במשך השבועות האחרונים השם "הארווי ויינשטיין" עלה לכתורות לא מעט פעמים, אחרי שעשרות נשים שיתפו בפומבי סיפורים על הטרדות ותקיפות מיניות מצד המפיק ההוליוודי הידוע. האחרונה שהוסיפה את קולה לרשימה היא השחקנית היא זוכת האוסקר לופיטה ניונגו, כוכבת "12 שנים של עבדות" ו"מלחמת הכוכבים", שדווקא על הטענה שלה, מכל הנשים ששיתפו בסיפוריהן, הוא בחר להגיב ולערער על גרסתה.



ביום חמישי פרסם מגזין ה"ניו יורק טיימס" טור מעת השחקנית, בו היא שיתפה בחוויה שלה מהימים בהם למדה משחק בבית הספר לדרמה של "ייל" בשנת 2011. בטור חשפה ניונגו כיצד ויינשטיין הזמין אותה לביתו על מנת להראות לה סרט באופן פרטי, ובהמשך קרא לה לבוא לחדר השינה והציע לעשות לה מסאז'.





השחקנית סיפרה כי היא הציעה לו כי תעשה לו מסאז' במקום זאת, על מנת 'להרוויח זמן' ולחשוב כיצד לצאת מהסיטואציה המלחיצה, ויינשטיין הסכים אך עד מהרה ניסה להוריד את מכנסיו, מה שגרם ללופיטה לברוח מהרה מהחדר.



בהודעה שהוציא נציגו של ויינשטיין נאמר כי "למר ויינשטיין יש זיכרונות אחרים בנוגע לאירועים". בנוסף נכתב בהצהרה: "הוא מאמין לופיטה היא שחקנית מדהימה, וכוח עולה בתעשייה. בשנה שעברה, היא שלחה הזמנה אישית למר ויינשטיין לראות אותה במופע של בברודווי".





עדיין לא ברור מדוע החליט ויינשטיין להגיב דווקא לכוכבת "מלחמת הכוכבים", ולערער על גרסתה לגבי האירועים. אך גולשי הטוויטר מיהרו להגיב: "אפילו בנקודה הכי נמוכה בחייו, הוא לא רוצה שהעולם יאמין שהוא ניסה לתקוף מינית אשה שחורת עור", כתבה אחת הגולשות בציוץ שזכה לעשרות אלפי לייקים. "'אין לי בעיה עם הנשים הלבנות שיוצאות לאור, אבל לעזאזל אם אשה שחורה תעשה את זה!'" כתבה אחרת.



"'בשנה שעברה, היא שלחה הזמנה אישית למר ויינשטיין לראות אותה במופע של בברודווי', האשמת קורבן פסיבית-אגרסיבית", סיכמה גולשת נוספת.