לג’ניפר לורנס יש קילומטראז’ מרשים של סרטים הוליוודיים שאותם נשאה על כתפיה הצנומות, אבל זה לא מנע משנתה לנדוד לפני צילומן של הסצינות הקשות, חלקן בעירום מלא, שדרש סרטה החדש “דרור אדום”, שעלה בסוף השבוע לאקרנים. “אני לא חושבת שאי פעם פחדתי לעשות סרט לפני כן בחיי”, היא מודה בראיון. “זה היה הרבה בשבילי. ממש חששתי לעמוד עירומה, אבל אחרי שביצעתי את הסצינות הללו הרגשתי שחרור והקלה”.


רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

ב”דרור אדום” חוזרת ג’ניפר לורנס לשלב כוחות עם הבמאי פרנסיס לורנס (מי שביים אותה ב”משחקי הרעב”), לצדם של השחקנים שארלוט רמפלינג וג’רמי איירונס, כשהיא נכנסת לנעליה של בלרינה רוסייה בשם דומיניקה אגורובה, שנאלצת להצטרף למודיעין הרוסי בחסות דודה, המאלץ אותה לעבור אימון בבית הספר “הדרור”. שם היא לומדת כיצד לפתות את האויב כדי לגלות מי בוגד במשטר. חלק מהביקורות הגדירו את הסרט כ”פורנו רע” או כ”עינוי שוביניסטי”, אבל לורנס דווקא גאה בתפקיד הנועז שלקחה על עצמה. “אין לי פחד וחוסר ביטחון כמו שהיו לי פעם”, היא מודה. “אני לא הולכת לתת לעירום להיות גורם בתהליך קבלת ההחלטות שלי בבחירת תפקידים”.



איך התאמנת לתפקיד?
“רקדתי בלט שלוש שעות בכל יום במשך ארבעה חודשים כדי ללמוד איך להזיז את הגוף שלי אחרת. לא התכוונתי להפוך לרקדנית דגולה (צוחקת). בנוסף, נאלצתי לעבוד על המבטא שלי, אבל הקושי המשמעותי היה בהכנות הנפשיות לתפקיד”.

יש בסרט סצינות מיניות רבות שכוללות עירום ואלימות. לא הרגשת מנוצלת?
“הסרט הזה הוא על ניצול, על ריגול בינלאומי, והיה חשוב לנו לספר את הסיפור וללכת עד הסוף. יש סצינות בסרט שאנשים לא ירגישו איתן בנוח, אבל היה חשוב לנו להגיע אל לב־לבו של הסיפור כולו”.

ובכל זאת?
“הייסורים וההשפלה של ה'דרורים' (כינוי למרגלים תוצרת רוסיה - ע"א) האלה, שנכפה עליהם לשרת בתוכנית הזאת, מזעזעים ומרתיעים, וכך גם היה לגלם אותם. הייתי צריכה לגייס כמות מסוימת של חוסן נפשי והכנות פיזיות כדי להביא את עצמי למקום שבו אני מרגישה חזקה מספיק לעשות את זה. בסופו של דבר, למרות שהדמות שלי אומנה להשתמש בגוף שלה, היא משתמשת במוח שלה כדי לשרוד”.

עם זאת, הפרסומים על רקע צילומי הסרט מעידים על כך שהכוכבת נהנתה להסתובב על הסט בעירום מלא ולהביך את אנשי הצוות. בתגובה לכך טענה לורנס: “כולם גרמו לי להרגיש כל כך בנוח, ובשלב מסוים גרמתי לאחרים להרגיש לא בנוח. הם ניסו להלביש לי חלוק, אבל אמרתי: ‘אני לא רוצה את החלוק, חם לי, אני אוכלת’”.

ג'ניפר לורנס, "דרור אדום". צילום מסך
ג'ניפר לורנס, "דרור אדום". צילום מסך


ללכת עד הסוף
לורנס (27) נולדה בקנטקי שבארצות הברית. בגיל 14 שכנעה את הוריה לנסוע לניו יורק כדי למצוא סוכן שיסכים לייצג אותה. בשנת 2010 הצליחה לפרוץ בזכות הופעתה בדרמה "קר עד העצם". בשנת 2012 שיחקה לורנס בתפקיד קטניס אוורדין בסרט "משחקי הרעב", תפקיד שהביא לה את הפריצה הגדולה, וב"אופטימיות היא שם המשחק", שעליו זכתה לורנס בפרס האוסקר. כיום היא נחשבת לאחת השחקניות העשירות והמבוקשות בהוליווד. מבחינה רומנטית, לורנס ניהלה בעבר מערכת יחסים, בין היתר, עם סולן קולדפליי כריס מרטין, ולאחרונה נפרדה מהבמאי דארן ארונופסקי.

