סוף השבוע הוא תמיד זמן מעולה לשכוח מטרדות היומיום. איזו דרך טובה יותר יש לעשות את זה, מאשר להיכנס לאולם הקולנוע החשוך עם הרבה פופקורן, וכוס משקה גדולה במיוחד ולצלול אל תוך העולם שמוקרן על הבד. במיוחד בשביל זה ערכנו עבורכם רשימה של הסרטים החדשים שמגיעים הסופ"ש.


בית המזימות
בלשי. איל הון עשיר וחסר רחמים נמצא מת במיטתו אחרי שהורעל. הבלש שמגיע לפתור את התעלומה משוכנע שהרוצח עודנו בבית, אך מתקשה בחקירתו, בעיקר כי נכדתו היפה של המת היא המאהבת שלו לשעבר ואחת החשודות המרכזיות. מבוסס על ספרה של אגתה כריסטי.



בימוי: ז'יל פאקה ברנר. שחקנים: גלן קלוז, טרנס סטמפ, כריסטינה הנדריקס, ג'יליאן אנדרסון. בריטניה, 2017. 115 דקות.


מדד רוטן טומטוז: 56%





מעשה פלאים
דרמה. ילד שלא פגש מעולם את אביו וילדה שעוקבת אחרי כוכבת קולנוע, מקבלים הזדמנות להגשים את חלומם ויוצאים למסע חיפושים מסתורי. 


בימוי: טוד היינס. שחקנים: מישל ויליאמס, ג'וליאן מור, אוקס פגלי, מיליסנט סימונדס. ארצות הברית, 2017. 117 דקות.
מדד רוטן טומטוז: 67%




המקום
פילוסופי. זר מסתורי שיושב מדי יום ולילה בשולחן אחורי בבית הקפה "המקום", מושך אליו עוברי אורח שמצטרפים אליו ושוטחים בפניו את צרותיהם ומשאלותיהם הכמוסות. הוא מסכים להגשים אותן, בתנאי שיבצעו משימות שהוא מטיל עליהם.

בימוי: פאולו ג'נובזה. שחקנים: ולריו מסטאנדריאה, מרקו ג'אליני, אלסנדרו בורני, סילביו מוצ'ינו. איטליה, 2018. 105 דקות.



מת או חובה
אימה. נסיעה למקסיקו משתבשת כשמשחק תמים של אמת או חובה בין חברים הופך לקטלני.

בימוי: ג'ף וודלו. שחקנים: לוסי הייל, טיילר פוסי. ארצות הברית, 2018. 100 דקות.
מדד רוטן טומטוז: 14%




בקטנה
פסטיבל הקולנוע החברתי הבינלאומי "סרטים יוצרים מציאות" ייחתם הערב בסינמטק ירושלים, עם הקרנת הסרט "רוצחים על גלגלים": קומדיה שחורה על נכים שמחליטים להפוך לרוצחים מקצועיים. הפסטיבל, שנוסד על ידי עמותת שק"ל ומציג סרטים המאתגרים את תפיסת המוגבלות בעלות של 10 שקלים, אירח השנה גם יוצרי קולנוע בעלי מוגבלות מכל העולם.

הערב יוקרנו, החל מ־19:00, הסרטים "פלא" של הבמאי סטיבן צ'ובסקי, "אן" של הבמאית נעמי קוואסה, "הרוכב" של קלואי דאו ו"מחשבות על עיוורון" - זוכה פסטיבל סאנדנס של פיטר מידלטון וג'יימס ספיני, המתמקד בסיפורו המרגש של תיאולוג המתעד את אובדן מאור עיניו. הסרטים ילוו בהופעות ובהרצאות. סינמטק ירושלים, 19:00־21:30.