מספר שיא של סרטים עלילתיים ותיעודיים – ובהם גם 35 סרטים ישראלים להט"בים קצרים – יוקרנו השנה בפסטיבל הקולנוע הגאה TLVFest הנפתח (הערב/מחר/ביום חמישי) בסינמטק ת"א ואיתם גם רשימה מכובדת של אורחים המגיעים לישראל לרגל הפסטיבל.  מאז ימיו הראשונים, לפני 13 שנה בחללים הקטנים של "האוזן השלישית" בת"א, הפך הפסטיבל, פרי מפעל חייו של הקולנוען יאיר הוכנר, לפסטיבל מוערך, משמעותי ומעורר מחשבה, המפיץ לאורך כל השנה קולנוע ותרבות גאה ברחבי 

הארץ.
"לקיים פסטיבל קולנוע גאה בישראל של שנת 2018 זה אקט פוליטי וחברתי ממדרגה ראשונה" מוסיף הוכנר, שפרש השנה מניהול הפסטיבל המאתגר ומשמש כעת כמנהלו האמנותי לצד המנהל החדש, גיל סימה. "אני בטוח שכבר השנה תראו שינויים בפסטיבל, כמו בשותפויות החדשות, באירועים גדולים בכל בגן הפסגה ומקומות נוספים ברחבי העיר, תחרות של יצירה גאה ברשת או מסיבות רבות. תבחרו לפחות שני אירועים ותבואו" מוסיף סימה.

הפסטיבל יפתח בהקרנת הבכורה לסרטה ההוליוודי "מרסי" (My days of mercy) של הבמאית טלי שלום עזר ובהשתתפות המפיקה המהפכנית בקולנוע הקווירי, כריסטין ואשון, בביקור ראשון בישראל, שתקבל אות הוקרה מיוחד על החלוציות ועל הרקורד המרשים שהיא צברה ("קרול", "בנים אינם בוכים"). במהלך אירוע הפתיחה החגיגי יוענק אות הוקרה גם לגל אוחובסקי, על פעילותו הקולנועית הענפה בנושאי להט"ב בישראל ובהמשך הפסטיבל תוצג הסדרה החדשה שלו "בר מצווה" שאוחובסקי יצר עם אילן פלד ואיתן פוקס.
במהלך עשרת ימי פסטיבל יוקרנו סרטי קולנוע עלילתיים ותיעודיים מעניינים, כמו המיוזיקל "שבת בכנסייה", על נער בן 14 המתמודד לראשונה עם זהותו המגדרית והמינית, "היורשות" של מרסלו מרטינסי, שזכה בשלושה פרסי "טדי" בפסטיבל ברלין האחרון, "מר גיי סוריה" של הבמאי אייסי טופראק, העוקב אחרי פליט סורי בן-24 החי באיסטנבול השואף להשתתף בתחרות יופי בינלאומית לגייז לצד הפקות מקומיות כמו "משפחה בטרנס", "מונטנה", "האופה מברלין" וסרטים רבים אחרים.
מבין שלל אירועי הפסטיבל משובצים גם ההרצאה של מנהלות פסטיבל הקולנוע הגאה ברוסיה, מאני דה גואר ויוליה סולטנובה, שהואשמו כמפיצות תעמולה להט"בית, מפגש עם מנהל פסטיבל קווירי בפקיסטן, גיפ לארסן, או פאנל העוסק בנראות להט"בית בטלוויזיה המסחרית. שתי אורחות צבעוניול במיוחד, מיס פפרמינט ואלכסיס מישל, המשתתפות בעונה ה-9 של תכנית הריאלטי "המרוץ לדראג של רו-פול", ישפטו בתחרות ה- TLVFest Drag Star Search שתיערך זו השנה השנייה ברציפות.