פשיטת צה"ל באנטבה הביאה לשינוי בולט באופני התגובה הצבאית האמריקאית, בוודאי בזו שבאה לידי מימוש בסרטי האקשן ההוליוודיים. ובמיוחד השפיעו תוצאות הפשיטה הזו על הקריירה של סילבסטר סטלונה. כזכור, חילצו החיילים הישראלים את בני הערובה שהיו שבויים באוגנדה בתאריך הטעון 4 ביולי 1976. הפעולה הזו תפסה את האמריקאים כשהם מתעוררים לבוקרו של יום העצמאות ה–200 של ארצות הברית, יום חג לאומי חשוב שהתאפיין בטעם חמצמץ במיוחד. באותה העת ישב בבית הלבן ג'רלד פורד, שהיה הנשיא היחיד שאיש לא בחר בו, ואילו רק שנה אחת קודם לכן הובס לראשונה בהיסטוריה הצבא האמריקאי, שנאלץ להתקפל באופן מביש מסייגון ולהפקיר את דרום וייטנאם לכיבוש קומוניסטי. אמריקה הייתה על הקרשים ביום חגה.
והנה, כמו מלאכים משמיים, נחתה על האמריקאים הבשורה הפלאית שאפשר גם אחרת, ומי שנשאו אותה על כתפיהם היו חיילי סיירת מטכ"ל. ההכרה החדשנית בכך שאת ההיסטוריה ניתן לשנות באמצעות נחישות של בודדים, ולא של מנגנון צבאי מסורבל, חלחלה היטב לתודעתו של סטלונה, שבדיוק באותה העת סיים את צילומי סרטו "רוקי". כידוע, הגישה הלוחמנית הזו הזינה מספר שנים מאוחר יותר את גלגלי סדרת סרטי "רמבו", שבהם שחזר למעשה כוכב האקשן הזה שוב ושוב את עיקרי הפשיטה על אנטבה, כתרומה ייחודית משלו לשיקום הכבוד הלאומי הרמוס של אמריקה. מאז, ובעיקר לאחר הפלישות לאפגניסטן ולעיראק, הדברים הללו משוכפלים בהוליווד באופן כמעט אוטומטי.
נציגים של אומות רבות נטלו חלק בחיזיון באנטבה. ישראלים, צרפתים, פלסטינים, אוגנדים, וגם שני גרמנים - וילפריד בוזה (דניאל ברוהל) ובריגיטה קולמן (רוזמונד פייק). השניים, חברים בחוג של אנשי המחתרת העירונית באדר–מיינהוף, שרוסקה אז על ידי שירותי הביטחון של מערב גרמניה, התחברו לפעילי החזית העממית לשחרור פלסטין וחטפו עבורם את מטוס אייר פראנס, שהיה בדרכו מפריז לנתב"ג.
בלי קשר לוויכוח החוזר על עצמו בישראל כבר 30 שנה - יוני נתניהו גיבור או לא, אין ספק שבוזה וקולמן הם פיגורות לגיטימיות, ואפילו יותר מכך, של סרט פוליטי רציני ששואף לבחון הקשרים היסטוריים ומוסריים שעמדו בבסיס האירועים באנטבה. בשלושת הסרטים הקודמים על הנושא היוו צמד הלוחמים האורבניים האלה מעין אתנחתא חצי קומית בתוך סיפור הגבורה היהודי־ישראלי. כעת מצא לנכון במאי ברזילאי בשם ז'וזה פדיליה לתבוע, ולגמרי בצדק, את מקומם של השניים בתוך מרקם ההיסטוריה הקטלנית של המזרח התיכון. ביחד עם תסריט שחיבר הבריטי גרגורי בורק, יוצאים השניים להתעמק במעורבותם של שני מרקסיסטים מיליטנטיים אלה בפרשה הטעונה.