אם אתם תוהים מיהי כוכבת הקולנוע הקשוחה ביותר בהוליווד, התשובה היא פשוטה. בואו נגיד ככה: לא הייתם רוצים להיתקל במישל רודריגז בסמטה חשוכה. כפי שמגדירים אותה בתוכניות הבידור האינטרנטיות, מדובר ב”חתיכה השרירית מ’מהיר ועצבני’”. ואכן יש לה ריבועים בבטן, זרועות של מתאגרף, דיבור קשוח ומבט של רצח בעיניים.



עתה היא חוזרת במותחן החדש “המשימה”, מהבמאי של הסרט "48 שעות", וולטר היל, ובמרכזו סוג חדש של נקמה. על ספסל חדר החקירות יושבת רופאה בכירה (סיגורני וויבר), והיא מתוודה בפני הפסיכיאטר החוקר אותה, עם שמץ של גאווה, שסיימה ניתוח לשינוי מין ברוצח אכזרי, פרנק קיטצ'ן, המבוקש על ידי השלטונות. הרופאה תפסה את קיטצ'ן, שרצח את אחיה, הרדימה אותו וביצעה בו ניתוח לשינוי מין ללא ידיעתו. כאשר הוא מתעורר מהניתוח, הוא מגלה שהוא אישה שנראית בדיוק כמו מישל רודריגז. עתה קיטצ'ן רוצה נקמה.





העלילה הסופר־מופרכת של “המשימה”, שעולה אצלנו מחר, מן הסתם לא הלהיבה את המבקרים כשהוא יצא בארצות הברית בשנה שעברה. לא ברור מה סיגורני וויבר עושה בסרט כזה (כנראה הוליווד לא מציעה יותר מדי תפקידים טובים לנשים בנות 60 פלוס), אבל גם אם התסריט מטופש, על מישל רודריגז התפקיד תפור. 


אגב, פרויקטים יותר מעניינים בעתידה של רודריגז, שאמורים לצאת בהמשך השנה, כוללים עיבוד לייב־אקשן קולנועי לסדרת המנגה הניינטיזית Battle Angel Alita. רוברט רודריגז יביים, ג’יימס קמרון יפיק, ורודריגז תשתתף בו לצד רוזה סלזר, שתככב בתפקיד הסייבורגי הראשי. בהמשך יצא גם המותחן Widows של סטיב מקווין, הבמאי של “12 שנים של עבדות”, שבו רודריגז תככב לצד ויולה דיוויס, אליזבת דביקי, קולין פארל וליאם ניסן.

סיגורני וויבר ב"המשימה". באדיבות יונייטד קינג
סיגורני וויבר ב"המשימה". באדיבות יונייטד קינג


לכסח כל בחורה בחדר

רודריגז בת ה־39 התפרסמה בזכות סרטי “מהיר ועצבני”. היא גילמה בחמישה מסרטי הסדרה (ובעוד סרט קצר אחד) את דמותה של לטישיה “לטי” אורטיז, חברתו של דומיניק (וין דיזל), שבהמשך הפכה לאשתו. לטי היא מכונאית רכב מומחית ונהגת מרוצי רחוב לא חוקיים. רוב כהן, הבמאי של הסרט הראשון בסדרה, התאהב ברודריגז אחרי שראה אותה מגלמת נערה מתאגרפת בדרמת האינדי המוערכת Girlfight, שכבשה את פסטיבל סאנדנס בשנת 2000. כהן חיפש בחורה שיכולה לשחק דמות קשוחה ופרועה, ורודריגז הייתה בדיוק מה שהוא חיפש.

רודריגז, החצי דומיניקנית חצי פורטוריקנית, שנולדה בטקסס, גדלה ברפובליקה הדומיניקנית ובפורטו ריקו ובסוף הגיעה לניו ג’רזי, קיבלה את התפקיד הראשי ב־Girlfight על אף שהיא הייתה בת 21 וללא שום ניסיון קודם במשחק. “אמרתי להם שאין לי ניסיון במשחק”, סיפרה רודריגז בראיון, “אבל שאני יכולה לכסח כל בחורה בחדר ושאני לא מפחדת מהמצלמות”.

מישל רודריגז. רויטרס
מישל רודריגז. רויטרס


מאז דבק בה הטייפקאסט של הבחורה הקשוחה, מה שכמובן העלה גם ספקולציות בדבר המיניות שלה. בסופו של דבר היא יצאה מהארון בתור דו־מינית ב־2013. “מעולם לא צעדתי על השטיח האדום עם אף אחד, אז הם תוהים: מה היא עושה עם המה שמו שלה? ומפני שאני מגלמת בחורה בוצ’ית כל הזמן, הם מניחים שאני לסבית”, היא אמרה בזמנו, בדרכה העדינה, בראיון ל”אנטרטיינמנט וויקלי”. “האמת שהם לא יותר מדי טועים. הלכתי לשני הכיוונים, אני עושה מה שבא לי. אני יותר מדי סקרנית בשביל לשבת כאן ולא לנסות כשאני יכולה. גברים הם מרתקים, וזה נכון גם לגבי בחורות”.

שמה נקשר מבחינה רומנטית לאורך השנים לווין דיזל, לאוליביה מרטינז, לזאק אפרון ולדוגמנית העל קארה דלווין, שתמונות שלהן נופשות יחדיו בביקיני או מתמזמזות במשחק כדורסל הלהיטו את הרשת לפני כמה שנים. 

בתור בחורה קשוחה, היא כמובן הסתבכה עם החוק לא מעט. בצעירותה, רודריגז נעצרה באשמת תקיפה של השותפה שלה לדירה, ובהמשך בילתה כמה ימים בכלא על שלל עבירות תנועה ונהיגה בשכרות. לא נעים, אבל זה כמובן רק מוסיף לקסם הקשוח שלה.