במרכז "אליס", סרטה העלילתי הראשון שהוצג פה לפני כחמש שנים, הציבה דנה גולדברג דמות של אחות מקצועית מתוסכלת, המועסקת במוסד המטפל בנערות במצוקה. יש לה, לאחות הזו, בביתה בעל זנוח ובן לא אהוב, ואת ניחומיה היא מנסה לקושש מבעד למערכת יחסים עם מאהב אנוכי. השחקנית אילנית בן יעקב, שגילמה ב"אליס" את אליס האומללה, זכתה בפרס השחקנית המצטיינת בתחרות הסרטים של פסטיבל ירושלים.
במרכז "מות המשוררת", סרטה העלילתי השני של גולדברג, היא מציבה דמות של אחות מקצועית מתוסכלת, המועסקת במוסד הדואג לישישים ונצרכים. יש לה, לאחות הזו, בביתה בעל זנוח ובן לא אהוב, ואת ניחומיה, אם בכלל, היא מנסה לקושש במערכות יחסים ליליות אקראיות. השחקנית סמירה סרייה המגלמת ב"מות המשוררת" את האישה האומללה, ששמה בסרט הוא יסמין, זכתה בקיץ האחרון בפרס השחקנית המצטיינת בתחרות הסרטים של פסטיבל ירושלים. שני הבדלים עקרוניים, או שלא, חוצצים בין שתי הדמויות הללו. יסמין מ"מות המשוררת" היא ערבייה וגם לסבית, ואילו אליס איננה לא זו ולא האחרת.
אפרת מישורי, המחזיקה בתואר אקדמי של דוקטור לספרות, היא משוררת ותיקה ומוכרת, שעשתה לה שם באמצעות שיריה הריתמיים שמרבים להדגים חזרות עקשניות וקצביות על מילות מפתח, כמו גם בזכות משחקי מילים המפוזרים ברוחב לב לאורך טורי השירה שלה. מישורי, כך אומרים מבקרי ספרים, מרבה להדגים בטוריה כפל דמויות, הן בחזותן והן בקולן. בסרט "מות המשוררת", כך עולה, איחדו גולדברג ומישורי כוחות יצירתיים כתסריטאיות ובמאיות משותפות. ויקיפדיה מוסיפה הערה, שהיא אולי חשובה ואולי בכלל לא, שבמשך זמן רב היו השתיים בנות זוג.
לצד יסמין המתוסכלת מציגה עלילת "מות המשוררת" דמות נשית נוספת. זוהי ד"ר לני שדה (בגילומה של יבגניה דודינה), המוצגת לצופים כחוקרת ספרות מובילה, שעד כה כתבה שירים למגירה, וכעת היא משתוקקת לחשוף אותם לציבור הקוראים. בראשית הסרט האקדמאית חמורת הסבר נפגשת בבית קפה עם עורך ספרותי בשם עוזי (שאותו מגלם פרופ' עוזי שביט, מראשי הוצאת הקיבוץ המאוחד), ומפתיעה אותו במחברת שירים המצטיינים בריתמוס רפטטיבי, כמו גם בטשטוש מכוון של דמויות. ממש כמו שירתה של מישורי, שהרי השירים המצוטטים ממחברת זו הם מפרי עטה של התסריטאית/במאית המשותפת.
על פניו מריץ "מות המשוררת" שתי עלילות מקבילות, שמתמקדות בשתי הנשים האלה. יסמין הפלסטינית מצד אחד, ולני הפריווילגית מהצד האחר. בעוד שהיומיום של חוקרת הספרות מתואר על הבד בפרטנות נוקדנית המזכירה את התנהגותה של ז'אן דילמן, גיבורת הסרט המהולל של שנטל אקרמן המנוחה - קניות בסופרמרקט, עיצוב שיער במספרה, ויכוח קולני עם מוכרת בבוטיק בגדים - הרי שהנסיבות שבהן נקלעת יסמין אל מול המצלמה סבוכות הרבה יותר; לאורך הסרט, כמעט כולו, היא מופיעה בצילומי תקריב בלבד, כשהיא מצויה, כך מסופר, בעיצומה של חקירה משטרתית. מסתבר, על פי המסופר בפסקול, שבלילה הקודם, שעות ספורות קודם לחקירה, היא נקלעה לאירוע בחוף הים של תל אביב, ולא ברור אם היא רק עדת ראייה למעשה שקרה שם, או שהיא זו שאחראית לו.