איש העסקים גדעון תדמור חובר באמצעות חברת ההפקה שלו, תדמור אנטרטיימנט, לזכיינית הטלוויזיה שידורי קשת (באמצעות חברת הבת קשת אינטרנשיונל) במיזם המכונה “המזקקה”, לקידום הקולנוע הישראלי בשוק הבינלאומי. כך נודע ל”מעריב־השבוע”. תדמור מעורב בתעשיית הסרטים, וההפקה המפורסמת ביותר שלו היא סרטו של הבמאי הישראלי יוסי סידר “נורמן”, בכיכובם של ריצ’ארד גיר וליאור אשכנזי. החברה בבעלותו הוקמה ב־2012 והיא פועלת בניו יורק ולוס אנג’לס. עורכת המיזם היא רות לב ארי והמנהלים האומנותיים הם גלעד אמיליו שנקר, מנהל תדמור אנטרטיימנט, ויובל הורוביץ.



קשת אינטרנשיונל היא אחת מחמש ספקיות התוכן הבינלאומיות הזרות הגדולות לשוק האמריקאי, ובין עשרת חברות ההפצה לטלוויזיה הגדולות בעולם. בין ההישגים הגדולים של קשת אינטרנשיונל: העונה השנייה לגרסה הבריטית ל”פלפלים צהובים” ב־BBC1, מכירת הסדרה “להיות אתה” לאמזון העולמית, מכירת “כפולים” בארה”ב וכן פיתוח והפקת סדרות עבור CBS, NBC, ABC ו־HBO.



המיזם החדש יושק רשמית בחודש הבא בפסטיבל הסרטים חיפה, וייקחו בו חלק גם קרן רבינוביץ וחברת אנוודר קונטנט האמריקאית. במסגרת המיזם ייבחרו עד שמונה סרטים עלילתיים שיקבלו מענקים לפיתוח תסריטים באנגלית המיועדים לשוק הבינלאומי. שמונת הפרויקטים הזוכים יקבלו מענק של 50,000 שקל כל אחד לצורך פיתוח תסריטים לסרטי קולנוע והכנה לסדרות טלוויזיה בשפה האנגלית בתחומי הפנטזיה, המדע בדיוני, המתח והקומדיות. היוצרים הנבחרים ילוו במדריכים מקצועיים, כולל סדנה קבוצתית בחיפה במהלך חורף 2018. אירוע מיוחד של הצגת הפרויקטים לבכירי תעשיית הטלוויזיה הבינלאומית יתקיים בכנס INTV של קשת במרץ 2019.



“ישראל הפכה למוקד של הון אנושי המייצא ידע לכל העולם בתחומי ההייטק, לרבות תעשיית הרכב והביו־טק”, אומר תדמור. “עכשיו הגיעה העת לייצא לחו”ל גם את הכישרון הישראלי בתחומי היצירה והתרבות, בדגש על היצירה הקולנועית והטלוויזיונית”.