היום לו ציפו מיטב השחקנים, השחקניות, הבימאים ושאר עובדי תעשיית הקולנוע הגיע, טקס "האוסקר" הישראלי יתקיים בחודש ספטמבר הקרוב,והיום (רביעי), כחודש לפני, הוכרזו המועמדים לפרסים. סיון קליין ומוריס כהן התייצבו היום לפני המצלמות וחשפו את המועמדים בטקס פרסי אופיר 2017, המוענקים על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה לסרטים, היוצרים והשחקנים המובילים של השנה. המועמדים המובילים לזכייה הם: "געגוע" של הבמאי שבי גביזון המועמדן ל-13 פרסים, ו"פוקסטרוט" של שמוליק מעוז, גם הוא עם 13 מועמדויות.

כידוע, הסרטים המועמדים לפרס הסרט העלילתי הטוב יותר, מתמודדים גם על הזכות לייצר את ישראל בקטגוריית "הסרט הזר" בטקס האוסקר. השנה, הנבחרים הם: "געגוע", "פוקסטרוט", "לא פה, לא שם" של מייסלון חמוד, "מוטלים בספק" של אלירן אליה ו"פיגומים" של מתן יאיר, שכבר כזה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים. לפרס הבימוי היוקרתי, מועמדים אותם חמשת הסרטים.

געגוע, טקס פרסי אופיר, צילךום: גיורא ביח, יח


עוד קטגורייה יוקרתית שמושכת את תשומת לב הקהל והתקשורת, היא פרס השחקן הראשי הטוב ביותר, אליו מועמדים: אשר לקס על הסרט "פיגומים", ליאור אשכנזי על הסרט "פוקסטרוט", צחי גראד על "הבן דוד", רן דנקר על "מוטלים בספק" ושי אביבי על "געגוע". לפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר מועמדות: אסי לוי על "געגוע", ג'וי ריגר על הסרט "החטאים", נועה קולר על "בית בגליל", נטע ריסקין על "מסתור" ושאדן קנבורה על הסרט "לא פה, לא שם".

פוקסטרוט, טקס פרסי אופיר, צילךום: גיורא ביח, יח
פוקסטרוט, טקס פרסי אופיר, צילךום: גיורא ביח, יח


עוד הוכרזו המועמדים לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, באורך של מעל 60 דקות: "בן גוריון, אפילוג", "דימונה טוויסט", "טהורה לעד", "מוחי", "סאלח, פה זה ארץ ישראל".



טקס פרסי אופיר ייערך ב-19 בספטמבר בהיכל התרבות באשדוד, וכרגיל הוא צפוי למשוך תשומת לב תקשורתית רבה, ואולי כפי שכבר קרה בשנה שעברה, התרחשות שקשורה לשרת התרבות מירי רגב.