בסוף השבוע האחרון דיווחו אתרי הרכילות בעולם שהכוכבת רייצ'ל מקאדמס בת ה־39 נמצאת בחודש השביעי להריונה הראשון, וזהות האב אינה ידועה באופן רשמי. מקאדמס, כוכבת "ילדות רעות", "לדפוק חתונה" ו"ספוטלייט", ירדה למחתרת בחודשים האחרונים ואפילו לא הגיעה לפרמיירה של הסרט "לילה בטירוף" בכיכובה. מקורות בחו"ל טוענים בתוקף כי לא השחקן ריאן גוסלינג, בן זוגה לשעבר, שאותו הכירה כשכיכבו יחד בסרט המצליח "היומן", הוא האב המסתורי (הוא כידוע נשוי לשחקנית לאווה מנדז), אלא דווקא התסריטאי ג'יימי לינדן ("מפלצת הכסף"). מקאדמס, בכל מקרה, ידועה בסצנה כמתאהבת סדרתית בשחקנים שלצדם היא מככבת. כך קרה גם בעבר עם מייקל שיין, שעמו השתתפה ב"חצות בפריז" של וודי אלן.



"לפעמים התאמה של זוגות על המסך היא עניין של מזל בלבד", היא אומרת בראיון על מי שמגלם את בעלה ב"לילה בטירוף", ג'ייסון בייטמן, כוכב "משפחה בהפרעה" ולנצח הילד המנומש מ"בית קטן בערבה". "אני וג'ייסון כבר התחברנו כשחקנים לפני שנים, ומאוד שמחתי על ההזדמנות לעבוד איתו. תמיד הערצתי אותו. הוא אדם מאוד חם ותומך, כך שהיה קל ליצור איתו כימיה על המסך".



הוא, מצדו, אמר שנישק אותך חזק לכל אורך הסרט.
"כן, זה היה מתיש", היא צוחקת.



ב"לילה בטירוף" מגלמת מקאדמס אישה שתעשה הכל כדי לנצח במשחק את חבריה. הלילה מקבל תפנית לא צפויה כשהרצח במשחק מתברר כאמיתי, עובדה שלא עומדת בדרכה של דמותה של מקאדמס. "אפשר להגיד שגם בי יש מן התחרותיות במשחקים מהסוג הזה", היא מעידה על עצמה.



מה משך אותך לשחק בסרט על זוג שנוהג לערוך ערבי משחקים עם חברים?


"אני מאוד אוהבת לשחק בקומדיות אקשן פיזיות, זה מאוד מאתגר אותי. הסרט סובב סביב תעלומת רצח, שאני ובעלי בסרט מנסים לפענח במסגרת לילה של משחקים תחרותיים עם חברים. אני בעצמי אוהבת מאוד משחקי לוח, והייתי משחקת המון עם המשפחה שלי".





זמן התבוננות
קשה לומר שלמקאדמס יש טייפ קאסט מסוים. את הפריצה שלה, בין היתר, היא חייבת לדמות של רג'ינה ג'ורג', מלכת הכיתה והביץ' מהגיהינום ב"ילדות רעות", שם התעללה בעוף המוזר בכיתה, שגילמה לינדזי לוהן. על תפקידה בסרט התיכון הנצחי הזה היא אומרת: "אני חייבת להודות לדמות של רג'ינה ג'ורג' שגילמתי על שנתנה לי חיי נצח ולטינה פיי שכתבה את התסריט. הייתי רק בתחילת הקריירה שלי והייתי עושה כל תפקיד. אני תמיד מחפשת דמויות גדולות מהחיים, וזו אולי הסיבה לכך שאני אוהבת לשחק את דמות המרשעת. הן תמיד מצליחות להתחמק מכל דבר".



בשנת 2006, בשיא הקריירה, כשהיא זוכה לתואר "ג'וליה רוברטס הבאה" ולאחר שלא היססה להופיע בכמה סרטים בעירום, סירבה מקאדמס לקחת חלק בצילומי עירום לשער המגזין "ונייטי פייר" לצד הכוכבות סקרלט ג'והנסון וקירה נייטלי, החליטה לפרוש מעולם המשחק לטובת מה שהיא הגדירה "התבוננות עצמית", וחזרה לבית נעוריה בקנדה. השמועות, מצדן, גרסו שהיא מלקקת את הפצעים עקב הפרידה הקשה מגוסלינג. בראיון לאותו עיתון השנה, עם חשיפת פרשת ההטרדות המיניות של הארווי ויינשטיין, היא סיפרה על ההטרדות המיניות שחוותה מצדו של ג'יימס טובאק, במאי ומורה למשחק שנחשף בקלקלתו גם הוא על ידי 38 נשים, כאשר הזמין אותה לפגוש אותו בחדר במלון לאחר האודישן שעשה לה בגיל 21 בבית הספר למשחק שבו למדה. 


הארווי ויינשטיין . רויטרס
הארווי ויינשטיין . רויטרס


"הוא הזמין אותי לשבת על הרצפה וזה היה קצת מביך", היא שחזרה באותו הראיון. "די מהר השיחה הפכה מינית והוא אמר: 'את יודעת, אני רק צריך לספר לך. אוננתי עלייך כל היום, מאז שנפגשנו באודישן'. ואז התחיל לדבר באופן מניפולטיבי: 'כמה את אמיצה, כמה רחוק היית הולכת כשחקנית', ואמר שהוא רוצה לבנות אינטימיות בינינו, ואז הקריא ביקורות של מבקרים על העבודות שלו. זה היה מאוד מבלבל. כל הזמן חשבתי מתי כבר נגיע לחלק של החזרות. ואז הוא הלך לשירותים, וכשחזר אמר שהוא חשב עלי שם וביקש שאראה לו את שיער הערווה שלי. אמרתי לא. הרגשתי כאילו הייתי שם לנצח. הרגשתי בושה שלא יכולתי פשוט לקום וללכת... היה לי מזל שעזבתי בסוף, והוא לא תקף אותי באופן פיזי".

לאחר חזרתה להוליווד בשנת 2008, הצליחה מקאדמס להתברג בעיקר לתפקידי משנה בסרטים בולטים כמו "חצות בפריז" ו"דוקטור סטריינג'" לצד בנדיקט קמברבאץ', ואף זכתה למועמדות ראשונה לאוסקר על המשחק בסרט "ספוטלייט", שזכה גם בפרס הסרט הטוב ביותר באותה שנה.

רייצ'ל מקאדמס. רויטרס
רייצ'ל מקאדמס. רויטרס


בסרט החדש עבדה מקאדמס עם הבמאים ג'ון פרנסיס דיליי וג'ונתן גולדשטיין, היוצרים של הלהיט "איך להיפטר מהבוס". "התחברתי מאוד לחזון של הבמאים לערבב בין מאפיינים של מותחן עם קומדיה", היא מספרת. "זו גישה מאוד חכמה וייחודית בעיניי".

איך היה לעבוד עם שני במאים?
"אף פעם לא עבדתי עם שני במאים באותו זמן ופחדתי שזה יהיה סכיזופרני, אבל זה היה מאוד טבעי וזורם. היה לילה אחד שבו יצאנו כל ההפקה לערב משחקים, וזו הייתה דרך טובה להתחבר לדמויות ולכולם".

מבלי לעשות ספוילר, גם לך עשו מה שעשו לדמות שלך בסרט?
"לא (צוחקת). אנחנו כיבדנו זה את זה. הסרט כיפי, ויש בו אלמנטים מפתיעים של מותחן שמבדיל אותו משאר הקומדיות, שהקהל מאוד יאהב".