טקס פרסי ה"טוני", שנערך לפני יומיים בניו-יורק אמנם היה חשוב מהבחינה הישראלית עם זכיית "ביקור התזמורת", אך בארצות הברית התעסקו בעיקר באמירה הקשה של השחקן רוברט דה נירו שכהרגלו תקף את נשיא ארה"ב: "אומר דבר אחד - פאק טראמפ". הפעם האיש החזק בעולם לא נשאר חייב. 
 
"רוברט דה נירו, אדם עם IQ מאוד נמוך", כתב דונלד טראמפ הלילה (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו. "קיבל כנראה יותר מדי אגרופים לראש ממתאבקים אמיתיים בסרטים". 

"צפיתי בו בלילה וחשבתי ברצינות שהוא כנראה 'שיכור פאנצ'ים'", הוסיף הנשיא בציוץ נפרד. "אני מנחש שהוא לא מצליח להבין שהכלכלה נמצאת בשיאה, עם שיעורי התעסוקה הגבוהים אי פעם ושחברות באות אל המדינה שלנו. התעורר פאנצ'י!".




כזכור, דה נירו יצא מספר פעמים נגד טראמפ מאז זה החל את המירוץ לנשיאות ואף קרא לו בחודש ינואר האחרון, "אידיוט מז****", ו"טיפש מז****", במהלך טקס גאלה של ה"נשיונל בורד". השחקן תקף את הנשיא על אמירותיו בקשר ל"פייק ניוז" בתקשורת: "זה ממש כמו 'בגדי המלך החדשים', האיש הזה הוא טיפש מז****. התינוק הזה, שקיבל כיסא של מנהיג, מלכלך על התקשורת בניסיון להכפיש אותה בהתקפות מזעזעות ושקרים".





בחודשים האחרונים דה נירו התבטא מספר פעמים, כנגד הנשיא הנבחר בעיקר על בעקבות גינויו הרפה של רצח מפגינת שמאל, במהלך הפגנות הימין הקיצוני באוגוסט. השחקן יצא אז בהצהרה חריפה נגד הנשיא טראמפ, וקרא לו "גזען אמיתי". עוד הוסיף בשחקן בראיון למגזין "דדליין": "אם הוא היה חכם, הוא היה עוד יותר מסוכן. והוא כבר מסוכן".