מיכאל אלוני ואפרת דור משתתפים יחד בקומדיה רומנטית בשם 'ואז היא הגיעה', בסרט, משחק אלוני את דן פרייליך, שבגיל 30 מתחיל לעבוד במשרד עורכי הדין של אבא, ועומד להתחתן עם תמר (אפרת דור), חברתו הנצחית. אבל מפגש מקרי עם מירב (חן אמסלם), מלצרית ירושלמית, מטלטל אותו רומנטית, וגם מחזיר אותו לחלומו הגדול - המוזיקה. תמר לא מוותרת, ומסתערת עליו בגרסה משודרגת. וכך דן, שחי כל השנים בריבוע, מוצא את עצמו לכוד במשולש שווה שוקיים.



השניים התאיינו לתוכניתה של איריס קול ברדיו 103FM וסיפרו על הקרנת הסרט: "אני לא נוהג ללכת להקרנות של הסרט", אמר אלוני, "בדיוק אתמול חשבתי על זה שאני רוצה להתגנב לסרט ולראות את התגובות של הקהל".





על הליהוק של השניים לסרט סיפר: "אמרו לי פעם שכדי ללהק מישהו טיפש אתה צריך שחקן מאוד חכם. אז כדי שנשחק זוג שלא הולך לו, היו צרכים לבחור בזוג עם כימיה טובה. אפרת היא שחקנית מצוינת וזה כיף לשחק איתה. יש שחושבים שאם את משחק עם שחקן טוב אז הוא מעפיל עליך. זה לא נכון, כשאתה משחק עם שחקן טוב אתה שואף להיות טוב גם כן". 





על העבודה עם אלוני מספרת אפרת: "מיכאל הוא צ'ארמר והוא עובר במסך. הסרט הזה עובד כי הוא מחזיק אותו על הכתפיים שלו. אם הקהל לא היה מאוהב במיכאל זה לא היה עובד, כי אז לא היה אכפת לו במי הוא בוחר בסרט".

"ואז היא הגיעה" . צילום: באדיבות סרטי יוניטד קינג
"ואז היא הגיעה" . צילום: באדיבות סרטי יוניטד קינג


לאחרונה השתתפה דור גם בהפקה ההוליוודית של 'אשתו של שומר גן היות', סרטה של ניקי קארו, שמבוסס על ספר מאת דיאנה אקרמן. סיפורם של יאן ז'בינסקי, מנהל גן החיות בורשה, ואשתו אנטונינה, שעם כיבושה של פולין על ידי הגרמנים במלחמת העולם השניה סייעו ליהודים רבים להימלט ולהסתתר מפני הנאצים. "התפקיד הזה לא הגיע פתאום, נסעתי הלוך חזור במהלך 4 שנים ועשיתי המון אודישנים ומלהקים עד שמצאתי", סיפרה אפרת על מחשבות על קריירה בינלאומית בעקבות השתתפותה בסרט, "מעולם לא שאלתי את עצמי אם אני יכולה או לא. יש לי חיבור הזוי לתרבות אמריקאית וזה תמיד היה לי ברור שזה יגיע לשם. תמיד הייתי על הקו ורציתי לעשות את מה שאני אוהבת איפה שיש הכי הרבה אפשרויות ואיפה שאפשר לעשות את זה באופן הכי גדול. אני זמינה לעשות גם דברים טובים בארץ אך אני מאד מכוונת לחו"ל. הסרט מאד עזר ופתח עבורי המון דלתות. יש עשייה שהיא נהדרת ונפלאה והלוואי והיא תמשיך ותקרה".

אפרת דור ומיכאל אלוני ב"ואז היא הגיעה". צילום: באדיבות סרטי יוניטד קינג
אפרת דור ומיכאל אלוני ב"ואז היא הגיעה". צילום: באדיבות סרטי יוניטד קינג


על ההשוואה המתבקשת לשחקנית הישראלית הכי מצליחה בהוליווד סיפרה: "אני גאה בגל גדות ואוהבת אותה מאד בתור אדם. אני חושבת שלכל אחד יש את ההרכב הייחודי שלו, היא נולדה לעשות את התפקיד הזה. אני נולדתי לעשות דברים אחרים שאני מתאימה להם. יש תחושה שהתרבות האמריקאית נפתחה לזרים. היום אחרי הרבה שנים שאני נוסעת יש תחושה שזה יכול לקרות".

מיכאל אלוני הוסיף לדבריה: "יש מטרה להגיע למקום בינלאומי כי יש בארץ המון כישרונות. ישנן סדרות שמשודרות כפי שהן ברשתות האמריקאיות והופכות להיות להיט, יש התעניינות במוח היהודי. אני חושב שיש את ההתעוררות הזו והעולם קטן היום ואפשר לשלוח הכל דרך הטלפון. כרגע אני נמצא בהצגה ב'הבימה', גם בסדרה 'מתים לרגע' ומצלם כעת עוד משהו. אין לי זמן לחו"ל".

עריכה: איתמר זיגלמן