האוסקר ה-90, ערב הנעילה של עונת הטקסים, שנחשב לנוצץ והיוקרתי שבטקסי הוליווד, נפתח הלילה (שני) בשעה 3:00, שעון ישראל. הטקס התקיים השנה בצל הסערת ההטרדות ששוטפת את הוליווד מאז אוקטובר האחרון, ונערך בסימן תנועת "Time's Up" הקוראת לחשיפת אירועים מסוג אלו בהם מואשם המפיק הידוע הארווי ווישטיין, שסיפורו הצית את הסערה.



הסרט המדובר "צורת המים" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר ושלושה פרסים נוספים, והשאיר מאחור את "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" שגם היה מועמד מוביל לזכייה. גיירמו דל-טורו, במאי הסרט, זכה גם בפרס הבימוי. 

פרנסס מקדורמנד זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על הסרט "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", שזו היא זכייתה השניה לאחר שב-1997 קיבלה את הפסלון המבוקש על "פרגו" של האחרים כהן, וסיפקה את אחד הנאומים הבלתי נשכחים של הערב שעסק במקומן של נשים בתעשיית הסרטים בהוליווד וגרמה לכל המועמדות לפרס באולם לעמוד על רגליהן. שעות ספורות אחרי תום הטקס זכה הנאום לציטוטים רבים ברשת והוכתר כטוב ביותר במהלך הערב. גארי אולדמן שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו כצ'רצ'יל ב"שעה אפלה".


פרנסס מקדורמנד מקבלת את פרס השחקנית הטובה ביותר. צילום: AFP




אליסון ג'ני זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, על תפקידה בסרט "אני, טוניה". סם רוקוול זכה בפרס שחקן המשנה על תפקידו בסרט "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי". אחד הזוכים המפתיעים ביותר בטקס הוא קובי בראיינט, שסרט האנימציה הקצר שכתב והפיק, "כדורסל יקר", זכה בקטגוריית סרט האנימציה הקצר.

בפרס השיר הטוב ביותר זכה "Remember Me" מהסרט "קוקו". המלחין הצרפתי אלכסנדר דספלה זכה בפרס הפסקול הטוב ביותר, על המוזיקה ל"צורת המים". רוג'ר דיקינס קיבל את פרס הצילום, על הסרט "בלייד ראנר 2049". 

את הטקס הנחה המגיש והבדרן ג'ימי קימל בשנה השנייה ברציפות, לאחר נאלץ להתמודד עם התקרית המביכה במהלכה הוקרא שמו של הסרט הלא נכון כזוכה הגדול בקטגוריית הסרט הטוב ביותר לשנת 2017. הוא התייחס לתקרית כשפנה לזוכים העתידיים ואמר: "אם מקריאים את השם שלכם, אל תמהרו לקום מיד, כי אי אפשר לדעת מה יקרה".

גארי אולדמן עם הפסלון המוזהב. צילום: AFP


 


בנוסף, למרות הצהרות קודמות לפיהן הוא אינו מתכוון להתייחס בדבריו לנושא MeToo# כי הוא אינו מעוניין שהטקס יעסוק רק בחשיפת מטרידים מיניים, הוא אמר במהלך מונולוג הפתיחה שלו כי "האוסקר הוא הגבר הנחשק ביותר בהוליווד כרגע, בעיקר כי הוא שומר את הידיים שלו לעצמו".

השחקנית הישראלית גל גדות, שהקהל הישראלי התאכזב מכך שהסרט בכיכובה "וונד וומן" לא זכה למועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר, הפציעה גם היא על הבמה והעניקה פסלון בקטגוריית השיער והאיפור.



במהלך הטקס נערכו מספר מופעים מוזיקליים, מכל אחד מהמועמדים לפרס השיר הטוב ביותר. המוזיקאים קומון ואנדרה דיי ביצעו את השיר "Stand Up For Something" מסרט "מרשל", הזמרת מרי. ג'יי בלייג ביצעה את Mighty River"" מהסרט "פרחים בבוץ", גייל גרסיה ברנל, נטליה לפורקייד ומיגל ביצעו את השיר "Remember Me" מהסרט "קוקו", קיילה סטל ביצעה את השיר "This Is Me" מהסרט "האמן הגדול מכולם" וסופיאן סטיבנס ביצע את השיר "Mystery of Love" מהסרט "קרא לי בשמך".