיין לא לגמרי התרגלנו לעובדה שדיוויד הסלהוף מחזיק גם בקריירה מוזיקלית. וגם בתחום הזה הוא עדיין פעיל כשריד אייטיז שאפשר להפעיל באמצעותו בלוטות נוסטלגיה. לאחרונה הוציא סינגל בשם True Survivor מהפסקול של סרט שוודי קצר בשם Kung Fury – השיר, הקליפ והסרט כולם משמשים מחווה פרודית אוהבת לסרטי אמנויות הלחימה של האייטיז. חוץ מזה הוא גם הקליט שיר לפסקול של “שומרי הגלקסיה: חלק 2”. לעת עתה נראה כי הסלהוף יושב איתן על משבצת הרטרו אייטיז (בזכות הסדרה “אביר על גלגלים”) וניינטיז (בזכות “משמר המפרץ”) ואין אף אחד שמאיים להעיף אותו משם. וזה לגמרי עדיף מאשר לשבת בבית ולהעלות אבק.