הסרט הישראלי "פוקסטרוט" זכה אתמול בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה היוקרתי, זאת לאחר הסערה תקשורתית שגרם בישראל כששרת התרבות והספורט קראה מעל כל במה כי הוא מבייש את צה"ל. כעת במאי הסרט שמוליק מעוז, מגיב הבוקר (ראשון) לראשונה לזכייה ולדבריה של השרה: "לא אני ניצחתי את מירי רגב, מי שניצח זה הסרט".


שמוליק מעוז מגיב למירי רגב ולזכיית פוקסטרוט

מעוז צילם סרטון תגובה לזכייתו בפרס אריה הכסף, והתייחס לדבריה של שרת התרבות: "ברחתי כאן לאיזה חדר צדדי כי אני מקבל המון הודעות שאומרות לי: 'הסרט ניצח את מירי רגב, ניצחת את מירי רגב', לא ניצחתי אותה, כי לא נלחמתי איתה. בשביל מלחמה צריך מינימום שני אנשים ואני מאז מלחמת לבנון סיימתי להלחם. מי שניצח זה הסרט, והוא ניצח לא במלחמה אלא באירוע תרבותי, שבו החרב היא היצירה וגם המפסידים מנצחים".



"אני גאה ונרגש לייצג את הקולנוע הישראלי, ואת המדינה הקטנה שלנו שאני מאוד אוהב, ולשלוח מכאן חיבוק חזק לליאור אשכנזי שבלעדיו סביר להניח של הייתי מקבל את הפרס הזה. חיבוק גדול, ביי", הבמאי סיכם את דברים.



מירי רגב, פוקסטרוט, הדס פרוש , פלאש 90,גיורא ביח, יח"צ
מירי רגב, פוקסטרוט, הדס פרוש , פלאש 90,גיורא ביח, יח"צ



הסרט המדובר זכה לשבחים רבים בפסטיבל וכאמור, זכה אתמול בפרס. הסערה סביב הסרט החלה לפני כשבועיים כשהשרה יצאה בהודעה דרמטית בה נכתב כי "'פוקסטרוט' הוא ממש לא הריקוד שלנו! זוהי בושה וחרפה שמשרד התרבות יתמוך בסרטים כאלה, המוציאים את דיבת הארץ רעה", מה שהצית סערה קטנה. אך האש "התפשטה" דווקא במהלך השבוע האחרון.





השרה רגב התייחסה לזכיית הסרט ואמרה כי "למדינת ישראל יש את הצבא המוסרי בעולם שחייליו הצעירים נדרשים להתמודד עם מציאות מורכבת מידי יום. מצער שסרטים ישראלים המבקרים את מדינת ישראל פוגעים בשמה ובשם חיילי צה"ל זוכים כמעט אוטומטית לחיבוק ואהדה בעולם. מקומם שיוצרים ישראלים תורמים להסתה של הדור הצעיר כנגד הצבא המוסרי העולם תוך הטחת שקרים במסווה של עשייה אמנותית".



ליאור אשכנזי, מירי רגב. צילום: יוסי אלוני,פלאש 90
ליאור אשכנזי, מירי רגב. צילום: יוסי אלוני,פלאש 90



כשבועיים מאוחרי יותר, השרה הוסיפה והתייחסה לדבריו של ליאור האשכנזי, שהתראיין אמש לחדשות ערוץ 2, והסביר כי היא לא הבינה את הסצנה המדוברת, "אחרי שליאור אשכנזי לעג לי והתנשא עלי, אני רוצה לומר לו: 'אל תתנשא עלי'. לא מתאים לך להיות הגרבוז של המזרחים. אל תביא את צ'כוב כעורך הדין שלך ואל תמרח אותנו. גם אתה וחבריך יודעים שצה"ל הוא לא צבא של מטייחים".