השחקן קווין ספייסי, כוכב "בית הקלפים", התנצל אתמול על התנהגותו "השתויה והבלתי ראויה לחלוטין" אחרי שהשחקן אנתוני ראפ טען כי הוא ניסה להתחיל איתו ואף תקף אותו מינית לפני יותר מ־30 שנה, כשהיה נער בן 14 בלבד. ספייסי ניצל את ההתנצלות כדי לצאת מהארון ולהכריז רשמית כי הוא הומוסקסואל. כעת, חושף אחיו של ספייסי כי הבית שבו גדלו השניים היה אלים וקשה מאוד.



רנדל פאולר בן ה-62, שמבוגר מקווין בארבע שנים, סיפר למגזין הבריטי "דיילי מייל" על ילדותם של השניים, "היה ייאוש בביתנו, היינו אומללים, לאף אחד מאיתנו לא היה סיכוי, מאחר שגדלנו עם שני הורים כה פגומים". פאולר, שמתפרנס מחיקויים של רוד סטיוארט, סיפר כי אביהם אנס אותו פעמים רבות מאז שהיה בן 12 בידיעת אמו, היה נאצי שדגל בעליונות הגזע הלבן וגזם את שפמו כדי להיות דומה להיטלר, ושנא יהודים.



אחיו של השחקן אף הוסיף כי הוא נמנע מלהביא ילדים, כי פחד שהוא "יירש את 'גן' התוקפנות המינית" מאביו, אך גם הקריב את עצמו ומנע מאביו לתקוף את קווין ואיים כי יתעמת עם אמו ויפרק את המשפחה.



החשיפה של פאולר הגיעה ככל הנראה בעקבות הפרשה בה הסתבך אחיו ולאחר שגורמים רבים בתעשיית הבידור תקפו את ספייסי ביממה האחרונה וטענו כי הוא מנסה להסיט את הדיון מהטענות החמורות על תקיפתו לכאורה על ידי יציאתו מהארון.



קווין ספייסי ואחיו רנדל פאולר, דיילי מייל. צילום מסך.
קווין ספייסי ואחיו רנדל פאולר, דיילי מייל. צילום מסך.



כזכור, ראפ (46), שבין השאר כיכב בסדרת "מסע בין כוכבים: דיסקברי", סיפר לאתר באזפיד כי בשנת 1986, כאשר הוא היה בן 14 וספייסי היה בן 26, הזמין כוכב הקולנוע אותו ואת חברו בן ה־17 למועדון לילה והם בילו באתר ה־VIP.



לאחר מכן, המשיכו השלושה למסיבה בדירה במנהטן. לפי ראפ, הוא בילה את רוב הזמן בישיבה בחדר השינה ובצפייה בטלוויזיה, אולם בשלב מסוים הוא ראה את ספייסי עומד בדלת החדר ואז הבין שכל האורחים כבר עזבו. "ההתרשמות שלי כשהוא בא לחדר הייתה שהוא שתוי", שחזר ראפ. "הוא הרים אותי כמו שחתן מרים את הכלה מעבר למפתן הדלת. בהתחלה לא התנגדתי בהתחלה כי לא הבנתי מה קורה, ואז הוא שכב מעלי".



לפי ראפ, זה היה "רגע מקפיא דם", אולם כעבור דקות אחדות הוא הצליח להתחמק וסגר את עצמו בחדר המקלחת. לאחר מכן הוא פתח את הדלת ואמר לספייסי שהוא עוזב. "הוא נשען על מסגרת הדלת ואמר 'אתה בטוח שאתה רוצה ללכת?'. אמרתי 'כן, לילה טוב' ואז עזבתי", סיפר.



13 שנה לאחר מכן, במהלך הפסקה בחזרות לקראת טקס פרסי הטוני, שוב נתקלו השניים זה בזה כאשר ראפ עמד לצאת מחדר השירותים בעוד ספייסי נכנס. "זה היה הדבר שתמיד תהיתי לכל אורך השנים: האם הוא זוכר?", אמר ראפ. "האם הוא יודע מי אני? האם הוא זוכר משהו מזה? האם יש רגשות כלשהם לגבי מה שקרה? האם הוא מתחרט? הוא הביט עלי, וחשבתי שראיתי סוג של הכרה, ומיד הסטתי את המבט. עברתי אותו ויצאתי מהדלת".



קווין ספייסי ורובין רייט ב"בית הקלפים". הוט
קווין ספייסי ורובין רייט ב"בית הקלפים". הוט



ראפ הודה כי הוא סיפר על האירוע עם ספייסי לחברים קרובים לאורך השנים, כולל במסיבת אוסקר אחרי אחת הזכיות של ספייסי, אולם כאשר התייעץ עם עורך דין נאמר לו שאין בסיס להמשך ההליכים. רק הפיצוץ של פרשת הארווי ויינשטיין גרמה לו לפרסם לראשונה את הסיפור בפומבי. "אחת הסיבות שאפשרו לפרשת ויינשטיין להתרחש הייתה קונספירציית השתיקה מרצון או שלא מרצון", אמר. "הדרך היחידה שבה הדברים האלה יכולים להמשיך היא אם לא שמים לב לזה, אם מאפשרים לזה להישכח".



שעות ספורות לאחר פרסום הכתבה, הגיעה תגובתו של ספייסי. הכוכב טען כי אינו זוכר את המפגש עם ראפ, אבל הוא רוצה להתנצל על כך. "יש לי המון כבוד והערכה לאנתוני ראפ כשחקן. נחרדתי לשמוע את הסיפור שלו", אמר. "אם אכן התנהגתי אז כמו שהוא מתאר, אני חייב לו התנצלות כנה על ההתנהגות השתויה הבלתי ראויה לחלוטין, ואני מצטער על הרגשות שהוא תיאר שהוא נושא עמו כל השנים האלה".



ספייסי הוסיף כי הוא החליט לנצל את ההזדמנות כדי "לטפל בדברים אחרים לגבי החיים שלי" והודה בפומבי כי הוא אכן הומו. "אני יודע שהיו סיפורים לגבי והם התעצמו בשל העובדה שהגנתי על הפרטיות שלי", ציין. "אהבתי גברים והיו לי מפגשים רומנטיים עם גברים לכל אורך חיי ואני בוחר כעת לחיות בתור הומו. אני רוצה להתמודד עם זה באופן כן ופתוח וזה מתחיל בבדיקה של ההתנהגות שלי".