הכי רע שאפשר: "מרגישה פצצה" הוא אשפתון עאלק פמיניסטי

הטריק הבסיסי המופיע בכל מדריך לכתיבה קומית, בו משתמשים כותבי הסרט בכיכובה של איימי שומר חסרת כישרון המשחק, הוא מצבור של חומר דל להניע באמצעותו קומדיה סרת טעם

מאיר שניצר צילום: ללא
"מרגישה פצצה", איימי שומר
"מרגישה פצצה", איימי שומר | צילום: סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג
2
גלריה

שומר, על פי המוצג ב"מרגישה פצצה", חשה שהיא דחויה מהבחינה החברתית. לדעתה, נובע הדבר מכך שממדי גופה אינם מזכירים גזרות דקיקות של דוגמניות–על, או בשל תווי פניה הבהמיים במקצת. ולא עולה בדעתה שהבעיה בדמות שאותה היא מגלמת נובעת ממגבלות שכלה או דלות אופקיה. והנה למעשה גרעין הכשל של סרט עאלק פמיניסטי זה.

אם אכן הרתיעה החברתית מפני הדמות הראשית נובעת מחיצוניותה החריגה, מובן שחובה על הצופה הנאור להתייצב לימינה. בשם הצדק החברתי ולמען הכבוד ההדדי. אבל אם הסיבה היא נמיכות המצח שלה, וזה אכן האלמנט המודגש בעלילת "מרגישה פצצה", אין פה אלא מצבור של חומר דל להניע באמצעותו קומדיה סרת טעם.

חלומה של שומר, על פי "מרגישה פצצה", הוא לשמש כמשרתת לדוגמניות ולהיות חלק בלתי נפרד מתעשיית האיפור והאסתטיקה, שבסיסה הוא בלוף צרכני רחב ידיים. אלא שבמקום להיות במרכז החלום של עצמה, תקועה שומר באיזשהו מחסן חסר סקס אפיל, ועד שלא תפרוץ מתוכו אל מתחמי הזוהר של השדרה החמישית במנהטן, לא תתפוגג חמיצותה.

סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג "מרגישה פצצה", איימי שומר
סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג "מרגישה פצצה", איימי שומר | סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג "מרגישה פצצה", איימי שומר
תגיות:
ביקורת קולנוע
/
איימי שומר
/
"מרגישה פצצה"
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף