ההפתעות, האכזבות ויצירות המופת: סיכום שנת 2017 בקולנוע

השנה החולפת זימנה לא מעט סרטים כושלים שלא הצליחו לממש את הפוטנציאל שהיה טמון בהם. ובכל זאת יש שניים שראויים לגרוף את קופת התהילה

מאיר שניצר צילום: ללא
קולנוע 2017
קולנוע 2017 | צילום: רויטרס

אילו העולם היה מתנהל על פי סדרה נוקשה של כללים סדורים מראש, לא היה מי שיוכל למנוע את בחירת "סוף טוב" של מיכאל האנקה כסרט השנה. שהרי האנקה האוסטרי הפציץ בעשור האחרון את עולם התרבות בסדרה בלתי נגמרת של יצירות מופת, ובהן "מחבואים", "סרט לבן" ו"אהבה". עובדה שהבטיחה לכאורה כי גם "סוף טוב" יעמוד על אותו דוכן מנצחים, כשהוא עטור זר עלי דפנה.

זוועות קולנועיות נוספות שהכתימו את שמה של 2017 היו "חטוף" העילג (והקופתי במפתיע) עם האלי ברי; "ג'קי" המגומגם עם נטלי פורטמן; "החומה הגדולה" המביך של הבמאי הסיני הדגול ז'אנג יימו; "הפנים האחרונות" העלוב של שון פן; והיה גם "מאהב כפול", גונב דעת נוסף מבית היוצר של הצרפתי פרנסואה אוזון, שהיווה את אחד הכתמים האסתטיים שהעכירו בחודש מאי האחרון את התחרות הרשמית של פסטיבל קאן.

תגיות:
סיכום שנה
/
"בלייד ראנר"
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף