מוחמד בכרי, אחד הבמאים והשחקנים המוכרים בישראל, צפוי להילקח לחקירה לאחר שיחזור לגבולות הארץ, לאחר שביקר במהלך הימים האחרונים ללבנון. שרת התרבות, מירי רגב, שיגרה מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, בעקבות מה שהיא מתארת כמסע למדינת אויב, שם השמיץ את מדינת ישראל וחתר כנגדה. 



במכתב עצמו כתבה רגב: "מוחמד בכרי הינו אזרח ישראלי. על פי הפרסומים השונים בכלי התקשורת מתברר כי בכרי שוהה בעיצומם של ימים אלו בלבנון לטובת השתתפות בפסטיבל תרבות העונה לשם 'ימי פלסטין'. בכרי הידוע בעמדותיו הלעומתיות כלפי מדינת ישראל (מדינתו) הרהיב עוז וקרא למדינות ערביות המקיימות עם ישראל קשרים בוגדות לטענתו ישראל היא לא יותר מאשר אוייב ציוני שכל קשר עימה הוא - בבחינת בגידה", כתבה רגב במכתבה וציטטה מתוך הכתבה בעיתון "אל אחבר", שסיקר את האירוע בהרחבה.
רגב טענה כי "מדובר בחציית גבול, תרתי משמע. ביקור במדינת אויב והסתה נגד המדינה. אבקש לפתוח בחקירה ולזמנו מיד עם נחיתתו בישראל", כתבה רגב וסיכמה: "ההעדר תגובה נחרצת מצד רשויות אכיפת החוק, הינה מתן לגיטימציה לפעילות מסוג זה שאסור לנו לאפשרה".

בכרי אמר בתגובה לחדשות 'כאן' כי "אני לא מחשיב את לבנון כמדינת אויב. לבנון זו משפחתי, יכולים לחקור אותי כמה שהם רוצים, ביקור של בני משפחתי זו לא עבירה בעיניי".

כזכור, הבמאי הערבי-הישראלי התארח אמש בלבנון, במסגרת פסטיבל "ימי פלסטין" שנערך בבירת המדינה בירות וניצל את הבימה שניתנה לו כדי להטיף נגד ישראל. בין השאר אמר בכרי כי "נרמול היחסים עם 'האויב הציוני' הוא בגידה", והוסיף כי לדעתו הוויכוח שמתנהל בנוגע לנושא זה בחברה הערבית צריך להיפסק, מכיוון שמדובר "בוויכוח מגונה שיש לדחות את עצם קיומו על הסף".
 
בנוסף לכך התייחס הבמאי לקשיים שלטענתו מערימה ישראל בקיום קשרים בין הציבור הערבי ישראלי לבין עולם התרבות הערבית. "הגעתי ללבנון היא ניצחון על החוקים הגזעניים שאינם מאפשרים ל'בעלי האדמה האמיתיים' לקיים קשרים עם קרוביהם הגיאוגרפיים והתרבותיים בזירה הערבית", אמר בכרי, תוך שהוא מתייחס למגבלות שהוטלו עליו, לכאורה, ביצירת קשרים עם קרוביו בלבנון. 
 
הפסטיבל נערך בהשתתפות אנשי תרבות, תקשורת ואינטלקטואלים בלבנון, יחד עם עמותת התרבות המקומית, ובתי תיאטראות מקומיים. את ביקורו של בכרי כיסה באופן נרחב העיתון "אל-אחבר" המזוהה עם החיזבאללה, שאף העניק לבכרי את תמונת השער שלו. הפסטיבל יימשך עד ל-29 בספטמבר.