זה לא סוד שטום קרוז הוא שחקן טוב עם יכולות דרמטיות מוכחות. אבל למה לו לטרוח ללמוד בעל פה מונולוג קורע לב, אם הוא יודע שמה שהקהל באמת רוצה זה לראות אותו קופץ מבניין, נופל ממטוס ומתנגש עם אופנוע במשאית, במגוון לוקיישנים אקזוטיים ופוטוגניים? כבר שנים שקרוז מעדיף להפיק עוד סרט של “משימה בלתי אפשרית", כי הוא מכיר את הקהל שלו.



"אני הקהל, בראש ובראשונה ולפני הכל", הבהיר קרוז לאחרונה בראיון לאתר החדשות ההודי The Quint. "לא משנה איזה סוג של סרט אני עושה, באיזה ז’אנר, אני חושב על הקהל כשהוא צופה בו. אני חושב על החוויה שאני רוצה שהם יעברו. זה מה שאני מנסה לעשות".





היום (חמישי) עולה אצלנו הסרט השישי בסדרת “משימה בלתי אפשרית", שבה מגלם קרוז, עוד מאמצע שנות ה־90, את הסוכן איתן האנט, מפקד שירות המודיעין הסודי “כוח משימה בלתי אפשרית". תפקידו - להציל את העולם בכל סרט מחדש. בסרט הנוכחי, איתן האנט וחבורתו (אלק בולדווין, ווינג ריימס וסיימון פג) וכמה מבעלי בריתם המוכרים (רבקה פרגוסון, מישל מונהאן) נמצאים במירוץ נגד הזמן בניסיון לתקן משימה שנכשלה. את הסרט ביים כריסטופר מקווארי, מי שחתום גם על הסרט הקודם בסדרה, "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים".



אם שקלתם להבריז הפעם, קרוז ישכנע אתכם אחרת. על פי השחקן המוערך, הסרט החדש מגיע לשיא חדש ביחס לסרטים הקודמים בסדרה. "אתם הולכים לחזות בדמויות שהוחזרו, וקווי עלילה שמגיעים לפתרומן", הוא אומר. "בתחילת הסרט, ישנה התייחסות ברורה לספר 'האודיסיאה', בעקבות המסע שעוברת הדמות שלי והצוות שמלווה אותי. זהו מסע אפי באופן שבו עוברות הדמויות חוויות רגשיות ואישיות לכל אורכו".



נשיקה על הסן


אם אתם בכל זאת מרגישים שראיתם מספיק סרטים של “משימה בלתי אפשרית" שיחזיקו אתכם לכל החיים, או שמרגלים ואקשן זה לא בדיוק הסגנון שלכם, אל דאגה – קרוז צפוי לחזור בשנה הבאה עם אחד הסיקוולים הנדרשים ביותר בקרב חובבי נוסטלגיית אייטיז. קשה להאמין, אבל אחרי שנים של שמועות, סרט ההמשך של "אהבה בשחקים", סוף־סוף מגיע. הדרמה הצבאית "אהבה בשחקים" היא זו שהפכה את טום קרוז הצעיר לכוכב הוליוודי ולסמל סקס ב־1986. יותר מ־30 שנה אחרי שקרוז גילם את פרח הטיס פיט "מווריק" מיטשל בחיל האוויר האמריקאי, מגיע סרט ההמשך.



"Top Gun: Maverick" בשמו הרשמי או "טופ גאן 2", מתוכנן לעלות למסכים בארצות הברית ב־12 ביולי 2019. הפעם אל תצפו לבסיס חיל אוויר אייטיזי, אלא לעולם חדשני של מטוסי קרב בלתי מאוישים ומשוכללים. את הסרט החדש מביים ג’וזף קוסינסקי, שביים את קרוז ב־2013 בסרט “אבדון". ואל קילמר, שגילם בסרט הראשון את טום “אייס מן" קזנסקי, יחזור אף הוא לסרט החדש. אך קלי מקגיליס, אהובתו של קרוז בסרט הראשון, היום בת 61, לא תשתתף בו. התוספת הנשית החדשה – ולא ברור אם היחידה – היא ג’ניפר קונלי בת ה־48. טרם פורסם מה בדיוק יהיה תפקידה של קונלי בסרט, אך על פי השמועות היא תהיה אם חד־הורית שמנהלת בר הקרוב לבסיס חיל האוויר שבו מתרחשת העלילה.


“משימה בלתי אפשרית: התרסקות", טום קרוז. צלם : פורום פילם
“משימה בלתי אפשרית: התרסקות", טום קרוז. צלם : פורום פילם


באשר לחיי האהבה של קרוז עצמו, אין ספק שהם הפכו להרבה פחות מרגשים ומעניינים מאז שקפץ על הספה של אופרה ווינפרי כדי להצהיר על אהבתו הנצחית לקייטי הולמס. בעת צילומי “משימה בלתי אפשרית: התרסקות", פרסמו צהובונים כי הוא עומד להפוך את השחקנית האנגלייה ונסה קירבי (“הכתר"), שמשחקת לצדו בסרט בתפקיד משני, לאשתו הרביעית.

הבסיס לשמועות היו תמונות פפראצי שבהן רואים את קרוז וקירבי, הצעירה ממנו ב־25 שנה, מתנשקים על גדות נהר הסן בפריז. כפי שקירבי הבהירה לאחר מכן – התמונות נלקחו בזמן הצילומים לסרט, ומי שהתנשקו היו בכלל היו הדמויות שהם מגלמים. ואילו לה בכלל יש חבר במציאות, כך שלשמועות אין ולו שמץ של בסיס. “פגשתי אותו פעם אחת, וסביבנו היו המון אנשים", העידה השחקנית לאחר מכן בראיון ל־The View. “זה היה מביך מאוד, בעיקר בשבילו, אני מניחה".