מנהלי האולפנים בהוליווד מייחלים לסיומה של אחת מעונות הקיץ השחונות ביותר בשנים האחרונות מבחינת הכנסות, לאחר שבסוף השבוע האחרון נרשמו הרווחים הנמוכים ביותר לענף מאז הימים שאחרי מתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001.



לפי הנתונים שפורסמו, כלל ההכנסות מסרטים בצפון אמריקה בסוף השבוע עמד על כ־65 מיליון דולר - בניגוד להכנסות של 96 מיליון דולר ו־116 מיליון דולר בשבועיים הקודמים - כאשר 12 הסרטים המובילים הגיעו להכנסות של 49.6 מיליון דולר בלבד. מי שהובילה את טבלת ההכנסות הייתה קומדיית הפעולה "שומר הראש והמתנקש" עם ריאן ריינולדס וסמואל ל. ג'קסון, שנשארה בראש הרשימה זה השבוע השני עם הכנסות של 10.1 מיליון דולר.



הפעם האחרונה שבה נרשמו רווחים כה נמוכים הייתה בסוף השבוע של 21 עד 23 בספטמבר 2001, כאשר ארה"ב עדיין הייתה בהלם בעקבות מתקפת הטרור. הפרשנים ציינו כי שתי הסיבות העיקריות, שככל הנראה השפיעו על הירידה הדרמטית במכירות הכרטיסים בסוף השבוע האחרון, היו ההוריקן "הארווי", שהכה בעוצמה אדירה בטקסס, ו"קרב המאה" באגרוף בין פלויד מייוות'ר לקונור מקגרגור, שמשך מיליוני צופים למסכי הטלוויזיה ביום שבת בלילה.



עונת הקיץ נחשבת לחלשה במיוחד עבור הסרטים בהוליווד, אולם סוף השבוע האחרון סיפק עדות לקיץ הקשה במיוחד שעובר על האולפנים עם ירידה של 13.4% בהכנסות לעומת הקיץ אשתקד. זהו גם חודש אוגוסט הראשון זה 20 שנה שבו כלל ההכנסות לא עבר את רף ה־50 מיליון. אחד הגורמים לכך הוא שהקיץ הנוכחי לא היה רווי בשוברי קופות, כאשר גם בסוף השבוע הקרוב שבו יצוין יום העבודה לא מבטיח חדשות, ושובר הקופות הצפוי הבא הוא "בלייד ראנר 2049" שיגיע לבתי הקולנוע ב־8 באוקטובר.



"כדי להבין עד כמה אין שוברי קופות, מספיק לראות שהתפוצה של 'וונדר וומן' מתרחבת וגם משחררים מחדש את 'בייבי דרייבר'", אמר פרשן התקשורת פול דרגרבדיאן. "שני סרטים מחודש יוני חוזרים כדי לנצל את הריק. אם זה לא מצביע על המצב, אני לא יודע מה כן".