כל פרט מידע חדש שנחשף ברשת לגבי סרטי גיבורי על יוצר באזז ברשת, מהבגדים שילבשו הסופר-הירוז, ועד הבמאים שיהפכו את את הקומיקס לסרט, אך לרוב, יותר מכל מעניינים את הגולשים השחקנים שנבחרים לגלם את הדמויות האהובות. השבוע, ספיידרמן השתלט על השיח ברשתות החברתיות עם צאת הסרט החדש, ועבר את היקף השיח שיצרה גל גדות כשחשפה את דמות וונדר וומן לראשונה.



בדיקת שיח הרשת הנוצר לאחר חשיפת גיבורי העל בסרטיהם החדשים,  עולה כי 74% מחובבי ז'אנר גיבורי הקומיקס מנהלים שיחות סביב ספיידרמן החדש, בעוד שאשת חיל יצרה שיח אצל 65% מהקהל, כפי שמדווחת חברת Taykey המודדת טרנדים ברחבי האינטרנט. בשני המקרים, מדובר בהישגים נאים בהשוואה לחשיפת ד"ר סטריינג' שעוררה שיח אצל 41% מהקהל ודדפול שהגיע להיקף של 17%.





בדומה לגל גדות שהגבירה את הסקרנות סביבה כשצצה בתפקיד מרכזי שהיא אינה מוכרת יחסית לאמריקאים, כך גם טום הולנד המגלם את ספיידרמן החדש יוצר ענין רב אצל האמריקאים. מדובר בשחקן אנגלי בן 21 שרק מתחיל את הקריירה שלו, מניתוח השיחות ברשתות החברתיות העוסקות בסרט ספיידרמן כ-64% משיחות כוללות את שמו של הולנד. מדובר בהיקף גדול, לצורך השוואה רוברט דאוני המשחק את איירון מן שכיכב בראש טבלאות הרייטינג כלל רק 43% מנפח השיח.





כמה רעים הרעים?
בדרוג השיח השלילי על כוכבי ספיידרמן צלחו את לשון הטוקבקיסטים העוקצנית השחקנית זנדאיה המשתתפת בסרט והוכתרה כדבר החם הבא בעולם הבידור וטום הולנד, שרק כ-5.5% מהשיח סביב כל אחד מהם היה בהקשר שלילי. הראפר והשחקן דונלד גלובר הפתיע את מעריציו כשהופיע בדמות נבל וייצר 43% שיח שלילי בהקשר שלו לסרט. לצערה של גווינת' פאלטרו 56% מהשיח המקשר אותה לסרט היה שלילי למרות שהיא משחקת דמות חיובית.