מוצא את עצמו: השחקן אורי פפר מופיע בימים אלו בסרטו במדובר של הבמאי והתסריטאי עמיחי גרינברג "העדות", דרמת-מתח העוסקת בחקירה המבוססת על מקרה אמיתי - רצח מחריד של מאוד יהודים בשדות הכפר רכניץ באוסטריה. פפר מגלם היסטוריון חוקר שואה הנלחם בהכחשת הטבח, כנגד כוחות עוצמתיים שמשרתים את השכחה וה"נורמליזציה", אשר במהלך עבודתו נחשף לעדות שסודקת את זהותו ואורח חייו.

ספר על הדמות אותה אתה מגלם בסרט
"אני משחק את יואל, חוקר שואה שנחשף לסיפור של רצח של 200 יהודים בשבועות האחרונים של מלחמת העולם השניה בכפר באוסטריה, אותו כפר קושר קשר של שתיקה, ואף אחד לא יודע את מיקום הקבר. עשרות שנים אחר כך רוצים להפשיר את הקרקע ולבנות עליה, ובעצם לקבור את כל ההיסטוריה. אני לא מוכן שזה יקרה ויוצא למסע בלשי כדי למצוא הוכחות. בד בבד בתוך המסע אני מגלה איזושהי עובדה על אמא שלי שהופכת את עולמי".


"הסרט שואל השאלה מי אני ומה אני ביחס לחקירה, לעולם, לעצמי ולזהות", מוסיף פפר. "הוא שואל מה מגדיר אותנו, מה עושה אותנו, מי אנחנו, האם זה שם, טייטל, מדינה, דת או המעשים שאנחנו עושים?".



האדם אותו אתה משחק עומד בפני משבר אישי קשה, שמרעיד את כל מה שהוא ידע על עצמו. יצא לך עמוד בסיטואציה דומה? מקרה שעזר לך להתחבר לדמות?
"כשעזבתי את הארץ לארה"ב בגיל 21, וגרתי שם 12 שנה, הרגשתי שאני מאבד את הזהות שלי, ואני מוצא את עצמי מחדש ומגדיר את עצמי. הייתי בג'ונגל החיים, זה היה לפני עידן האינטרנט והפייסבוק, אז הייתי לגמרי לבד. פתאום  יכולתי יכול להשיל מעצמי חלקים בך שלא אהבתי, וחלקים אחרים שקיוויתי שיהיו לי באישיות, אימצתי לעצמי. לא היה מישהו בסביבה שיכול היה להגיד לי מי אני, ומי אני לא. אתה פתאום מי שאתה, אתה מוגדר לפי הפעולות שלך ולא לפי ההגדרות שלך. זה היה חלק חשוב בהתבגרות שלי, למצוא את הקול הפרטי שלי".

האם היו לך קרובי משפחה שנספו בשואה?
"שתי האחיות הגדולות של אמא שלי נרצחו בשבוע האחרון של השואה, ולכן ההורים שלה קראו לה מרי, הם רצו לגונן עליה, והיא למעשה לא ידעה שהיא יהודייה עד גיל מאוחר".