שתיים מהכוכבות הגדולות ביותר בהוליווד, אנג'לינה ג'ולי וגווינת' פאלטרו - יחד עם שחקניות נוספות, חשפו היום (שלישי) כי גם הן הוטרדו על ידי המפיק הארווי ויינשטיין בתחילת הקריירה שלהן, כך דווח מגזין ה"ניו יורק טיימס". פאלטרו סיפרה כי אחרי שהיא נבחרה לתפקיד הראשי בסרט "אמה", ויינשטיין שם את ידו עליה וביקש ממנה שתעשה לו מסאז'. בראד פיט, בן זוגה באותו הזמן, התעמת עם ויינשטיין אחרי שגילה על המקרה. "הייתי ילדה, הייתי כבר חתומה לסרט, הייתי מבועתת" סיפרה השחקנית לעיתון. 



אנג'לינה ג'ולי סיפרה למגזין כי ויינשטיין הגיע ללא הזמנה לחדרה במלון וניסה להתחיל איתה בתחילת שנות ה-90', ומאז היא החליטה לא לעבוד איתו יותר לעולם.



הארווי ויינסטיין. AFP
הארווי ויינסטיין. AFP



כזכור, הארווי ויינשטיין, אחד האנשים החזקים ביותר בהוליווד, הודח ביום ראשון בלילה, על ידי חברת ההפקות שהקים בשל הפרסומים על מעורבותו לכאורה בהטרדות מיניות ובתקיפות מיניות, כאשר הפרשה ממשיכה להסעיר את תעשיית הבידור האמריקאית ואף את הפוליטיקאים בוושינגטון. הפיטורין אירעו שלושה ימים אחרי שהמפיק המפורסם הודיע כי הוא יוצא לחופשה כפויה בעקבות החשיפה של "הניו יורק טיימס" על כך שנשים רבות, בהן שחקניות בולטות, התלוננו כי הוא הטריד או תקף אותן מינית לאורך שלושת העשורים האחרונים.



"לנוכח המידע החדש על ההתנהגות הבלתי ראויה מצד הארווי ויינשטיין, שהופיע בימים האחרונים, מנהלי ויינשטיין הפקות – רוברט ויינשטיין, לאנס מארוב, ריצ'רד קוניגסברג וטארק בן עמאר – הגיעו למסקנה, ועדכנו את הארווי ויינשטיין כי העסקתו בחברת ויינשטיין מבוטלת באופן מיידי", נאמר בהודעת חברת ההפקות


.



הארווי ויינסטיין. רויטרס
הארווי ויינסטיין. רויטרס



השחקנית רוז מק'גוון (44), שהייתה אחת הקורבנות של ויינשטיין בשנות ה־90, ולפי הפרסום קיבלה ממנו 100 אלף דולר במסגרת הסדר חשאי לסגירת התיק, שיבחה את העיתונאים ב"ניו יורק טיימס" על החשיפה. "הצלתם חיים עם האומץ שלכם", כתבה בטוויטר.



אולם היא גם יצאה נגד השתיקה הרועמת של השחקנים המובילים בהוליווד שלא הגיבו על הפרסומים ולא יצאו להגנת הנשים שנפגעו. היא פרסמה צילום שלה מלפני כ־20 שנה וכתבה "זו הבחורה שנפגעה ממפלצת. זו מי שאתם מביישים עם השתיקה שלכם".



עם זאת, היו גם מי שהגיבו על ההתפתחויות. השחקנית לנה דנהאם צייצה כי "קל לחשוב שחברת ויינשטיין נקטה פעולה מהירה, אבל זו הייתה למעשה הפעולה האטית ביותר כי הם תמיד ידעו". השחקן מארק רופאלו כתב כי "מה שהארווי ויינשטיין עשה היה ניצול של סמכות ודבר מחריד. אני מקווה שאנחנו רואים כעת את תחילת הסוף של ההתעללויות האלה".