הסערה סביב הסרט "פוקסטרוט" לא עוצרת. הערב (שני) נערכה הפרמיירה הישראלית של הסרט המדובר, זוכה פרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה ומועמד לפרס אופיר שייערך מחר. במאי הסרט, שמוליק מעוז, תקף את שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שהביעה את התנגדותה לסרט ולהצלחתו. 

האם יכול להיות ששרת התרבות בעצם עשתה לכם יחסי ציבור כל המדינה מדברת על הסרט?
"אני חושב שהסרט היה יכול להסתדר גם בלי יחסי הציבור הזולים שלה".

ומה דעתך על התלונה שהוגשה על ליאור אשכנזי בימים האחרונים (תלונה על כך שהביא, לטענתו, למותו של פלסטיני בעת שירותו הצבאי-ק"ב)?
"רגב אחראית לזה והיא מסיתה אנשים ומתירה את דמם של אנשים. כתבו על ליאור שהבת הקטנה שלו שנולדה תנוח על משכבה בשלום. אנשים מוסתים והיא גורמת להסתה הזאת. אם יקרה למישהו משהו הדם הזה יהיה על הידיים שלה".

כזכור, אתמול הוגשה תלונה במשטרה נגד אשכנזי בחשד למעורבות בגרימת מותו של פלסטיני. לפני כשנה התראיין אשכנזי ל'ידיעות אחרונות', שם סיפר כי בעת שירותו הצבאי היה מעורב בהכאת פלסטיני שהיה עצור וזאת עד שנגרם מותו. באותו ראיון מדובר, ציין אשכנזי כי "חוץ מלגזוז זקנים עשו שם בשטחים את הכל. לא מסוגל עדיין לדבר על הכל אבל אנסה. נגיד לזרוק רימון הלם לתוך בית של משפחה סתם ככה, בשביל הפאן, או גז מדמיע גם סתם. לירות בדודי שמש בזמן עוצר סתם כדי שלא יהיה להם מים או להכות אדם עד מוות".

השרה רגב אמרה לאחר זכיית הסרט כי "למדינת ישראל יש את הצבא המוסרי בעולם שחייליו הצעירים נדרשים להתמודד עם מציאות מורכבת מידי יום. מצער שסרטים ישראלים המבקרים את מדינת ישראל פוגעים בשמה ובשם חיילי צה"ל זוכים כמעט אוטומטית לחיבוק ואהדה בעולם. מקומם שיוצרים ישראלים תורמים להסתה של הדור הצעיר כנגד הצבא המוסרי העולם תוך הטחת שקרים במסווה של עשייה אמנותית".
 
שרת התרבות הוסיפה: "טוב היה שאת התשואות הם היו קוטפים בזכות העשייה האמנותית בלבד. אלו הסרטים שנותנים רוח גבית לארגון ה-BDS ולעוכרי ישראל בכל רחבי העולם וזוכים לתשואות של אוייבנו". לדבריה, הזכייה של הסרט היא עוד הוכחה שאסור למדינה לממן סרטים שהופכים לנשק תעמולה בידי אויבנו קל וחומר שהם מחנכים ומגייסים את הדור הצעיר בעולם כנגד מדינת ישראל.