משחקי הרעב. פורום פילם
משחקי הרעב. פורום פילם


מה דעתך על השימוש בגוף בסרט?
“זו אישה שנוצלה מהרגע שבו נולדה. הגוף שלה היה שייך למדינה גם כשהיא רקדה, אז היא תמיד השתמש בטקטיקה נפשית כדי לשנות את המציאות. היא הולכת ללמוד את אמנות המניפולציה כדי להתגייס, אבל היא מאוד חכמה ומסתכלת על החיים כמו על משחק שחמט, והיא תמיד ארבעה צעדים לפני כולם. הרקע שלה כבלרינה הוא מה שעושה אותה מרגלת מושלמת. היה לי חשוב ללמוד איך הרקדנים דוחפים את גופם אל מעבר לסף של נוחות, בלי נקודת עצירה ובלי לנוח. זו הסיבה שפחדתי מהאימון. זה מה שקורה לדומיניקה כשהיא מתחילה להיות מרגלת. אין ‘בואו נפסיק עכשיו, קשה לי’”.

איך היה לעבוד עם שארלוט רמפלינג וג’רמי איירונס?
“הם סמלים. כבר ביום הראשון לצילומים שארלוט הגיעה עם מבטא מושלם, בזמן שאני השתגעתי לגבי המבטא שלי. זו חוויה מטורפת לשחק לצד שחקנים בסדר גודל כזה”.

ובכל זאת, היחסים בין הדמות שאת מגלמת לנייט (שמגולם על ידי ג’ואל אדגרטון), דמותו של הסוכן האמריקאי שאת אמורה לחטוף, קשים לצפייה.
“כן, מפני שהיחסים ביניהם מתודלקים בתשוקה אבל גם בהונאה. שניהם זהירים ומחושבים, וזה כמעט בלתי אפשרי לדעת מה הם באמת חושבים”.

ג'ניפר לורנס, "דרור אדום". באדיבות פורום פילם
ג'ניפר לורנס, "דרור אדום". באדיבות פורום פילם


גם היחסים בין הדמות שלך לבין הדוד שלה נראים על סף גילוי עריות.
“יש דינמיקה מפחידה מאוד בין שניהם. מאז שהייתה דומיניקה ילדה קטנה, ניסתה אמא שלה להגן עליה מפני הדוד, שהייתה לו משיכה לא נאותה אליה. אחר כך הוא הפך להיות אדם מסוכן מאוד שמשרת במודיעין הרוסי. אבל בסופו של דבר מעולם לא היה לה אבא, ואז יש רצון למערכת יחסים, אבל הצורך שלה להתקדם חזק יותר".

השערורייה התורנית
זה זמן רב שלורנס מושכת תשומת לב רבה ברחבי העולם מסיבות שאינן קשורות בקריירת המשחק שלה. באוגוסט 2014 עלתה לורנס לכותרות כאשר תמונות עירום שלה דלפו לרשת, מהפריצה ההמונית לחשבונות ענן של סלבריטאים. כמו כן, היא יצאה במתקפה חריפה ומתוקשרת נגד פערי השכר בין גברים לנשים בתעשיית הסרטים ההוליוודית.

במסגרת הקמפיין MeToo# הודתה לורנס שגם היא עברה הטרדות מיניות בהוליווד. בראיון שהעניקה בשבוע שעבר לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS היא הסעירה את ארצות הברית כאשר אמרה ש’רצתה להרוג את הארווי ויינשטיין לאחר ששמעה על מעלליו’, וזאת אף שאיתה, לדבריה, הוא מעולם לא עשה שום דבר לא ראוי. עורכי דינו של ויינשטיין מיהרו להגיש נגדה תלונה, שעליה הגיבה במילים: “ויינשטיין ממשיך לעשות מה שתמיד עשה, וזה להוציא דברים מהקשרים ולהשתמש בהם לתועלתו האישית. זה מה שטורפים עושים וזה חייב להיעצר”. למרות, ואולי בזכות השערורייה, היא נבחרה להגיש את טקס פרסי האוסקר, שנערך אמש, ברגע האחרון במקום קייסי אפלק, שוויתר על השתתפותו בעקבות התלונות נגד הטרדות מיניות נגדו.

הארווי ויינשטיין.  רויטרס
הארווי ויינשטיין. רויטרס


בד בבד עוררה לורנס ביקורת לאחרונה כשהצטלמה בקור מקפיא בלונדון בשמלה חשופה מאוד של ורסאצ’ה. על כך ענתה כי היא “אוהבת אופנה וזכותה ללבוש מה שהיא רוצה”.

לאחרונה סיפרה לורנס שהיא מתכננת לקחת הפסקה בת שנה ממשחק ולהקדיש את זמנה לאקטיביזם פוליטי.

כיום, כשרוסיה מככבת בכותרות בעקבות מעורבותה בבחירות לארצות הברית, את מרגישה שהסרט אקטואלי יותר?
“היחסים בין המדינות היוו השראה לסופרים וסרטים במשך שנים, והתככים והזוהר הופכים את זה למרתק. זה סרט אפל וייחודי שנכתב על ידי אדם שעבד בסי־איי־אי והתמחה ביחסי ארצות הברית ורוסיה. הסרט חושף המון אלמנטים על ריגול שמעולם לא ידעתי עליהם. ועדיין, זה סיפור בדיוני והדמויות בדיוניות. אבל הוא מציע זווית ייחודית על העולם הזה”.

היית משחקת את הדמות הזו שוב?
“תמיד שואלים אותי אם הייתי מגלמת שוב את קטניס אוורדין, ותמיד אני אומרת שלגדול עם דמות לאורך השנים זה אחד הדברים המעניינים ביותר עבור שחקן. אז כן, אני אשמח”.