על רקע החלטת האקדמיה לקולנוע שלא להזמין את שרת התרבות מירי רגב לטקס פרסי אופיר, טען הבוקר (ראשון) בתכניתם של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FMמשה אדרי, מפיק קולנוע ישראלי שהחליט שלא להגיע עם אחיו לאון לטקס בעקבות כך, כי "לא להזמין אותה זה טעות. יש חופש ביטוי ודיבור במדינה הזו". 



"צריך להודות לתעשייה שבזכותה מכרנו מעל שני מיליון כרטיסים בקולנוע הישראלי", אמר אדרי בפתח דבריו. עם זאת, הוא טען כי "אני חושב שלא להזמין את השרה זו טעות. יש חופש ביטוי ויש חופש דיבור במדינה, ולכן לא ראינו לנכון להגיע לטקס בו מחרימים את שרת התרבות".



 


לדבריו, "זכותה של השרה לעלות ולדבר בסוף הטקס ולומר מה שתרצה ומה שהיא חושבת. בסוף הטקס עולים בדרך כלל שרת התרבות ויו"ר מפעל הפיס. אם הסרט 'פוקסטרוט' יזכה, ושרת התרבות אינה אוהבת את הסרט, יוכל יו"ר מפעל הפיס להעניק את הפרס במקומה. אנחנו בדמוקרטיה והיא נבחרה לשרת התרבות כדת וכדין ומשרד התרבות מתקצב כ-400 אלף שקלים לקיום הטקס ולפרס".

אדרי הוסיף כי "היא השרה והיא זו שנבחרה. אני מנסה לשכנע את הועדה וחברי האקדמיה לאפשר לה לנאום בטקס ולומר את דבריה כדי שנחגוג יחד. אנחנו עובדים קשה במשך כל שנה ובמקום ליהנות ביום החג שלנו אנחנו פותחים כנגדה קרב קשה שכולנו נשלם עליו. אני אעשה מאמץ כדי שזה כן יקרה והיא תגיע לטקס, אולי יקרה נס. אנחנו צרכים להיות מאוחדים ולא מפולגים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן