אנשי דיסני וחוקרים במכון שימור בלוס אנג'לס פועלים נגד הזמן כדי להבטיח שהדמויות המפורסמות של סרטי דיסני הקלאסיים, בהן מיקי מאוס, שלגיה ודמבו הפיל המעופף, ימשיכו לחיות "עד עצם היום הזה". זאת לאחר שהתברר כי החומרים הפלסטיים שעליהם הם צוירו החלו להירקב.



עד שהחל העידן הדיגיטלי של אולפני דיסני, בשנת 1990, נהגו האנימטורים לשרטט את הדמויות המוכרות בצד אחד של דפי צלולואיד פלסטיים. בצד השני צויר הרקע הצבוע, והדפים היו מצולמים יחד כדי ליצור תחושה של תנועה. סרטי דיסני המצוירים הקלאסיים, שהפכו לאבן דרך בקולנוע ובתרבות העולמית מאז שנות ה־20, צולמו באופן דומה, והסרט האחרון שצולם כך היה "בתולת הים הקטנה" בשנת 1989.



אולם בדיקות של דפי הצלולואיד שמאוכסנים בספרייה למחקר אנימציה בלוס אנג'לס גילו כי הם החלו להירקב ולהתפורר וכעת אפשר לזהות סדקים בדמויות המצוירות בעת הקרנת הסרטים. הניטרוצלולוזה, חומר שבפעם האחרונה נעשה בו שימוש בסרט של דיסני בשנת 1942, החל להתקמט ולאבד מצבעו, והוא אף עלול לבעור במהירות. שני חומרים אחרים בשימוש מפיצים חומצה שמאיצה את תהליך ההתפוררות.



כעת מנסים אנשי דיסני ומכון השימור של גטי בלוס אנג'לס לעצור את הפגיעה, והשבוע מסר טום לרנר ממכון השימור כי חלה פריצת דרך. "גילינו שאם אנחנו שמים את הדפים בתאי לחות ומגבירים את הלחות, אנחנו יכולים להחזיר את הצבע לפלסטיק במצבו המעוות, ולמרות שאנחנו לא יכולים להשטיח את התאים, אנחנו יכולים להצמיד אותם", אמר לרנר במפגש של ההתאחדות האמריקאית לקידום המדע.



הוא הוסיף ואמר: "מה שיפה בזה הוא שלא היינו צריכים להשתמש בדבק או במשהו דומה". לפי לרנר, כעת ניתן לשמור על הצבע מבלי שיתפורר והדבר יאפשר לצלם את הסרט באופן דיגיטלי וכך לשמר אותו למען העתיד.