דרמה בפסטיבל קאן: ל"האיש שהרג את דון קישוט", הסרט שנועד לחתום את אירועי הפסטיבל, הוצא צו עיכוב הקרנה, וברגע זה לגמרי לא ברור אם הוא אכן יחגוג את בכורתו העולמית ב־19 במאי, מיד אחרי שטקס חלוקת פרסי דקל הזהב יסתיים. "האיש שהרג את דון קישוט" הוא פרויקט קולנועי מיוסר שהבמאי טרי גיליאם ("ברזיל"), מיוצאי חבורת מונטי פייתון, עבד על הפקתו במשך שני העשורים האחרונים, תוך טלטלות שונות שהביאו בשעתו לעצירת הצילומים ולהחלפת חלק מצוות השחקנים.



כעת מתברר שבמהלך 2016 חתם גיליאם הסכם עם המפיק פאולו ברנקו מפורטוגל, שבו נשמרות כל זכויותיו האמנותיות, ובלבד שהמפיק יעביר את המימון להמשך ההפקה הבעייתית. ברנקו לא מילא את חלקו בהסכם זה, וגיליאם איתר מפיק אחר שהביא לידי סיום את סאגת "דון קישוט" שלו, כשאדם דרייבר וג'ונתן פרייס מגלמים בסרט את הדמויות הראשיות.





הנהלת פסטיבל קאן הזדרזה לסכם עם חברת ההפקה החדשה את פרטי הפרמיירה החגיגית, שאמורה לחתום את אירועי הפסטיבל ה־71 שעומד להיפתח בשלישי הקרוב. אלא שאז נזכר ברנקו לבקש מבית המשפט צו מניעה נגד הקרנות הבכורה העולמיות, בטענה שהוא זה שעדיין מחזיק בזכויות ההסרטה של הסרט.



במילים אחרות: הפסטיבל ייפתח במועדו בלי שמנהליו, או אורחיו, יודעים מהו סרט הסיום. תיירי פרמו, מנהל הפסטיבל, הוציא שלשום הודעה נרגשת לעיתונות שבה הוא מעמיד את עצמו לימין הבמאי, אבל במקביל מבטיח להישמע לכל הוראה שתגיע מבית המשפט.