היום לו ציפו מיטב השחקנים, השחקניות, הבמאים ושאר עובדי תעשיית הקולנוע הגיע, טקס פרסי אופיר, "האוסקר" הישראלי יתקיים בחודש ספטמבר הקרוב, והיום (רביעי), כחודשיים לפני, הוכרזו המועמדים. השחקן ליאור אשכנזי, שזכה בשנה שעברה בפרס השחקן הטוב ביותר על השתתפותו בסרט "פוקסטרוט" הכריז על העולים לגמר בסרטון מיוחד.



הפרסים מוענקים על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה לסרטים, היוצרים והשחקנים המובילים של השנה. המועמדים המובילים לזכייה הם: "הנשף" בבימוי שרון מימון וטל גרניט, שמוביל עם 12 מועמדויות. "פרא אציל", העיבוד של הבמאי מרקו כרמל לספרו של דודו בוסי, עם עשר מועמדויות, ו"האופה מברלין", סרטו המדובר של אופיר ראול גרייצר. עוד מתחרים בקטגוריה "עץ תאנה" של אלמורק מרשה דוידיאן  ו"שרוכים" של ינקול גולדווסר.





השחקנית סתיו סטרשקו זכתה להיות המועמדת הטרנסג'נדרית הראשונה לפרס. סטרשקו משחקת בסרט "הנשף" שעלילתו עוקבת אחר שלוש נערות מתיכון אינטגרציה בירושלים המחליטות ללכת הכי רחוק שאפשר כדי להיות מקובלות ולהשיג דייט לנשף הסיום הנוצץ של בית ספרן. תוך כדי ההכנות לנשף הן מגלות כי לכל אחת מהן סיבה נסתרת וכואבת משלה להחלטה.


מירי רגב, פוקסטרוט. הדס פרוש , פלאש 90,גיורא ביח, יח"צ
מירי רגב, פוקסטרוט. הדס פרוש , פלאש 90,גיורא ביח, יח"צ


כזכור, בשנה שעברה הטקס עורר עניין רב בעקבות הודעתה של האקדמיה לקולנוע כי היא לא מתכוונת להזמין את שרת התרבות מירי רגב. ההחלטה שלא להזמינה הגיעה לאחר שיצאה כנגד הסרט "פוקסטרוט", ובשנה שלפני יצאה מהאולם בעקבות הקראת שיר של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש, וכשחזרה לבמה, נאומה נקטע לזמן רב והיא התעמתה עם הקהל כשאמרה: "הקולנוע לא יהיה מועדון סגור".