"כדי להגיע לרמה שבה היצירה שלך מעניינת כוכב בסדר גודל של מייקל ג'קסון או מיק ג'אגר", מספר מעצב התכשיטים הישראלי גיל נויהאוס, "לא מספיק לעשות תכשיט נוצץ וראוותני. כאלה יש הרבה. מה שמושך את הכוכבים זה מכלול של דברים קודם כל, הם מחפשים בלעדיות. חשוב להם לדעת שהיצירה שלהם תהיה יחידה במינה, ואין עוד אחת כזאת".
"דבר שני", ממשיך נויהאוס, "הם רוצים שהתכשיט יהיה שונה ומיוחד: לא משהו שגרתי, לא משהו שכבר ראו, וחשוב להם איזה מותג. למשל המותג שלי, שהוא בינלאומי ומככב בכל שנה באירועים נוצצים בפסטיבל קאן ובטקס האוסקר, הוא משהו שהכוכבים רוצים להתחבר אליו. לכוכבים חשוב מאוד השירות האישי, המהיר והדיסקרטי. אני תופר להם חליפה לפי המידה שלהם, ובזמן שהם רוצים אותה. זו רמת שירות גבוהה ביותר שנחוצה בעבודה מול האנשים האלה".
"בתחילת דרכי, מיד אחרי השירות הצבאי, השתלמתי בשווייץ", הוא מספר. "התחלתי לעצב תכשיטים ללקוחות מחו"ל וגם ללקוחות ישראלים, בהזמנה אישית. גדלתי מפה לאוזן וראיתי שאנשים אוהבים את השילובים שעשיתי בין מתכות נדירות לזהב, קונכיות ויהלומים. לאט לאט התקדמתי. פתחתי חנות ועוד חנות. והיום אני מחלק את זמני בין תל אביב, שבה אני מתגורר שבועיים בחודש, לבין החנויות שלי באירופה, אירועים ופסטיבלים, וזו מבחינתי עבודה לכל דבר".
נויהאוס הוא גרוש עם שני ילדים המתגוררים בתל אביב, ולמרות ההתחככות בעולם הזוהר, הוא הכי אוהב להיות בישראל. כאן הוא מרגיש בבית. המעצב שלפני שלוש שנים מגזין התכשיטים היוקרתי Vogue Jewellers בחר בו לאחד מ־20 מותגי התכשיטים המובילים בעולם, מקבל את ההשראה לתכשיטיו מהדברים הכי פשוטים, כמו צדפות וקונכיות שהוא מלקט בטיולים רגליים בחופי תל אביב.
האייקון המוביל את הקולקציה האחרונה שלו, לכבוד 70 שנה לפסטיבל קאן, למשל, הוא הכלאה של ענף זית וענף אלון. עכשיו, כאמור, הוא חזר מדובאי, והיה הישראלי היחיד שהציג בשבוע האופנה הראוותני שלה. "עצם המעמד", הוא מספר, "להיות בשוק שרק בעשור האחרון נפתח לאופנה ותכשיטנות מערביים, היה חוויה מרגשת. אבל לי החוויה הייתה מרגשת הרבה יותר בזכות היותי ישראלי".