דיפרסיה זמנית: האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה אתמול על רשימת המועמדים בשלל הקטגוריות בטקס האוסקר. סרטו של הבמאי שמוליק מעוז "פוקסטרוט" בכיכובו של ליאור אשכנזי, שהיה תקוותם של ישראלים רבים, לא זכה להיות מועמד בטקס השנה, וכעת מעוז מגיב לראשונה: "אתמול חוויתי נפילה. בהתחלה היה שוק, אחר כך זה כאב".



"נפלתי לדיפרסיה זמנית. דיכאון קטן, מפעם לפעם, מאפס את הנשמה", כתבה הבמאי בחשבון הפייסבוק שלו.  "פתאום נזכרתי במשהו ששכחתי במהלך המרדף האובססיבי אחרי האוסקר הנכסף. שכחתי שהאושר האמיתי טמון בתהליך היצירה. ברגעים שבין האקשן לקאט".



הפרמיירה של "פוקסטרוט". צלם : קיץ ברבנר
הפרמיירה של "פוקסטרוט". צלם : קיץ ברבנר



"ערן קולירין כתב פעם על בועת הזמן הזאת. התחושה שהעולם נעצר בשבילך לרגע, כדי שתוכל לקחת מילים שכתבת וליצור מהן חתיכת עולם חדשה", המשיך מעוז. "אחזתי בפרסים יקרים. זו תחושת אופוריה מסחררת שחולפת והופכת לאובססיה לא בריאה. למרדף אחרי הפרס הבא. רציתי מאוד להיכנס לחמישייה וכואב לי שזה לא קרה. אבל אני מרגיש שיוצר זקוק, מפעם לפעם, לנפילה קטנה שתזכיר לו שאין תחליף לשמחת היצירה. אז תודה מכל הלב על העידוד, התמיכה ההזדהות והאהבה. אני נפרד מפוקסטרוט בחיוך ודמעה וממשיך לסרט הבא".



שמוליק מעוז, מירי רגב. פלאש 90
שמוליק מעוז, מירי רגב. פלאש 90



כזכור, אתמול הגיבה השרה מירי רגב בגלי צה"ל, שבעבר התבטאה כנגד "פוקסטרוט" לכך שהסרט לא זכה להיות מועמד. שרת התרבות הביעה את סיפוקה: "לא רק שאני שמחה מכך ש'פוקסטרוט' לא עלה לאוסקר, ההחלטה הזאת מנעה מאיתנו מפח נפש. סרט שפוגע בשם צה"ל ומציג את חיילי צה"ל כרוצחים ופוגע בשמו הטוב של הצבא, לא יכול לייצג את ישראל".