על גב ההזמנה לסרט הדוקו "המועמד", שהוצג אתמול בסינמטק בת"א במסגרת פסטיבל "דוקאביב", כתוב היה שמדובר "בצלילה נדירה ללבטים ומחשבות של האיש העומד בראש מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון". ואכן, ההבטחה הייתה כזו שקוימה. הסרט שצולם במהלך קמפיין הבחירות 2015, מכניס את הצופה לתוך חדר הישיבות במטה המפלגה הטרייה שהוקמה על ידי כחלון.

הצופה חוה את רגעי הדרמה של חזרתו לחיים הפוליטיים של הכוכב הגדול, גיבור רפורמת הסלולרי. ישיבות מטה חודשיים לפני הבחירות בנוכחות אודי פרידן, היועץ האסטרטגי, אבי גבאי ובשלב מאוחר יותר גם ליאור חורב. בלט בהיעדרו: ראש הממשלה נתניהו.

רבות נכתב על מערכת היחסים בין נתניהו וכחלון, ולאור כל הצפייה בסרט ישנה תחושה שהדייר(ים) מבלפור נוכחים-נפקדים, כמו מרחפים מעל העלילה. הציטוט היחידי של נתניהו בסרט הובא מפיו של אחד מראשי המטה בישיבה על המצב העגום בסקרים: "תהיו כחלונים"

עניין השיא בסרט היה מערכת היחסים בין כחלון וגבאי. כחלון הביא את גבאי למפלגה, והאחרון רצה מקום ברשימה ולא הסתיר זאת גם בסרט. כחלון אמר לו: אני לא יכול לשבץ אותך, כי היית מנכ"ל שהרוויח משכורות עתק בשוק הפרטי.

הרגעים הקשים של הצלילה בסקרים

גבאי היה מנהל המטה של המפלגה, שבסופו של דבר נכשל בתפקידו והוחלף על ידי היועץ האסטרטגי ליאור חורב. אחת מנקודות השיא של הסרט הייתה הודאתו של גבאי כי נכשל, או כפי שהוא כינה את זה "לא הצלחתי לנהל את המוטיבציה".

רגע משמעותי נוסף מגיע כשכחלון נשאל על אבי גבאי וזו הייתה תשובתו: אמרתי לגבאי 'לך הביתה, והבטחתי לו להיות שר", הבטחה שאכן קוימה. יו"ר מפלגת העבודה, כאשר נשאל על חוויות מהקמפיין, תיאר בכנות את הרגעים הקשים של חוסר האונים, כאשר המספרים בסקרים צוללים, וראש המפלגה לוקח החלטה מנוגדת לדעת יועציו וחבריו ומצרף את יואב גלנט כמספר 2 למפלגה.

הסרט מציג בצורה אותנטית רגעים מפינת הקפה של מטה הבחירות. היוצרים השכילו לתאר את בדידותו של המועמד, פחדיו, לבטיו וכישלונותיו. כחלון לרגעים בסרט נראה תלוש במיוחד, מוטרד, עצוב ולא מתפקד. כחלון אף תיאר את הקמפיין בדיעבד כ"מוות. לרוץ לבד, בלי ערבויות ובלי ביטחונות. זה נותן לך עצה וזה נותן לך עצה".

למי שמתעניין בפוליטיקה, ובעיקר בסכסוך בין כחלון לגבאי, ימצא את הסרט מלמד במיוחד. מאידך יש לציין כי כחלון לא נשאל בסרט שאלות קשות על בחירתו ללכת עם נתניהו, על פרויקט מחיר למשתכן ועל היחסים עם גלנט כיום. ניכר שיוצרי הסרט התאהבו בכוכב שלו, ועל כן ויתרו לו על שאלות מאתגרות יותר. חבל.